МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Здатність до навчанняЛекція.Здатність до навчання
Здатність до навчання - можливість сприймати, засвоювати та накопичувати знання, формувати навики і уміння (побутові, культурні, професійні та інші) у цілеспрямованому процесі навчання; можливість до професійного навчання - здатність до оволодіння теоретичними знаннями і практичними навичками. Чинники, які впливають на ефективність навчання: 1.Зміст навчання. На успішність навчання впливає сам навчальний матеріал, його складність і значущість. 2. Процес навчання. Важливими чинниками, які впливають на успіх навчання є правильно відібрані методи навчання, здійснення диференціації і індивідуалізації навчання, особливості навчальних планів та програм. 3. Особистість дитини. На успішне засвоєння навчального матеріалу впливають такі особливості школяра: а) рівень розвитку довільної уваги; б) осмисленість сприймання навчального матеріалу; в) рівень розвитку довільної логічної пам'яті; г) особливості розвитку мислення та уяви; д) мотивація навчальної діяльності; ж) уміння вчитися. 4. Особистість вчителя, його характер, здібності, спрямованість, знання, професійна майстерність, ставлення до учнів, предмету, професії, інших вчителів.
Головна мета активізації навчання- поліпшення якості навчально-виховного процесу в школі, яке досягається формуванням активності та самостійності учнів. Цей процес вимагає певної спільної діяльності учнів і вчителя. Активізація пізнавальної діяльності потребує застосування різних методів, засобів і форм навчання, що спонукають школяра до виявлення активності. На уроках це можуть бути ситуації, в яких учень повинен: - захищати свою думку, аргументувати її; - ставити запитання вчителю; - рецензувати відповіді товаришів; - ділитися своїми знаннями з іншими; - допомагати товаришам; - виконувати завдання, яке розраховане на читання додаткової літератури; - знаходити не лише одне рішення; - практикувати вільний вибір завдань; - створювати ситуації самоперевірки; - урізноманітнювати свою діяльність, включати в пізнання елементи праці, гри; - бути зацікавленим у груповій діяльності. Формування позитивного ставлення школярів до навчання, розвиток їхніх пізнавальних інтересів здійснюється шляхом: - Посилення мотивації учіння школярів. - Спеціальної обробки змісту навчального матеріалу (новизна, значення для практичної діяльності, показ сучасних досягнень науки тощо), підвищення інформативності змісту уроку. - Оптимального вибору методів навчання. Особливу увагу слід звернути на використання проблемного методу. Велике значення має організація самостійної роботи учнів, творчі роботи, використання ігор, проведення бесід, дискусій. - Комбінування різних методів навчання. - Забезпечення адекватної системи оцінювання результатів навчання. - Розвиток захоплень дітей. Використання інтересу. - Створення сприятливого емоційного тонусу пізнавальної діяльності. - Звернення до емоцій, почуттів школярів. - Організація демократичного стилю спілкування вчителя. - Поєднання навчання з працею. - Врахування індивідуальних і вікових особливостей учнів.
Виокремлено такі типи учнів: 1. учні які ефективно засвоюють знання, здатні оволодіти розумовими операціями, наділені позитивною спрямованістю (позитивно ставляться до школи); 2. учні, які з труднощами засвоюють знання та володіють розумовими операціями, негативно ставляться до школи, мають низьку мотивацію; 3. учні, які мають розвинуті інтелектуальні якості, але негативно ставляться до школи; 4. учні з розвиненими інтелектуальними властивостями, позитивною спрямованістю на шкільне навчання і високою мотивацією. вченими доведено, що висока здатність до навчання не забезпечує успіху, якщо школяр нецілеспрямований на навчальну діяльність.
Показники розумового розвитку (запас знань, міра їх систематизації, володіння раціональними прийомами розумової діяльності) засвідчують не так результат, як процес формування знань, прийомів (легкість, швидкість здобуття знань, оволодіння прийомами розумової діяльності)
Читайте також:
|
||||||||
|