Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Її мета, функції та завдання

Література

План

ЗМІСТ ОСВІТИ У ВНЗ

ДИДАКТИКА ВИЩОЇ ШКОЛИ.

ЛЕКЦІЯ 3

(НЕ 1.3.)

(2 год.)

1. Сутність поняття дидактика вищої школи, іі мета, функції та завдання.

2. Зміст освіти у вищій школі.

2.1. Поняття про зміст освіти вищої школи та його проектування.

2.2. Характеристика навчальних планів, програм і підручників для вищої школи.

Основні поняття до теми: дидактика, викладання, учіння, зміст освіти, державний галузевий стандарт, освітньо-професійна програма (ОПП), освітньо-кваліфікаційна характеристика (ОКХ), нормативна та вибіркова частина змісту освіти, навчальний типовий план, навчальний робочий план, типова та робоча програма навчальної дисципліни, підручник, навчально-методичний посібник, навчально-методичний комплекс (НМК)

Основна:

1. Вітвицька С.С. Основи педагогіки вищої школи. - К.: Центр. Навчальної літератури, 2003. – 316 с.

2. Вітвицька С.С. Практикум з педагогіки вищої школи. Навчальний посібник за модульно-рейтинговою системою навчання для студентів магістратури. – К.: Центр навчальної літератури, 2005. – 396 с.

3. Кузьмінський А.І. Педагогіка вищої школи: Навч. посіб. – К.: Знання, 2005. – 486 с.

4. Лекції з педагогіки вищої школи: Навч. посібник /За ред. В.І.Лозової. – Харків: „ОВС”, 2006. – 496 с.

5. Педагогіка вищої школи: Навч. посібник /За ред. З.Н.Курлянд. – К.: Знання, 2005. – 399 с.

6. Фіцула М.М. Педагогіка вищої школи: Навчальний посібник. – К.: „Академвидав”, 2006. – 352 с.

Додаткова:

7. Вища освіта в Україні: Навч. посібник /В.Г.Кремень, С.М.Ніколаєнко, М.Ф.Степко та ін.. – К., 2005. – 327 с.

8. Закон України «Про вищу освіту» //Освіта в Україні. Нормативна база (2-е вид.). – К., 2006. – С.40-92.


1. Сутність поняття дидактика вищої школи,

Основним розділом педагогіки вищої школи є дидактика вищої школи.

Дидактика вищої школи(грец. didaktikos – повчальний) – га­лузь педагогіки вищої школи, яка розробляє теорію освіти і на­вчання у вищих навчальних закладах, а також виховання у про­цесі навчання.

Як педагогічна дисципліна дидактика оперує загаль­ними поняттями педагогіки: „виховання”, „педагогічна праця”, „освіта” тощо. Але як теорія освіти і науки вона послуговується власними поняттями.

До них належать: „навчання у ВНЗ”, „викладання у ВНЗ”, „зміст професійної освіти”, „форми навчання у ВНЗ”, „ме­тоди навчання у ВНЗ” та ін.

Навчання розглядається дидактикою в двох аспектах як:

· об’єкт вивчення;

· об’єкт конструювання.

З огляду на це виокремлюють дві функції дидактики:

· науково-теоре­тична;

· конструктивно-технологічна.

Найважливішими завданнями дидактики вищої шко­ли є:

· розкриття педагогічних закономірностей, що діють у межах освіти і навчання, та використання їх з метою вдо­сконалення навчального процесу у вищій школі;

· визначення особливостей змісту навчання у вищій школі;

· характеристика існуючих та розробка інноваційних шляхів удосконалення навчального процесу (форм, методів, технологій);

· розробка раціональних шляхів контролю та самоконтролю навчальних досягнень студентів.

Основними категоріями дидактики вищої школи є поняття:

· освіта;

· процес навчання у ВНЗ;

· закони та закономірності навчання у ВНЗ;

· принципи навчання у ВНЗ;

· зміст професійної освіти;

· методи та засоби навчання у ВНЗ;

· форми організації професійного навчання;

· професійна підготовка.



Читайте також:

  1. V. Завдання.
  2. VІ. Підсумки уроку і повідомлення домашнього завдання.
  3. Адаптація персоналу: цілі та завдання. Введення у посаду
  4. Адвокатура в Україні: основні завдання і функції
  5. АКТУАЛЬНI ПРОБЛЕМИ І ЗАВДАННЯ КУРСУ РОЗМIЩЕННЯ ПРОДУКТИВНИХ СИЛ УКРАЇНИ
  6. Актуальність і завдання курсу безпека життєдіяльності. 1.1. Проблема безпеки людини в сучасних умовах.
  7. Алгоритм знаходження ДДНФ (ДКНФ) для даної булевої функції
  8. Але відмінні від значення функції в точці або значення не існує, то точка називається точкою усувного розриву функції .
  9. Аналіз коефіцієнтів цільової функції
  10. Аналіз руху грошових коштів у контексті нової фінансової звітності Важливим завданням аналізу фінансового стану підприємства є оцінка руху грошових коштів підприємства.
  11. АРХІВНІ ДОВІДНИКИ В СИСТЕМІ НДА: ФУНКЦІЇ ТА СТРУКТУРА
  12. Асимптоти графіка функції




Переглядів: 2238

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
 | Лекція 3

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.028 сек.