Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Планування видання

Розробка макета починається з етапу планування - обговорення цілей і завдань видання з замовником або головним редактором. В результаті планування повинні бути визначені основні параметри майбутньої газети, журналу або книги - формат, кількість сторінок, якість і щільність паперу, вирішено питання про кількість використовуваних кольорів і тираж. Якщо оформлення документа повинне відповідати будь-яким спеціальним вимогам (наприклад, при підготовці наукової книги або навчального посібника), вони повинні бути чітко обумовлені.

На етапі планування потрібно ретельно продумати структуру документа і створити таблицю стилів. Це дозволить у разі потреби швидко змінити макет і значно полегшить подальшу роботу.

Щоб структурувати публікацію, необхідно мати чітке уявлення про матеріали, які розміщуються. Дизайнер може отримати потрібну інформацію від редактора чи безпосередньо від замовника. На цій стадії розробки макету часто доводиться стикатися з ситуацією, коли у замовника ще не зовсім готовий текст і він не може точно визначити не тільки його обсяг, але і структуру розділів і рубрик майбутнього видання. Обстановку може ускладнювати та обставина, що підготовкою матеріалів, які передбачається включити в публікацію, займаються кілька людей, роботу яких ще потрібно узгодити. При цьому у кожного напевно є своя думка щодо макета і зовнішнього вигляду видання.

У цьому випадку дизайнер приречений на нескінченну переробку макета у відповідності з постійно мінливими вимогами замовника, що пов'язано іноді з досить відчутними витратами (на транспорт, висновок зразків на кольоровому принтері, переговори з друкарнею і т.д.). Зрештою або замовник відмовляється від послуг дизайнера, або сам дизайнер відмовляється від виконання роботи.

Дизайнер, якщо він зацікавлений в одержанні замовлення, може допомогти замовнику (а заодно і собі). Це вимагатиме терпіння і такту, але в результаті можна отримати вигідне замовлення і перспективу подальшої співпраці.

На першій зустрічі із замовником бажано дізнатися побільше про нього і про діяльність його організації. Це дозволить визначити не тільки основні елементи публікації, але і його серйозність і платоспроможність. Не варто витрачати час на різного роду діячів, які намагаються безкоштовно отримати професійний макет і консультації. При проведенні переговорів слід пам'ятати про те, що поліграфія - це досить капіталомісткий бізнес, і вартість послуг з додрукарської підготовці становить зазвичай лише невелику частину від вартості всього тиражу.

Якщо замовник відчуває труднощі в розробці структури майбутньої публікації, дизайнер може показати йому інші аналогічні видання і в процесі переговорів виявити ті прийоми та рішення, які подобаються замовнику. У цьому випадку йому залишиться тільки уточнити необхідні деталі і представити на розгляд сигнальний примірник. Адже в кінцевому результаті завдання дизайнера - зробити такий макет, який справить враження на замовника, а для цього насамперед необхідно зрозуміти, що саме замовник хоче побачити.

При цьому тільки дизайнер може визначити, наскільки складним виявиться застосування того чи іншого прийому верстки для друку в друкарні. Якщо якесь рішення виявиться занадто складним, слід переконати замовника відмовитися від нього. Звичайно, не варто при цьому говорити: «Ні, це я зробити не зможу» або «У цій друкарні таке нормально не надрукують». Замовники бувають різні, і після таких заяв вони можуть почати шукати такого дизайнера, який зможе «це зробити» або таку друкарню, в якій зможуть «це надрукувати». Результат, як правило, виявляється нічим не краще, тільки от гонорар отримає інша людина.

Тому в такій ситуації слід не критикувати невдале рішення, а запропонувати інше, яке не викличе проблем при друці, але при цьому буде виглядати не гірше, а бажано - краще відкинутого. Як не дивно, такий варіант майже завжди є.

У результаті планування повинні бути розподілені обов'язки сторін і чітко обумовлено, хто за що відповідає. Зазвичай замовник готує весь текстовий матеріал і надає оригінали фотографій, а в обов'язки дизайнера входить сканування і обробка оригіналів, розробка макета та власне верстка публікації. Тут слід зазначити, що верстка і підготовка матеріалів - різні речі, які вимагають від дизайнера володіння різними програмними продуктами та відповідної кваліфікації. Оплата за таку роботу теж різна і варіюється в досить широких межах залежно від складності замовлення, якості наданих замовником оригіналів та рівня майстерності дизайнера.

Зрозуміло, можливі різні варіанти: наприклад, замовник може надати вже готові зображення в цифровому вигляді, які не потребують обробки. У цьому випадку від дизайнера потрібно тільки розробити макет і зверстати публікацію. Однак за якість віддрукованих зображень він вже не буде нести ніякої відповідальності.

З іншого боку, деякі досвідчені дизайнери працюють у тісному контакті з друкарнею і сервісним бюро, виконуючим кольороподіл, що дозволяє їм враховувати особливості конкретного обладнання. У такому випадку дизайнер може запропонувати замовнику виконати супровід замовлення, тобто проконтролювати його якісне виконання на етапі кольороподілу і друку. Це вимагає досить високої кваліфікації, але зате шанси отримати високоякісний тираж набагато підвищаться.


Читайте також:

  1. А. Видання прав актів управління
  2. Абстрактна модель оптимального планування виробництва
  3. Алгоритм планування податкових платежів. Вибір оптимального варіанту оподаткування та сплати податків.
  4. Аналіз та планування витрат організації на професійне навчання персоналу
  5. Бар’єри стратегічного планування та заходи щодо їх подолання
  6. Бізнес-план як один із головних інструментів редакційного планування
  7. Бізнес-планування
  8. Бізнес-планування інвестиційного проекту. Розробка планів фінансового проекту
  9. Бізнес-планування, його суть та призначення
  10. Бюджетне планування
  11. Бюджетне планування та прогнозування.
  12. Бюджетне планування.




Переглядів: 598

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
План лекції | Вибір формату публікації

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.003 сек.