Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Доцільність діагностичної процедури.

ПЛАН-КОНСПЕКТ ЛЕКЦІЇ

 

 

 

Термін „діагноз” є медичним, але ми будемо його використовувати як психологічний („психологічний діагноз”), тобто той, що стосується структури особистості, розуміння основних внутрішніх конфліктів клієнта, механізмів його психологічного захисту і т.д...

Переваги діагностики:

1) Використання діагнозу для визначення вектора надання психологічної допомоги (для планування лікування в психоаналізі);

- діагностика алкоголізму чи наркоманії – індивідуальна психологічна допомога корисна, якщо на хімічну залежність здійснюється прямий вплив по де інтоксикаційній програмі;

- органічні ураження – вплив по можливості на органіку і навчити клієнта боротися з її проявами;

- біполярні розлади – індивідуальна психологічна допомога повинна підтримуватися медикаментозною;

- множинна особистість – приділяти увагу всім проявам особистості і пам’ятати історію травми;

Тривала психологічна психокорекція необхідна при інших менш специфічних, хоча й складніших по своїй природі проблемах.

Бути більш ретельним при збережені рамок з істеричними клієнтами, більш наполегливим з афектами обсесивних, більш терплячим до мовчання з шизоїдними клієнтами.

Діагностика необхідна для вибору стилю спілкування, тону інтерпретації і фокусу первинної бесіди.

2) В діагнозі міститься інформація про прогноз;

Діагноз не може бути винесений лише по зовнішньо-представленій проблемі. Не прикріплювати ярлик, що опирається лише на зовнішню сторону скарги. Різні по своїй природі явища можуть бути подібні по зовнішнім проявам. Одна з сильних сторін психоаналітичної традиції – розуміння структури особистості.

Фобія у клієнта з депресивним характером це щось зовсім інакше за фобію у людини, у якої вона є рисою характеру.

3) Захист інтересів клієнта;

„Правда краща за обман”. Можна повідомити клієнта на що він може розраховувати і уникнути нездійсненних обіцянок.

4) Діагноз може допомогти психологу в емпатії своєму клієнту;

Емпатія як „почувати разом з”, а не почувати „замість” – здатність емоційно сприймати психологічний стан клієнта. Психолог не веде себе згідно своїх почуттів до клієнта, але ці почуття мають дуже велику цінність для постановки вірного „діагнозу”. Хід психокорекційної роботи буде залежати від діагностичної гіпотези. З соціопатом одна стратегія психокорекції, а з істероїдом – інша: треба якось зрозуміти бажання „обійти всіх” у соціопата і відчувати „налякану дитину” всередині істерика. Психолог має побудувати вірну модель клієнта в своїй голові через яку і буде впливати на клієнта.

5) Діагноз може зменшити ймовірність того, що дуже тривожні клієнти будуть уникати лікування.

Через емпатію можна утримати лякливих клієнтів: „Психолог розуміє мене і те, що мені важко пройти весь курс психокорекції”.

 

Діагностичний процес – це вже початки „робочого альянсу”. Діагноз повинен бути гнучким і розглядатися лише як Наша гіпотеза. Часто діагностика потрібна для впевненості психолога: „ Цей клієнт і мав би так неадекватно повестися згідно своєї структури особистості чи свого діагнозу, це ж шизофренік”.

 

Не завжди коли психолог витворює довіру, дозволяючи стосункам розвиватися, вся інформація про клієнта з’являється на поверхні. Як тільки клієнт починає відчувати близькість до психолога, йому стає важче говорити про інтимні аспекти своєї історії чи поведінки (з часом включаються переноси і клієнт стає включеним в стосунок з „мамою” чи „татом” і поводиться згідно цієї моделі).

 

Діагноз є корисним на початку психокорекційної роботи і в період криз, коли переосмислення структури особистості може бути ключовим в зміні техніки. Як тільки психолог починає „відчувати” свого клієнта, прагнення мислити діагностично повинне відійти на друге місце. Часом важливіше враховувати вікові, расові, релігійні особливості.

 

 

Люди набагато складніше ніж це допускають наші діагностичні категорії.


 


Читайте також:

  1. Доцільність застосування концептуальних моделей управління змінами до відповідних організаційних метафор
  2. Доцільність продовження та припинення виробництва у короткостроковому періоді
  3. Доцільність та необхідність застосування контролінгу у діяльності вітчизняних підприємств та передумови його запровадження.
  4. Етапи діагностичної роботи в ДНЗ
  5. ЗАГАЛЬНА ХАРАКТЕРИСТИКА ДІАГНОСТИЧНОЇ МЕДИЧНОЇ АПАРАТУРИ.
  6. Захист прав боржника і кредиторів через судові процедури.
  7. Захист прав боржника і кредиторів через судові процедури.
  8. Захист прав боржника і кредиторів через судові процедури.
  9. Захист прав боржника і кредиторів через судові процедури.
  10. Збережені процедури.
  11. Інформаційна – інформування учасників господарського життя про утруднення в діяльності їхніх партнерів, доцільність коригування своїх відносин з ними.




Переглядів: 953

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Сертифікація готельних послуг та послуг харчування | Лекція 3. Дитячий будинок сімейного типу – нова форма сімейного влаштування дітей

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.015 сек.