Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Форми і методи державного регулювання економіки.

Стабілізація економіки. Одна з найбільш важливих функцій держави полягає у тому, щоб стабілізувати економіку, тобто допомогти приватній економіці забезпечити і повну зайнятість ресурсів і стабільний рівень цін.

 

 

Державне регулювання економікиздійснюється у відповідних формах:

· Бюджетно-податкове регулюванняпов’язане з функціонуванням державних фінансів, формуванням державного бюджету та державними витратами і спрямоване на реалізацію цілей соціально-економічного розвитку країни.

· Кредитно-грошове регулювання –діяльність держави спрямована на забезпечення економіки повноцінною і стабільною національною валютою та регулювання грошового обігу відповідно до потреб економіки.

· Адміністративноекономічне регулювання – передбачає заходи адміністративного та економічного характеру, спрямовані на створення умов для функціонування ринкової системи і реалізації соціальних цілей суспільства (приватизація, демонополізація, макроекономічне плануваннятощо).

· Цінове регулювання – вплив держави на ринкове ціноутворення шляхом законодавчих, адміністративних чи судових заходів.

Методи державного регулювання економікице сукупність способів, прийомів та засобів державного впливу на соціально-економічний розвиток країни.

Основні методи ДРЕ: адміністративні, прямі та непрямі.

Прямі методи ДРЕ – це методи, за допомогою яких держава безпосередньо втручається в економічні процеси (держконтракт, держазамовлення, субсидії, субвенції, дотації, встановлення фіксованих цін, валютних курсів, ліцензування, встановлення державних стандартів і нормативів).

Непрямі методи ДРЕ – сукупність опосередкованих засобів державного впливу на діяльність суб’єктів економіки (система правових та економічних методів).

· Правові методи: система законів ті законодавчих актів, що регламентують діяльність суб’єктів господарювання.

· Економічні методи: створення державою фінансових чи матеріальних стимулів, здатних впливати на еконмічні інтереси суб’єктів господарювання і зумовлювати їхню поведінку (ставка податків, облікова ставка, митний тариф).

Адміністративні методи ДРЕ – заборони, дозвіл або примус (укази, розпорядження, ліцензування, контроль за виконанням законів, указів, санкції за порушення та ін.).

Неформальним засобом державного впливу на економіку є переконання. Держава використовує для його реалізації публічні лекції, рекламу, спеціальні програми на радіо і ТБ, публікації, соцопитування, впливаючи таким чином на формування громадської думки, економічного мислення.

Специфічним інструментом ДРЕ є державний сектор економіки – комплекс господарських об’єктів, які повністю або частково належать центральним чи місцевим органам державної влади і використовуються державою для виконання нею економічних, соціально-культурних і політичних функцій.

Отже, державне регулювання економікице сукупність форм, методів та інструментів, за допомогою яких держава впливає на діяльність суб’єктів господарювання і ринкову кон’юнктуру з метою створення нормальних умов для функціонування ринку та вирішення складних соціально-економічних проблем суспільства.

Форми державних підприємств наступні:

Бюджетні підприємства Державні корпорації Змішані акціонерні товариства
Підпорядковані міністерству, вхо­дять у систему адмін. управління Підприємства з правом господарської самостійності Вирішення макроекономічних завдань на конкурентних засадах
Не завжди прибуткові Держава є власником, а право упр­авління є у труд. колективу Комерційна основа господарської діяльності
Фінансуються за рахунок держ­бюджету, не мають зовнішніх джерел фінансування (кредит, випуск акцій, облігацій) Форма роботи з державою – контрактна на конкурентних засадах із застосуванням тендерів Деяким АТ держава може встано­в­лювати плани, які розробляються спільно з адміністрацією підпри­ємства

 


Читайте також:

  1. А/. Форми здійснення народовладдя та види виборчих систем.
  2. Аварії з викидом (загрозою викиду) сильнодіючих отруйних речовин на об'єктах економіки.
  3. Авоматизація водорозподілу регулювання за нижнім б'єфом з обмеженням рівнів верхнього б'єфі
  4. Автоматизація водорозподілу з комбінованим регулюванням
  5. Автоматизація водорозподілу на відкритих зрошувальних системах. Методи керування водорозподілом. Вимірювання рівня води. Вимірювання витрати.
  6. Автоматизація водорозподілу регулювання зі сталими перепадами
  7. Автоматизація водорозподілу регулюванням з перетікаючими об’ємами
  8. Автоматизація водорозподілу регулюванням за верхнім б'єфом
  9. Автоматизація водорозподілу регулюванням за нижнім б'єфом
  10. Автоматизована система ведення державного земельного кадастру
  11. Автоматизовані форми та системи обліку.
  12. Автоматичне регулювання витрати помпових станцій




Переглядів: 8882

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Економічні функції держави в умовах ринку. | Форми суспільного господарства. Товарне виробництво.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.002 сек.