Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Лекція 7

МОДУЛЬ 3. Систематична філософія

Тема: Філософія уявлення про світ

План

1. Картина світу як світоглядне уявлення

2. Проблема єдності світу

3. Рух спосіб існування всього сутнього

 

I. Особливістю людського самоусвідомлення є прагнення визначити своє місце поміж оточуючих речей природно-космічної та суспільно-духовної реальності. Людина, щоб зрозуміти себе, щоб свідомо діяти та жити повинна пізнати світ.

Філософське поняття, яке позначає як природні, об’єктивно матеріальні властивості, так і особливості людського практично діяльного відношення до себе і умов власного існування називається Світом.

Це поняття сформувалося ще до появи філософії. Його виникнення пов’язано з тим, що людина виділилась з природи, а її саму включила до сфери своєї активної діяльності. Виникла сукупність зв’язків, відносин, уявлень про предмети, явища, цінності, тобто сформувався наочний портрет світобудови образно понятійна копія його, яку прийнято називати «картиною світу».

У кожної людини формується суб’єктивна картина світу і, в ній завжди присутні ціні сни судження конкретної людини. Така картина світу допомагає людині орієнтуватися в бутті.

Філософія, торкаючись поняття Світ, аналізує такі аспекти:

- Світ один, чи світів багато? Якщо світів багато, ми застосовуємо термін УНІВЕРСУМ – в ньому поєднуються матеріальний, духовний, символічний та інші світи, які співвідносяться, і навіть взаємодіють один з одним.

- Чи є світ людино мірним? Тобто чи відповідає світ способу людського життя, потребам мріям. Сучасна наука фіксує узгодженість фундаментальних фізичних констант і зазначає, якщо хоча б одна з них трошки відхилилась би від свого наявного значення, то у Всесвіті не було б ні атомів, ні зірок, ні галактик, і життя і розум не виникли б. це дало підстави для сформування антропогенного принципу – Всесвіт побудований саме так, як це необхідно, для появи та існування людини.

- Світ в універсумі виходить з єдиного начала, чи вони абсолютно різні за своїми першоосновами і способами буття? Цей аспект торкається проблеми єдності світу.

Існують різні картини Світу:

- Буденна картина світу. Ії смисловим центром є людина, як суб’єкт дії та соціальної поведінки. В цій картині світ сприймається як один єдиний, інші як імовірні. Реальний світ нам чуттєво даний, він наповнений повсякденними турботами. Простір і час в ньому олюднені, людиномірні, тому що вони пов’язуються з людиною, освоєні нею, оцінюються нею у зв’язку з її діяльністю.

- Наукова. Розбудовується навкло об’єктів, які є незалежними від людських бажань. Вона є динамічною, суперечливою, в ній більше запитань, ніж відповідей.


Читайте також:

  1. Вид заняття: лекція
  2. Вид заняття: лекція
  3. Вид заняття: лекція
  4. Вид заняття: лекція
  5. Вид заняття: лекція
  6. Вступна лекція
  7. Вступна лекція 1. Методологічні аспекти технічного регулювання у
  8. Клітинна селекція рослин.
  9. Колекція фонограм з голосами осіб, які анонімно повідомляли про загрозу вибуху
  10. ЛЕКЦІЯ (4): Мануфактурний період світової економіки
  11. Лекція - Геополітика держави на міжнародній арені
  12. Лекція 02.04.2013




Переглядів: 955

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Лекція 6 | Виділяють класичну наукову картину світу, і некласичну (сучасну) наукову картину світу.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.012 сек.