Ключовим питанням маркетингового стратегічного планування є розроблення стратегії маркетингу. Маркетингову стратегію розробляють залежно від визначених цілей маркетингу.
Обираючи стратегію, підприємству необхідно диференціювати власний продукти В маркетинговому стратегічному плануванні диференціація здійснюється шляхом визначення так званих стратегічних господарських одиниць (підрозділів).
Стратегічна господарська одиниця (СГО) - це "підприємство в підприємстві", яке самостійно планує свою роботу, має власну ідентифіковану стратегію, окремий сегмент ринку, певне поле (сукупність) конкурентів, а також власного керівника, що відповідає за наслідки реалізації маркетингової програми.
Основними етапами розроблення маркетингової стратегії є наступні:
Визначення місії підприємства (мети і основних напрямків діяльності у майбутньому).
Оцінка наявної ситуації (аналіз внутрішніх і зовнішніх чинників).
Визначення попередніх цілей підприємства (ґрунтуються на попередніх етапах з врахуванням реальних результатів).
Власне розроблення маркетингової стратегії (визначення і оцінка її варіантів, вибір одного з них).
Здійснення стратегії (включає програму дій, бюджет і часовий графік виконання).
Контроль досягнення поставлених цілей.
Схематично процес розроблення маркетингової стратегії наведено на рис.1.
Рис. 1. Процес розроблення маркетингової стратегії
Вибір маркетингової стратегії здійснюється з числа відомих з практики маркетингу стратегій.