Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Розв’язання

У випадку нарахування складних процентів за весь термін користування грошима нарощена сума складе:

млн. грн.

Якщо ж використовувати змішаний спосіб (наприклад, комерційні проценти з точним числом днів), то отримаємо:

млн. грн.

Таким чином, педантичність кредитора в даному випадку виявилася зовсім не зайвою і була нагороджена додатковим прибутком у сумі 518 тис. грн.

В узагальненому вигляді алгоритм нарощення грошового потоку можна представити у вигляді блок-схеми (рис.4.1).

 

Рис.4.1. Структурно-логічна схема нарощення грошового потоку.

 

Для вкладника навпаки, більш вигідний перший спосіб нарахування процентів.

Важливою специфічністю складних процентів є залежність кінцевого результату від кількості нарахувань протягом року. Тут знову позначається вплив реінвестування нарахованих процентів: база нарахування зростає з кожним новим нарахуванням, а не залишається незмінною, як у випадку простих процентів.

Наприклад, якщо нараховувати 20% річних 1 раз у рік, то первісна сума в 1 тис. грн. зросте під кінець року до 1,2 тис. грн. (1 * (1+ 0,2)). Якщо ж нараховувати по 10% кожні півроку, то майбутня вартість складе 1,21 тис. грн. (1 * (1 + 0,1) * (1 + 0,1)), при поквартальному нарахуванні по 5% вона зросте до 1,216 тис. грн.. В міру збільшення числа нарахувань (m) і тривалості операції ця різниця буде дуже сильно збільшуватися. Якщо розділити суму нарахованих процентів при щоквартальному нарощенні на первісну суму, то вийде 21,6% (0,216 / 1 * 100), а не 20%. Отже складна ставка 20% при однократному нарощенні і 20% (чотири рази по 5%) при поквартальному нарощенні приводять до різних результатів, тобто вони не являються еквівалентними. Цифра 20% відображає вже не дійсну (ефективну), а номінальну ставку. Ефективною процентною ставкою є значення 21,6%. У фінансових розрахунках номінальну складну процентну ставку прийнято позначати літерою j. Формула нарощення по складних процентах при нарахуванні їх m раз у році має вигляд:

. (4.13)

Наприклад, позичка розміром 5 млн. грн. видана на 2 роки по номінальній складній процентній ставці 15% річних з нарахуванням процентів 2 рази в рік. Визначте майбутню суму позики.


Читайте також:

  1. IV. Перевірка розв’язання і відповідь
  2. Алгоритм розв’язання задачі
  3. Алгоритм розв’язання розподільної задачі
  4. Визначення оптимального варіанта розв’язання проблеми на основі порівняльного аналізу можливих варіантів
  5. Визначення проблеми, на розв’язання якої спрямована Програма
  6. Задачі для самостійного розв’язання
  7. Задачі для самостійного розв’язання
  8. Задачі для самостійного розв’язання
  9. Закономірності формування умінь та навичок розв’язання задач
  10. Інформаційне забезпечення розв’язання завдань.
  11. Концептуальні проблеми розв’язання багатоцільових та багатокритеріальних задач
  12. Методи пошуку розв’язання на прикладах задач планування




Переглядів: 378

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Основи фінансових обчислень. | Розв’язання

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.005 сек.