МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Основи стратегічного планування в міжнародних корпораціяхТема 3. Стратегічне планування в міжнародних корпораціях
1. Основи стратегічного планування в міжнародних корпораціях 2. Рівні стратегічного планування в міжнародних корпораціях 3. Корпоративні стратегії 4. Стратегії структурних підрозділів
Стратегічне планування є однією із найважливіших складових частин стратегічного менеджменту поряд с процесами формулювання цілей та завдань розвитку, реалізації та контролю виконання стратегічних напрямів в міжнародних корпораціях. Становлення та розвиток стратегічного менеджменту як самостійної галузі досліджень розпочалося ще на початку XX ст., і з того часу пройшло чотири етапи: бюджетування і контроль, довгострокове планування, стратегічне планування, стратегічний менеджмент в сучасному розумінні. Стратегічний менеджмент в міжнародних корпораціях є динамічним процесом, що складається з таких основних етапів: 1. Стратегічний аналіз середовища. 2. Встановлення головної мети розвитку. 3. Формування стратегії. 4. Реалізація стратегії. 5. Контроль та оцінка результатів. Процес стратегічного менеджменту є циклічним, тобто після оцінки результатів здійснення стратегії процес розпочинається з першого етапу. Крім того, існує стійкий зворотній зв'язок і відповідний зворотній вплив кожного етапу стратегічного менеджменту на інші й на всю їх сукупність. Стратегічне планування як центральний елемент стратегічного менеджменту охоплює етапи, що передують здійсненню стратегії та її оцінці. Стратегічне планування – це процес визначення головних цілей міжнародної корпорації, ресурсів, необхідних для їх досягнення та політики, спрямованої на придбання та використання цих ресурсів. Стратегія міжнародної корпорації – це довгостроковий якісно визначений напрям розвитку, що охоплює сфери, засоби та форми діяльності, систему внутрішніх взаємовідносин, а також позицію щодо зовнішнього середовища і призначений для забезпечення здійснення місії та досягнення цілей міжнародної корпорації. Розробка стратегії міжнародної корпорації здійснюється в умовах невизначеності, яку породжують процеси, що відбуваються як поза корпорацією, так і всередині її. Для того щоб зменшити ступінь невизначеності, проводиться збирання та аналіз інформації, яка безпосередньо та опосередковано стосується діяльності міжнародної корпорації. Отже, на етапі стратегічного аналізу середовища формується інформаційна база для здійснення наступних етапів стратегічного менеджменту. При цьому розрізняють зовнішнє та внутрішнє середовище. Аналіз зовнішнього середовища для міжнародних корпорацій є значно складнішим порівняно з однонаціональними компаніями, оскільки враховується інформація щодо декількох країн світу. Детально зовнішнє середовище міжнародного менеджменту було розглянуто в Розділі 2. Аналіз внутрішнього середовища міжнародної корпорації обумовлений необхідністю виявити власні можливості та потенціал, на який вона може розраховувати в конкурентній боротьбі під час досягнення своїх цілей, а також необхідністю з'ясувати слабкі сторони, які можуть завадити в досягненні цих цілей. Процес, за допомогою якого здійснюється методичний аналіз внутрішнього середовища, отримав назву управлінського обстеження. Основними напрямками управлінського обстеження, як правило, є маркетинг, фінанси, виробництво та НДДКР, людські ресурси, організаційна структура, культура і образ корпорації тощо. Другим етапом стратегічного менеджменту є встановлення головної мети діяльності,який складається з визначення місії та стратегічних цілей міжнародної корпорації. Місія міжнародної корпорацій - це основна загальна мета її діяльності, чітко виражена причина існування корпорації, що деталізує її статус і забезпечує напрям і орієнтири для визначення цілей і стратегій для різних структурних підрозділів. Якщо місія задає загальні орієнтири, напрями функціонування міжнародної корпорації, які розробляються головною компанією, то конкретні кінцеві положення, на які орієнтована корпорація, фіксується у вигляді її цілей. · Стратегічна ціль - це бажаний стан майбутнього, якого прагне досягти міжнародна корпорація в довготривалому періоді. На відміну від місії, цілі міжнародної корпорації більш конкретні за змістом і часто встановлюються у вартісному вигляді. На основі встановлених цілей визначаються конкретні завдання розвитку міжнародної корпорації. Якщо цілі відносяться До діяльності міжнародної корпорації в цілому, то завдання мають відношення до її окремих частин. Порівняно з цілями завдання мають більш короткостроковий, оперативний характер, вони пов'язані з плануванням поточної діяльності. · Під час встановлення завдання необхідно враховувати інтереси різних зацікавлених груп (акціонерів, покупців та працівників), а також орієнтуватися на досягнення довгострокової конкурентоспроможності міжнародної корпорації. Після формулювання головної мети міжнародна корпорація розробляє послідовність дій, спрямованих на їх досягнення, тобто стратегічний план.Слід зазначити, що стратегічний план і стратегія не є синонімами, оскільки стратегія корпорації, крім запланованих дій з досягнення цілей, містить можливість внесення певних змін. Однією з умов внесення змін у стратегію є виникнення раптових коливань у навколишньому середовищі. їх причиною може бути насичення ринку, технологічні чи інформаційні зрушення, непередбачений успіх нового товару, поява численних нових конкурентів та ін. Зіткнувшись з такого роду труднощами, міжнародна корпорація має вирішити надзвичайно критичні проблеми: по-перше, обрати новий напрям розвитку з багатьох альтернатив; по-друге, спрямувати зусилля численного колективу на реалізацію цього напряму. Вирішення цих проблем здійснюється відповідно на етапі формування та реалізації стратегії. На етапі формування стратегіїздійснюється така послідовність дій: визначення стратегічних альтернатив, аналіз і оцінка альтернатив, вибір оптимального варіанту для досягнення встановлених цілей. У багатьох випадках оптимальний вибір стратегічної альтернативи досягається в результаті використання моделі збалансованої системи показників (модель Р. Каплана, Д. Нортона). Модель збалансованої системи показників (ЗСП) – це формат опису діяльності організації за допомогою певного набору показників для кожної стратегічної перспективи (як правило, чотирьох): 1. Фінансова діяльність. 2. Клієнтська складова. 3. Внутрішні бізнес-процеси. 4. Складова навчання та розвитку. Прийняття рішення щодо стратегії розвитку на попередньому етапі ще не означає, що вона буде успішно реалізована на практиці. Як свідчить досвід міжнародних корпорацій, головним завданням етапу реалізації стратегіїє донесення чіткої стратегії до менеджерів (а потім до всього персоналу) з метою її точної реалізації. На цьому етапі в багатьох випадках реформується організаційна структура у відповідності до потреб нової стратегії, тобто створюються умови для реалізації стратегії. На завершальному етапі стратегічного планування здійснюється контроль та оцінка результатів. Ефективна система оцінки стратегії потребує наявності чотирьох основних елементів: · інформація для оцінки - для її отримання необхідна ефективна система збирання та обробки управлінської інформації; · критерії оцінки; · показники оцінки (кількісні або якісні) - оцінка стратегії проводиться шляхом порівняння результатів із запланованими показниками; · рішення за результатами оцінки стратегії - на основі оцінки розробляються відповідні системи корегуючих дій, спрямовані на досягнення поставлених цілей. Отже, стратегічне планування є складовою частиною менеджменту, однією з його найважливіших функцій, ефективність якого залежить від уміння визначати цілі міжнародної корпорації, прогнозувати результати її діяльності, оцінити потенціал, необхідні для досягнення визначених цілей. У зв'язку з необхідністю враховувати нові потреби зовнішнього середовища та інтереси найважливіших зацікавлених груп (спільноти, власників, акціонерів) процес стратегічного планування має безперервний характер: постійно переглядається і уточнюється місія, ставляться нові цілі, розробляються нові плани.
Читайте також:
|
||||||||
|