РОЗДІЛИ
| ЗМІСТ
|
І. Мета та завдання плану
| 1. Основна мета плану санації.
2. Реєстр кредиторів.
|
ІІ. Розвиток підприємства до порушення справи про банкрутство
| 1.Історична довідка
2. Правові відносини:
2.1. Форма організації бізнесу
2.2. Учасники та засновники підприємства.
2.3. Відносини з податковими органами
2.4. Відносини з кредиторами, кредитне забезпечення
3. Управління фінансами
3. 1. Джерела фінансування та структура капіталу
3. 2. Управління активами
3. 3. Динаміка фінансових результатів
3. 4. Системи звітності та контролінг
4. Виробничо-збутова сфера
4.1. Продуктова та виробнича програми
4.2. Постачання та збут
4.4. Інновації та раціоналізаторство.
5. Організаційна структура та управління
6. Охорона навколишнього середовища
|
ІІ. Аналіз підприємства
| 1. Аналіз причин фінансової кризи.
2. Економічний аналіз.
3. Фінансовий аналіз.
4. Оцінка вартості майна підприємства.
5. Висновки санаційного аудиту.
|
ІІІ. Заходи щодо санації боржника
ІІІ.І. Вжиті заходи після порушення справи про банкрутство
|
1. Організація та управління
2. Виробництво та збут
3. Фінанси
|
ІІІ.ІІ. План антикризових заходів
| · Маркетинг та ринки збуту
· План виробництва
· Організаційний план
· Система фінансових планів
|
ІV. Реалізація плану та задоволення претензій кредиторів
| 1. Прогнозні показники реалізації плану та ефективність санації
2. Порядок задоволення першочергових претензій;
3. Порядок задоволення інших претензій;
4. Контроль за виконання плану
|
Невід’ємним елементом плану санації є оцінка ефективності санаційних заходів. Основним якісним критерієм ефективності слід вважати рівень досягнення головної мети антикризового управління. Ця мета набуває конкретики в залежності від цільових функцій ініціаторів антикризових заходів. Для власників, менеджерів та персоналу - це запобігання банкрутства та забезпечення фінансового оздоровлення підприємства в довгостроковому періоді, а отже, отримання відповідних дивідендів, бонусів та заробітної плати; для кредиторів - повернення заборгованості.
В таблиці 2. наведено огляд методичних підходів до оцінки ефективності санаційних заходів. У процесі виконання контрольної роботи слід розрахувати ефективність санації за декількома способами оцінки.
Методичний підхід
| Коментар
|
1. Зіставлення показників фінансового стану до і після реалізації антикризових заходів.
| Розраховуються показники прибутковості (рентабельності); ліквідності та плато-спроможності; структури капіталу; майнового стану; ділової активності. З кожної групи доцільно вибрати один, найбільш виразний показник. Порівнюються фактичні та прогнозні показники.
|
2. Розрахунок показника ефективності антикризових заходів (Е)
| Показник розраховується за алгоритмом:
Е =
Додатковий прибуток - різниця між фінансовими результатами після та до здійснення санації.
|
3. Розрахунок періоду окупності вкладень на антикризові заходи (Payback метод)
| Розрахунки здійснюються за використання статичного та динамічного підходів, за усередненою оцінкою доходів та за наростаючим підсумком. Усереднена оцінка періоду окупності (PB) за статичним підходом здійснюється за формулою:
PB =
Додатковий CF визначається як сума додаткової амортизації та додаткового прибутку, отриманих в результаті санації.
|
4. Розрахунок інтегрального показника (ІП) фінансового стану
| Підбирається модель інтегральної оцінки в залежності від виду економічної діяльності підприємства (див. розділ 2 підручника). Порівнюються значення ІП фінансового стану до, протягом і після впровадження антикризових заходів.
|
5.Розрахунок показників доданої вартості (EVA та CVA)
| Економічна додана вартість (EVA):
EVAt = NOPATt – (WACCs ∙ IKt);
додана вартість чистого грошового потоку: CVAt = BCFt – At - WACCs ∙ BIt
Ефективність забезпечується у разі додатного значення показників.
|
6. Метод дисконтування Cash-flow (DCF)
| Передбачає дисконтування очікуваних грошових потоків та порівняння їх з обсягом початкових інвестицій:
NPV = + 2 + . . . + n - I0
У разі від’ємного значення NPV інвестиції в антикризові заходи є недоцільними.
|
7. Порівняння вартості підприємства до та після санації
| В залежності від наявної інформаційної бази можна використовувати різні методи оцінки:
-за ліквідаційною вартістю,
-метод дисконтування Cash чи EVA;
-метод зіставлення мультиплікаторів чи порівняння продажів.
|