МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Лекція 3Зміст освіти включає нормативний та вибірковий компоненти. Та його проектування Зміст освіти у вищій школі 2.3. Поняття про зміст освіти вищої школи
Загально відомо, що сучасний фахівець працює за умов високих темпів нагромадження науково-технічної інформації, постійного оновлення технологічних циклів у багатьох галузях виробництва. Усе це не лише ускладнює його працю, а й зумовлює швидку зміну структури багатьох професій, зникнення одних і появи інших. Ці процеси вимагають наукового обґрунтування змісту освіти у вищій школі як однієї з центральних проблем навчально-виховного процесу. Зміст освіти – науково обґрунтована система дидактичного та методично оформленого навчального матеріалу для різних освітніх і освітньо-кваліфікаційних рівнів.
Визначається зміст професійної освіти фахівцядержавним стандартом підготовки фахівця, який відображений у: · освітньо-професійних програмах (ОПП) підготовки фахівців з вищою освітою певних освітньо-кваліфікаційних рівнів; · освітньо-кваліфікаційних характеристиках (ОКХ) на випускника ВНЗ; · навчальних планах професійної підготовки фахівців; · структурно-логічній схемі підготовки; · програмах навчальних дисциплін; · навчальній і навчально-методичній літературі (підручниках, посібниках). Освітньо-професійна програма (ОПП) підготовки складає перелік нормативних навчальних дисциплін із зазначенням загального обсягу часу, відведеного для їх вивчення та форм підсумкового контролю з кожної навчальної дисципліни. Освітньо-кваліфікаційна характеристика (ОКХ) містить основні вимоги до професійних якостей, знань, умінь фахівця, необхідних для успішного виконання професійних функцій, її зміст визначається Міністерством освіти і науки, молоді та спорту України для кожного освітньо-кваліфікаційного рівня (молодший спеціаліст, бакалавр,спеціаліст магістр).
Нормативна частина змісту освіти– це обов’язковий для засвоєння зміст навчання, сформований відповідно до вимог освітньо-кваліфікаційної характеристики, що включає модулі (навчальні дисципліни) із зазначенням їх обсягу і рівня засвоєння, а також форм поточної та державної атестації. Згідно з чинними нормативними актами ВНЗ має автономне право щодо визначення змісту освіти, але він не повинен бути меншим від нормативного. Нормативні навчальні дисципліни становлять до 75% обсягу годин, визначеного освітньо-професійною програмою (ОПП).
Вибіркова частина змісту освіти– це рекомендований для засвоєння зміст навчання, сформований як модулі (навчальні дисципліни) із зазначенням їх обсягу та форм атестації, що призначені для задоволення потреб і можливостей особистості, регіональних потреб у кваліфікованих фахівцях певної спеціалізації, досягнень наукових шкіл і навчальних закладів.
Вибіркові навчальні дисципліни запроваджуються, як правило, у формі спеціальних навчальних курсів для поглиблення загальноосвітньої, фундаментальної і фахової теоретичної чи практичної підготовки.
На основі освітньо-професійної програми (ОПП) ВНЗ розробляють навчальні плани та програми навчальних дисциплін, які є нормативними документами вищого навчального закладу. Навчальні плани є двох видів: · типовий навчальний план; · робочий навчальний план Навчальний план (типовий) – державний нормативний документ, складений ВНЗ на підставі освітньо-професійної програми та структурно-логічної схеми підготовки, який визначає перелік і обсяг нормативних та вибіркових навчальних дисциплін, послідовність їх вивчення, конкретні форми проведення навчальних занять та їх обсяг, графік навчального процесу, форми навчального процесу (лекції, семінарські, практичні індивідуальні заняття), поточного підсумкового контролю та державної атестації, всі види практики.
Навчальний план містить дисципліни, що належать до різних блоків підготовки: · цикл гуманітарної та соціально-економічної підготовки; · цикл фундаментальної та природничо-наукової підготовки; · цикл професійно-орієнтованої та практичної підготовки.
Типовий навчальний план розробляється весь період реалізації відповідної освітньо-професійної програми підготовки (ОПП) і затверджується у Міністерством.
На основі типового навчального плану ВНЗ формується робочий начальний план, який включає не лише нормативну , а й вибіркову частини (перелік вибіркових дисциплін). Робочий навчальний план, тобто план на поточний навчальний рік, який конкретизує форми проведення навчальних занять, їх обсяг, форми і засоби поточного та підсумкового контролю за семестрами та внесені зміни до типового навчального плану.
Складовою державного стандарту вищої освіти є навчальні програми нормативних дисципліни. Навчальна (типова) програма – це державний документ, який визначає місце і значення навчальної дисципліни в реалізації освітньо-професійної програми підготовки, її зміст, послідовність та організаційні форми вивчення та контролю навчальної дисципліни, вимоги до знань і вмінь студентів.
Компонентами навчальної програми є: · пояснювальна записка; · тематичний виклад змісту навчальної дисципліни; · список основної літератури.
Для кожної навчальної дисципліни, що входить до освітньо-професійної програми (ОПП) та навчального плану викладачами ВНЗ складається робоча навчальна програма дисципліни, яка є нормативним документом ВНЗ, що містить виклад конкретного змісту навчальної дисципліни, послідовність, організаційні форми її вивчення, визначає форми та засоби поточного і підсумкового контролю. Складовими робочої навчальної програми є: · пояснювальна записка; · навчально-тематичний план вивчення курсу; · тематичний виклад змісту навчальної дисципліни (перелік ЗМ і НЕ); · список основної та додаткової літератури; · завдання для самостійної роботи студентів; · завдання для ІНДЗ; · перелік контрольних питань та завдань; · засоби діагностики навчальних досягнень студентів (тести, варіанти контрольних робіт, білети тощо); · навчально-методичні матеріали (електронні та друковані матеріали підручників, посібників, словників тощо); · методичні рекомендації до СРС.
Читайте також:
|
||||||||
|