Тема 7. Планування маркетингової цінової та комунікаційної політики
1. Планування маркетингової цінової політики фірми
2. Процес планування маркетингових комунікацій
Маркетингова цінова політика — це комплекс заходів щодо визначення відпускної ціни, знижок, умов оплати за товари чи послуги, управління цінами з урахуванням побажань та можливостей споживачів, а також одночасного забезпечення прибутку підприємства-товаровиробника чи продавця.
Етапи маркетингового розрахунку ціни зображено на рис.
Усі методи планування цін поділяються на загальні, які за своєю суттю є універсальними, можуть застосовуватись для планування будь-яких показників та процесів, та особливі. До загальних належать балансовий, економіко-математичний, метод експертних оцінок та ін.
До особливих, за допомогою яких можна досягти найбільшого ефекту, належать такі: