1. Людська спрямованість, усвідомлення, що якість і прибутки — від людини.
2. Соціальне забарвлення менеджменту — збільшення уваги і витрат до соціальних потреб персоналу.
3. Повага та довіра до персоналу.
4. Гуманізація управлінського мислення: система цінностей, дух, переконанні організації — це сили, які рухають технологіями, фінансами, бізнесом.
5. Послаблення вертикальних зв'язків та зміцнення горизонтальних.
6. Формула ефективного управління: вести до успіху інших.
7. Узгодження цілей організації, керівництва і персоналу.
8. Децентралізація управління.
9. Філософія тотальної якості: управління за результатами, контроль за якістк кожної підсистеми.
10. Системність у мисленні та діяльності керівників.
11. Інноваційні тенденції в управлінні.
12. Удосконалення організації через оновлення управління.
13. Програмування самоосвіти.
14. Концептуальний підхід до управлінської діяльності.
5. КОНЦЕПЦІЯ УПРАВЛІННЯ навчально-виховним закладом
Ю.А. Конаржевський: «Якщо ми хочемо створити теорію внутрішньошкільного управління, то розпочати це робити необхідно з конструювання її концепції тобто системи провідних ідей, на основі яких вона повинна розроблятись. Беі цього ми ніколи не зможемо створити цільних технологій управління; вони бу дуть обов'язково еклектичні, розрізнені, недосконалі».
Щозумовлює створення концепції шкільного управління:
1.Ми управляємо на рівні менеджменту 40-х років: зусилля спрямовані на удосконалення навчально-виховного процесу і обмаль зусиль спрямовуємо на докорінну реконструкцію системи управління ним.
2. Управління побудоване на недовірі до вчителя та учня. Відтак — гіпертрофована функція контролю.
3. Функціональне управління потребує оновлення з огляду на відірваність від життя: плани — для планування, накази — для фіксації свого виконання, відвідування уроку — для проформи.
4. Модель внутрішньошкільного управління не стимулює до постійного підви щення рівня професіоналізму керівника через спеціальну теоретичну та технологічну підготовку.
4. Модель внутрішньошкільного управління не стимулює до постійного підви щення рівня професіоналізму керівника через спеціальну теоретичну та техноло гічну підготовку.