Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Установча лекція.

БЕЗПЕКИ ЖИТТЄДІЯЛЬНОСТІ ЛЮДИНИ.

ТЕМА 1. УСТАНОВЧА ЛЕКЦІЯ. НОРМАТИВНО-ПРАВОВЕ РЕГУЛЮВАННЯ

Павлоград

Конспект лекцій

Міжрегіональної Академії управління персоналом

Зміст

Список рекомендованої літератури

1. Гайченко В.А., Коваль Г.М. Основи безпеки життєдіяльності людини: Навч. посіб. – К.: МАУП, 2002. – 232с.

2. Яремко З.М. Безпека життєдіяльності: Навчальний посібник. – Київ: Центр навчальної літератури, 2005. – 320 с.

3. Безопасность жизнедеятельности: Учебник для вузов / С.В.Белов, А.В. Ильницкая, А.Ф. Козьяков и др.; Под общ. ред. С.В. Белова. 4-е мзд., испр. и доп. – М.: Высш. шк., 2004. – 606 с.

4. Безпека життєдіяльнсті: Навчальний посібник / За ред. Я.І. Бедрія. Львів., 2000. – 274 с.

5. Безпека життєдіяльності людини:Навч. посіб. – 6-те вид., перероб. і доп. – К.: Знання, 2007. – 332 с.

 

Тема 1.Установча лекція. Нормативно-правове регулю-

вання безпеки життєдіяльності людини ……………......... 3

Тема 2.Джерела небезпеки для людини ………………… 14

Тема 3.Захист людини від впливу шкідливих, небезпе-

чних та уражаючих факторів природного характеру …… 20

Тема 4.Захист людини від впливу шкідливих, небезпе-

чних та уражаючих факторів техногенного характеру …. 34

Тема 5.Захист людини від несприятливих факторів

соціально-політичного характеру ………………………… 41

Тема 6.Захист людини від впливу негативних факторів

середовища повсякденної діяльності ……………………. 48

Список рекомендованої літератури ……………………… 93

Зміст ……………………………………………………….. 94

 

з дисципліни «Безпека життєдіяльності»

для студентів ІІ курсу освітньо-кваліфікаційного рівня

«Молодший спеціаліст»

 

Конспект лекцій з дисципліни «Безпека життєдіяльності» для

студентів ІІ курсу освітньо-кваліфікаційного рівня«Молодший спеціаліст».– Павлоград: Західнодонбаський інститут МАУП.

 

Укладач: к.т.н Мельничук В.Д.

 

 

План теми:

1.1. Установча лекція.

1.2 Нормативно-правове регулювання безпеки життєдіяльності людини.

 

Трансформація українського суспільства на ринкових засадах пов'язана з низкою світоглядних питань принципового характеру, які ще не повною мірою знайшли своє осмислення як на теоретичному, так і на практичному рівнях. Серед таких питань — проблема забезпечення безпеки людини у навколишньому середовищі. Наприкінці XX — початку XXI століть ця проблема набуває все більшої гостроти. Це пояснюється особливостями нашого часу: глобальним забрудненням біосфери, великою кількістю промислових і транспортних аварій, високим рівнем виробничого і побутового травматизму, смертності, поширенням інфекційних захворювань, загрозливими масштабами соціально-політичних небезпек — тероризму, захоплення заручників та ін. Суспільство постійно зазнає великих втрат у вигляді людських жертв, матеріальних збитків, руйнуванні довкілля.

Відбуваються все більш відчутні суперечності між суспільством, природою і техногенною сферою.

Вплинути на зменшення таких суперечностей можна, змінивши певні поняття людської свідомості та відповідальності. У вирішенні цього важливого питання особливого значення набуває вивчення "Безпеки життєдіяльності" (БЖД) як дисципліни світоглядного значення, без якої сьогодні не можлива жодна професійна діяльність.

БЖД – наука про комфортну та безпечну взаємодію людини з середовищем, в якому вона перебуває.

Завдання курсу "Безпека життєдіяльності" полягає у чіткому розумінні небезпечних і шкідливих чинників у ситуаціях, що виникають у середовищі проживання, навчання і праці людини.

БЖД — це ступінь захисту людини від небезпек різного характеру, де під терміном "небезпека" розуміють вплив на людину чинників, які можуть спричинити погіршення стану її здоров'я. Природа цих чинників може бути пов'язана з причинами природного характеру (землетруси, повіні, буревії, цунамі), соціально-економічного (екологічні катастрофи, інфекційні захворювання, тероризм, війни), а також з причинами техногенного характеру (аварії, катастрофи, вибухи).

Щороку в країні з різних причин погіршується стан здоров'я більше ніж 2,5 млн людей, у тому числі смертельно — понад 75 000 осіб, або 250 осіб щодня. Кількість осіб, які загинули на 100 000 померлих у нашій державі, майже у 9—12 разів більша, ніж у розвинутих державах Європи.

За оцінкою Інституту економіки НАН України, щорічні витрати внаслідок травматизму становлять майже 8,5 млрд грн, або понад 4 % валового внутрішнього продукту України.

Це — наслідок серйозних недоліків у навчанні як на виробництві, так і в освітніх закладах. Вивчення дисципліни БЖД у вищих навчальних закладах України стане важливим кроком у розширенні світогляду майбутніх фахівців (різних професій та спеціальностей) про безпеку людини та її захист у процесі виробничої і побутової діяльності, в умовах виникнення різного роду небезпек.

Як галузь наукових знань БЖД ґрунтується на знаннях природничих, гуманітарних і технічних наук. її ще не можна вважати наукою, бо вона не має власних наукових методів дослідження. Але БЖД як дисципліна світоглядного характеру є основою для вивчення інших наукових дисциплін.

Отже, досліджувати проблеми безпеки життєдіяльності неможливо без зв'язку з іншими науками, оскільки вони перебувають у складній взаємозалежності.

Метою дисципліни є теоретична і практична підготовка майбутніх фахівців з опанування знань, умінь і навичок створювати безпечні умови життя і діяльності у середовищі перебування, осягнення світоглядних принципів гармонійних стосунків людини з технікою, природою та суспільством.

Об'єктом вивчення є людина у всіх аспектах її діяльності (фізіологічному, духовному, суспільному).

Предметом вивчення є аналіз негативного впливу різного роду небезпек на життя та здоров'я людини, а також методів, засобів і заходів захисту від них.

 


Читайте також:

  1. ЛЕКЦІЯ.
  2. Лекція.
  3. Лекція. 4
  4. Лекція. 4 Судово- психологічна експертиза
  5. Лекція. Архітектурні стилі
  6. Лекція. Архітектурні стилі
  7. Лекція. Вибіркова сукупність об’єктів соціально-педагогічного дослідження.
  8. Лекція. Конструкція резервуарів для авіаційного пального
  9. ЛЕКЦІЯ. Оцінка персоналу в організації
  10. Лекція. СУТЬ І ФУНКЦІЇ НЕВЕРБАЛЬНОГО МАНІПУЛЮВАННЯ
  11. Лекція. Тема 1. Політична економія як фундаментальна суспільна наука.
  12. Лекція. Тема 10. Перехідна економіка та її закономірності.




Переглядів: 645

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Сучасний етап розвитку | В.Ф. Доценко

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.019 сек.