1. Оцінка ринків збуту і вивчення попиту на продукцію.
2. Аналіз реалізації продукції і фактори, які впливають на її обсяг.
3. Аналіз виконання зобов’язань щодо поставок.
4. Беззбитковий обсяг продажу і зона безпеки підприємств.
5. Резерви збільшення обсягу реалізації продукції.
1. Товаровиробник повинен знайти ринок збуту для виробленої продукції. Виходячи з цього, основним завданням аналізу є виявлення потенційних ринків реалізації продукції (послуг). Для цього з’ясовують, який товар, з якими властивостями, в якій кількості й за яку ціну підприємство має змогу реалізувати на цих ринках. Одночасно оцінюють можливості конкурентів та фактори зовнішнього середовища, особливо непідконтрольного, що є передумовою організації стабільного, високоефективного виробництва.
Основними джерелами даних для маркетингового аналізу є внутрішньогосподарська інформація, яка характеризує обсяг, асортимент, ринки збуту продукції, ціну продажу та інформація спеціалізованих маркетингових служб.
Для оцінки зовнішнього ринку вивчають зарубіжні статистичні джерела, загальноекономічні журнали і бюлетені, різні комерційні довідники, тощо.
Для оцінки ринкових можливостей підприємства з’ясовують, наскільки вироблена або запланована до випуску продукція матиме попит на різних ринках. До уваги беруть у першу чергу ту продукцію, що для підприємства є традиційною і на виробництві якої воно має досвід і можливості.
Загалом маркетингове дослідження ринку здійснюється за етапами, які представлені на рис. 5.1.