Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Етико - психологічні риси стилю керівника і службовий етикет.

Етико - психологічні риси, стилю керівника такі: гуманізм, чуйність, чутливість і довір'я до людей, чесність і скромність, здатність притягувати до себе людей, володіння собою, ввічливість, терпимість, помітність, тощо. В умовах демократії, гласності, госпрозрахунку, і особливо переходу на оренду, орендний, сімейний підряд і створення приватних кооперативів, потрібно більше довіряти людям, частіше застосовувати переконання, педагогічні методи тощо.

Довір'я до людей слід поєднувати з вимогливістю, турботою про них, а в разі потреби - особистим прикладом показувати зразки діяльності. Чесність керівника характеризує його громадську позицію і моральність. Якщо у відносинах керівника виявляється чесність, люди стають благороднішими, порядними, відкритими, сумлінними у роботі. Чесність у справах, у виявленні помилок і недоліків повинні стати нормою життя керівника.

Керівник господарства повинен уміти приваблювати до себе людей. У своїй діяльності керівники повинні використовувати внутрішні етико - психологічні фактори і фактори зовнішнього контакту.

До внутрішніх етико - психологічних факторів належать інтерес до підлеглих, бажання знати коло інтересів людини і при цьому бути уважним слухачем, а також повага до людини, її гідності, правдивість, привітність, ввічливість тощо.

Серед зовнішніх факторів контакту між кадрами управління і підлеглими можна виділити сприйняття підлеглими і спеціалістами одягу, виразу, обличчя, пози, вміння усміхатися, уважності керівника.

Керівник повинен бути ввічливим, навіть у негативних ситуаціях. Керівники і спеціалісти повинні одягатися по - сучасному. Костюм не обов'язково повинен бути модним, але повинен бути випрасуваним, чистим . Поза і вираз обличчя можуть від товкнути людину або наблизити, привабити, притягнути її.

Мистецтво усміхатися - це високе мистецтво і оволодіти ним не дуже просто. Усмішка збагачує тих, кому вона призначена, і не збіднює тих, хто її дарує. Водночас усмішка може знищити людину, якщо в ній нехтування і насмішка. Кадри управління повинні вміти володіти собою, мати велику терпимість. Володіти собою - це моральна якість, що виражається у здатності людини контролювати і регулювати почуття, бажання, звички, нахили і підпорядкувати свою діяльність розв'язанню завдань поставлених перед собою.

Основою етичних, етико - психологічних норм взаємовідносин є етика. Етика вивчає принципи і норми поведінки людей. Службова етика - це сукупність певних обов'язків і норм поведінки, суджень і понять певної професії.

Службова етика кадрів управління формулює моральні принципи і уявлення про обов'язок і честь, отже морально виховує працівників. Вона визначає правила поводження у колективі, у процесі управління людьми, регламентує відносини у системі керівник (спеціаліст) - підлеглий.

Службовий етикет - це сукупність правил поведінки, які скріплюють порядок і форми зовнішнього ставлення до людей. Службовий етикет у нашому суспільстві будується на основі гуманних відносин між робітниками. Службова етика вивчає суттєві аспекти моральних норм поведінки і взаємовідносин, то службовий етикет відображає зовнішній характер цих норм і обов'язків. Етика виражає моральну, а етикет - естетичну сторони вчинку. У реальному житті, управлінській діяльності вони повинні перебувати у гармонії, і в цьому успіх управління колективом. Визначні вище аспекти професійної етики та ділового етикету стосуються і агробізнесової підприємницької діяльності. Вона має такі особливості:

1) цілі діяльності: робити споживача щасливим, радісним; мати добрий бізнес; реалізувати свій інтелектуальний, морально - культурний і професійний потенціал; мати естетичну насолоду, задоволення від підприємництва і причетності до долі споживачів і бізнесменів;

2) принципи підприємства і агробізнесу: гармонія інтересів підприємця і споживача;гуманізаціяпідприємницької та бізнесової діяльності; цілісність і розвиток підприємництва і бізнесу;вміннявибрати основну ланку; ефективність; науковість, відповідальність; єдність культури,моралі ібізнесу (підприємництва);

3) етика і етикет діяльності: споживач повинен виробляти те, що куплять і піклуватися про споживача; споживачі - це люди із плоті і крові, з почуттями, емоціями, традиціями, попитом, матеріальними можливостями; вони заслуговують гуманного, уважного і ввічливого ставлення, підприємець повинен мати здатність привертати до себе, товару і до справи увагу та заінтересованість споживача, а також бути гарантом порядності і чесності; капітал - це не золото, а довіра; виробництво повинно перевищувати те, що хоче споживач; комерція - це мистецтво компромісу; обіцянка підприємця повинна бути рівноцінною укладанню контракту; підприємець певною мірою гравець, гравець в інтелектуальні ігри, в яких азарт, пристрасть, необґрунтований ризик не дають ні яких результатів;

Взагалі немає неризикованих рішень. Ризик - благородна справа, якщо він розумний і науково прорахований; новації у всьому і кожного дня, їх слід відчувати на основі наукової інтуїції; підприємництво - діяльність, що ґрунтується на економічній, організаційній, менеджменти! й, маркетинговій, інформаційній, етичній, психологічній і ін. фізичній культурі;

відповідальність за справу, честь і долю членів колективу і перед споживачем; додержанняетикиринкових відносин; оволодіння мистецтвом розмовляти, усміхатися, мовчати.


Читайте також:

  1. I. При підготовці до переговорів визначите склад делегації і її керівника.
  2. IV. Обов'язки і права керівника та заступника керівника подорожі
  3. Абсолютні синоніми (наприклад, власне мовні й запозичені) в одному тексті ділового стилю вживати не рекомендується.
  4. Автократичний тип керівника.
  5. Анатомо-фізіологічна перебудова організму підлітка та її вплив на його психологічні особливості й поведінку.
  6. Базові (головні, стратегічні) психологічні проблеми управління.
  7. Біологічні і психологічні теорії.
  8. Взаємовідносини керівника з підлеглими.
  9. Виділення ознак канцелярського стилю
  10. Вимоги до вчителя – керівника проектною діяльністю учнів
  11. Вимоги до керівника групи
  12. Вимоги до керівника, правила та принцинципи управління




Переглядів: 938

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
З.Професійно - організаторські риси стилю керівника. | Мистецтво, культура і психологія агробізнесу.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.002 сек.