Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Поняття, предмет, принципи та система сімейного права

Тема 4.1: Сімейне право України

Лекція 6

1. Поняття, предмет, принципи та система сімейного права

2. Сім’я та шлюб за сімейним законодавством

3. Права та обов’язки подружжя

4. Права та обов’язки матері, батька та дитини

Література:

Основна:

1. Брецко Ф. Ф.Основи держави і права: Навч. посіб.: У 2 кн. - Ужгород, 1998.

2. Забарний Г. Г., Калюжний Р. А., Шкарупа В. К.Основи держави і права. - К., 2002.

3. Керецман В., Семерак О.Правознавство. - К., 2002.

4. Ківалов С. В., Музиченко П. П. та ін.Основи правознавства України. -

Харків, 2002.

5. Котюк В. О.Основи держави і права. - К., 2001.

6. Лисенков С. Л.Основи держави і права у запитаннях та відповідях: Навч. посіб. - К., 1997.

7. Лисенков С. Л.Основи правознавства. - К., 2000.

8. Молдован В. В.Основи держави і права: Курс лекцій. - К., 1997.

9. Основиправознавства / За ред. І. Б. Усенка. - К., 2002.

10. Основидержави і права: Навч. посіб. / За ред. А. М. Колодія і

А. Ю.Олійника. - К., 1997.

11. Пастухов В. П., Пеньківський В. Ф., Наум М. Ю.Основи правознавства. -

К., 2000.

12. Правознавство: Навч. посіб. / За ред. В. Г. Гончаренка. - К., 2002.

13. Правознавство: Підручник / За ред. В. В. Копєйчикова. - К., 2002.

Додаткова:

14. Сімейне право України: Підручник / За ред. Гопанчука В. С. К., 2002.

 

 

Сімейне право- це сукупність правових норм, які регулюють сімейні(особисті) і пов'язані з ними майнові відносини громадян, що виникають із шлюбу або кровного споріднення.

Сімейне право регулює певну сукупність суспільних відносин - сімейні відносини. Ці відносини характеризуються спільними ознаками, що дає підстави розглядати їх як цілісне утворення в загальній системі суспільних відносин. Важливо зазначити, що до сімейних належать різні за своєю природою відносини. Це відносини, які складаються між членами сім’ї, а також особами, які хоча і не є членами сім’ї в повному розумінні, але пов’язані між собою певними сімейними правами та обов’язками (наприклад відносини між батьком, який не перебував у шлюбі з матір’ю дитини, і самою дитиною).

Предметом сімейного права є сукупність норм, які регулюють особисті немайнові права та ті, що випливають з них, майнові відносини людей, які виникають на ґрунті шлюбу та сім'ї.

Предмет сімейного права складають: а) відносини, які виникають у зв’язку зі шлюбом; б) особисті та майнові відносини між членами сім’ї; в) особисті та майнові відносини між іншими родичами; г) відносини, які виникають у зв’язку із влаштуванням дітей, які позбавлені батьківського піклування.

Основними чинниками, які характеризують сутність методу сімейного права, є:

§ юридична рівність учасників сімейних відносин;

§ самостійний майновий статус їх учасників;

§ диспозитивний характер сімейно-правових норм;

§ специфіка розгляду конфліктів у сімейній сфері.

Принципи сімейного права - це основні засади, керівні ідеї, відповідно до яких здійснюється сімейно-правове регулювання суспільних відносин.

Основними засадами (принципами) сучасного сімейного права є:

§ державна охорона сім’ї, материнства, батьківства;

§ рівність учасників сімейних відносин;

§ недопустимість державного або будь-якого іншого втручання в сімейне життя;

§ пріоритет сімейного виховання;

§ регулювання сімейних відносин за домовленістю (договором) між їх учасниками;

§ пріоритет захисту прав та інтересів дітей та непрацездатних членів сім’ї.

Система сімейного права складається з двох частин: Загальної і Особливої.

Загальна частина містить загальні норми, які поширюються на всі сімейно-правові відносини. До них належать: норми про предмет, законодавство, про мету і завдання, принципи, суб'єкти сімейних правовідносин та ін.

Особлива частина - це сукупність інститутів, кожен з яких регулює визначений різновид сімейних відносин. Система сімейного права є специфічною тому, що складається з інститутів, яких немає в інших галузях права. До основних із них належать: шлюб (порядок його реєстрації і припинення), правовідносини (правовідносини подружжя, правовідносини батьків і дітей, правовідносини інших членів сім'ї), усиновлення, опіка і піклування, реєстрація актів цивільного стану.

Відповідно до ст. 7 СК сімейне законодавство включає в себе сам Сімейний кодекс України та інші нормативно-правові акти.


Читайте також:

  1. Active-HDL як сучасна система автоматизованого проектування ВІС.
  2. II. Бреттон-Вудська система (створена в 1944 р.)
  3. IV. Обов'язки і права керівника та заступника керівника подорожі
  4. IV. Система зв’язків всередині центральної нервової системи
  5. IV. УЗАГАЛЬНЕННЯ І СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ВИВЧЕНОГО
  6. V. Систематизація і узагальнення нових знань, умінь і навичок
  7. VI. Система навчаючих завдань для перевірки кінцевого рівня завдань.
  8. VI. Система навчаючих завдань для перевірки кінцевого рівня завдань.
  9. VI. Узагальнення та систематизація знань
  10. VII. Закріплення нового матеріалу і систематизація знань.
  11. А/. Фізичні особи як суб’єкти цивільного права.
  12. Автоматизація водорозподілу на відкритих зрошувальних системах. Методи керування водорозподілом. Вимірювання рівня води. Вимірювання витрати.




Переглядів: 4356

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
 | Сім’я та шлюб за сімейним законодавством

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.004 сек.