МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
Установча лекція.БЕЗПЕКИ ЖИТТЄДІЯЛЬНОСТІ ЛЮДИНИ. ТЕМА 1. УСТАНОВЧА ЛЕКЦІЯ. НОРМАТИВНО-ПРАВОВЕ РЕГУЛЮВАННЯ Павлоград Конспект лекцій Міжрегіональної Академії управління персоналом Зміст Список рекомендованої літератури 1. Гайченко В.А., Коваль Г.М. Основи безпеки життєдіяльності людини: Навч. посіб. – К.: МАУП, 2002. – 232с. 2. Яремко З.М. Безпека життєдіяльності: Навчальний посібник. – Київ: Центр навчальної літератури, 2005. – 320 с. 3. Безопасность жизнедеятельности: Учебник для вузов / С.В.Белов, А.В. Ильницкая, А.Ф. Козьяков и др.; Под общ. ред. С.В. Белова. 4-е мзд., испр. и доп. – М.: Высш. шк., 2004. – 606 с. 4. Безпека життєдіяльнсті: Навчальний посібник / За ред. Я.І. Бедрія. Львів., 2000. – 274 с. 5. Безпека життєдіяльності людини:Навч. посіб. – 6-те вид., перероб. і доп. – К.: Знання, 2007. – 332 с.
Тема 1.Установча лекція. Нормативно-правове регулю- вання безпеки життєдіяльності людини ……………......... 3 Тема 2.Джерела небезпеки для людини ………………… 14 Тема 3.Захист людини від впливу шкідливих, небезпе- чних та уражаючих факторів природного характеру …… 20 Тема 4.Захист людини від впливу шкідливих, небезпе- чних та уражаючих факторів техногенного характеру …. 34 Тема 5.Захист людини від несприятливих факторів соціально-політичного характеру ………………………… 41 Тема 6.Захист людини від впливу негативних факторів середовища повсякденної діяльності ……………………. 48 Список рекомендованої літератури ……………………… 93 Зміст ……………………………………………………….. 94
з дисципліни «Безпека життєдіяльності» для студентів ІІ курсу освітньо-кваліфікаційного рівня «Молодший спеціаліст»
Конспект лекцій з дисципліни «Безпека життєдіяльності» для студентів ІІ курсу освітньо-кваліфікаційного рівня«Молодший спеціаліст».– Павлоград: Західнодонбаський інститут МАУП.
Укладач: к.т.н Мельничук В.Д.
План теми: 1.1. Установча лекція. 1.2 Нормативно-правове регулювання безпеки життєдіяльності людини.
Трансформація українського суспільства на ринкових засадах пов'язана з низкою світоглядних питань принципового характеру, які ще не повною мірою знайшли своє осмислення як на теоретичному, так і на практичному рівнях. Серед таких питань — проблема забезпечення безпеки людини у навколишньому середовищі. Наприкінці XX — початку XXI століть ця проблема набуває все більшої гостроти. Це пояснюється особливостями нашого часу: глобальним забрудненням біосфери, великою кількістю промислових і транспортних аварій, високим рівнем виробничого і побутового травматизму, смертності, поширенням інфекційних захворювань, загрозливими масштабами соціально-політичних небезпек — тероризму, захоплення заручників та ін. Суспільство постійно зазнає великих втрат у вигляді людських жертв, матеріальних збитків, руйнуванні довкілля. Відбуваються все більш відчутні суперечності між суспільством, природою і техногенною сферою. Вплинути на зменшення таких суперечностей можна, змінивши певні поняття людської свідомості та відповідальності. У вирішенні цього важливого питання особливого значення набуває вивчення "Безпеки життєдіяльності" (БЖД) як дисципліни світоглядного значення, без якої сьогодні не можлива жодна професійна діяльність. БЖД – наука про комфортну та безпечну взаємодію людини з середовищем, в якому вона перебуває. Завдання курсу "Безпека життєдіяльності" полягає у чіткому розумінні небезпечних і шкідливих чинників у ситуаціях, що виникають у середовищі проживання, навчання і праці людини. БЖД — це ступінь захисту людини від небезпек різного характеру, де під терміном "небезпека" розуміють вплив на людину чинників, які можуть спричинити погіршення стану її здоров'я. Природа цих чинників може бути пов'язана з причинами природного характеру (землетруси, повіні, буревії, цунамі), соціально-економічного (екологічні катастрофи, інфекційні захворювання, тероризм, війни), а також з причинами техногенного характеру (аварії, катастрофи, вибухи). Щороку в країні з різних причин погіршується стан здоров'я більше ніж 2,5 млн людей, у тому числі смертельно — понад 75 000 осіб, або 250 осіб щодня. Кількість осіб, які загинули на 100 000 померлих у нашій державі, майже у 9—12 разів більша, ніж у розвинутих державах Європи. За оцінкою Інституту економіки НАН України, щорічні витрати внаслідок травматизму становлять майже 8,5 млрд грн, або понад 4 % валового внутрішнього продукту України. Це — наслідок серйозних недоліків у навчанні як на виробництві, так і в освітніх закладах. Вивчення дисципліни БЖД у вищих навчальних закладах України стане важливим кроком у розширенні світогляду майбутніх фахівців (різних професій та спеціальностей) про безпеку людини та її захист у процесі виробничої і побутової діяльності, в умовах виникнення різного роду небезпек. Як галузь наукових знань БЖД ґрунтується на знаннях природничих, гуманітарних і технічних наук. її ще не можна вважати наукою, бо вона не має власних наукових методів дослідження. Але БЖД як дисципліна світоглядного характеру є основою для вивчення інших наукових дисциплін. Отже, досліджувати проблеми безпеки життєдіяльності неможливо без зв'язку з іншими науками, оскільки вони перебувають у складній взаємозалежності. Метою дисципліни є теоретична і практична підготовка майбутніх фахівців з опанування знань, умінь і навичок створювати безпечні умови життя і діяльності у середовищі перебування, осягнення світоглядних принципів гармонійних стосунків людини з технікою, природою та суспільством. Об'єктом вивчення є людина у всіх аспектах її діяльності (фізіологічному, духовному, суспільному). Предметом вивчення є аналіз негативного впливу різного роду небезпек на життя та здоров'я людини, а також методів, засобів і заходів захисту від них.
Читайте також:
|
||||||||
|