Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Структуроване та турботливе керівництво

Стилі управління

(за А.Ловіном) [20]

Автократичний стиль Демократичний стиль
Пильний нагляд Відкрита комунікація/позитивне
Директивність/слухняність ставлення
Контроль та облік Постійний і конструктивний діалог
Відсутність участі та зв'язку Позитивне оцінювання
Погана поінформованість пропозицій/зворотний зв'язок
Відсутність винагороди за пропозиції Консенсус/компроміс
Мінімальний рівень мотивації Самоуправління/самоконтроль
  Атмосфера, що сприяє емоційному
  самовираженню підлеглих
  Колегіальне розв'язання проблем
  Вплив (заснований на технічній
  експертизі)
  Ототожнення особистих цілей
.__ із цілями організації

 

Згідно з типологією, виробленою під час досліджень, здійснених

Особливості діяльності та взаємодії керівників і персоналу

За структурованогоуправління керівник детально планує свою та роботу персоналу, розподіляє завдання, дає чіткі інструкції та ск ° дає графіки робіт, організовує та координує діяльність.

Турботливерівництво навпаки, передбачає створення керівником таких умов, які забезпечують особистий добробут персоналу. Керівник підтримує свою працю, роботу в команді, добрі контакти та стосунки, спілкується з працівниками на рівних.

Увага до підлеглих — це повага до ідей та почуттів співробітників, піклування про їх статус та умови праці, встанов лення довірливих стосунків. Керівники такого типу культивуадть відкритість і товариськість. Таким чином, у цій типології виділяють чо­тири типи лідерства:

1) високий ступінь структури — низький ступінь уваги;

2) високий ступінь структури — високий ступінь уваги;

3) низький ступінь структури — низький ступінь уваги;

4) низький ступінь структури — високий ступінь уваги.

 

Індивідуальні стилі лідерства (типологія Р.Блейка ІДж.Моутона)

Вибір індивідуального стилю управління колективом є одним із най­важливіших завдань для керівника, менеджера. Типологія Р.Блейка і Дж.Моутона включає п'ять основних стилів управління (Віаке К.К., Моиіоп 1.8.) [3].

Це одна із найбільш відомих типологій, що має назву «координатна сітка управління».

Основою для класифікації в ній слугу­ють два виміри — «турбота про людей» та «турбота про виробниц­тво».

Ці два виміри не виключають один одного: керівник може прояв­ляти турботу та піклування про людей і одночасно демонструвати таку ж турботу про виробництво.

1. Стиль «управління командою», або мотиваційний(9/9) вважється найбільш ефективним, оскільки виконання робочих завдань ється на спільних зусиллях членів організації. За такого стилю кер ник:

• погоджує цілі та очікувані досягнення;

• слідкує за рівнем наближення до намічених цілей;

• допомагає персоналу знайти причини поганого виконання рс

. погоджує плани;

. залучає персонал до прийняття рішень, які його стосуються;

• делегує повноваження;

• приймає рішення тоді, коли це потрібно.

2. Стиль «управління заміським клубом», або «турботливий»1/9) передбачає, що основний акцент робиться на потребах співробіт­ників, а не на результаті праці. Керівник:

• піклується про людей;

• хоче подобатися підлеглим;

• прагне, щоб усі «були щасливі»;

• хвалячи підлеглих, може навіть лестити їм;

• може «не помічати» поганого виконання обов'язків;

• схильний до колегіального управління.

3. Стиль «управління, заснованого на повноваженнях», або «самовпевнений»(9/1) характеризується орієнтацією менеджменту тільки на ефективність операцій. Керівник:

• хоче, щоб усе виконувалося відповідно до його бажань;

• більше «говорить», ніж «слухає»;

• не особливо піклується про почуття або думки підлеглих;

• поводиться агресивно, коли відчуває виклик;

• завжди перевіряє персонал.

4. Стиль «серединного управління», або «адміністративний»(5/5) передбачає однакову увагу як до співробітників, так і до виробни­чих проблем. Керівник:

• підтримує існуючу систему;

• робить усе, як «книжка пише»;

• є швидше добросовісним, ніж творчим або інноваційним; ' є урівноваженим

5. Стиль «поганого управління»,або «пасивний», «стиль

втручання»(1/1) означає відсутність філософії управління та кет ництво за умови докладання мінімальних зусиль, спрямоване на пі тримання міжособистісних стосунків, що склалися, та виконання в робничих завдань. Керівник:

• не робить більше, ніж вимагається;

• опирається змінам;

• стає недбалим, якщо його не контролюють;

• звинувачує інших людей або «сучасних дітей», інновації, уряд, що у створенні «нестерпних умов для праці».

Кожний із цих стилів пов'язаний із такими характеристиками, як управління та контроль, завдання організації, стосунки керівник — підлеглі, вплив стилю управління на творчість і зміни, врегулювання кон­фліктів, відданість справі та організації, розвиток персоналу. 5.6. Теорія ситуативного лідерства


Читайте також:

  1. Внутрішнє керівництво реалізацією стратегій підприємства
  2. Воєнні дії під керівництвом Б.Хмельницького в ході Національно-визвольної війни українського народу 1648-1653рр.Зборісвький та Білоцерківський договори.
  3. Воєнні дії під керівництвом Б.Хмельницького в ході Національно-визвольної війни українського народу 1648-1653рр.Зборісвький та Білоцерківський договори.
  4. Індивідуальні відмінності волі. Впертість і вередування. Керівництво розвитком волі.
  5. Керівництво грою
  6. Керівництво і управління
  7. КЕРІВНИЦТВО», «МЕНЕДЖМЕНТ».
  8. Лідерство і керівництво в туристичній групі
  9. Нове керівництво
  10. Нове керівництво
  11. Одномірні та багатомірні стилі керівництва. Адаптивне керівництво.
  12. Педагогічне керівництво позакласною роботою з фізичного виховання




Переглядів: 787

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Стилі управління за типологією КЛевіна | ОЦІНЮВАННЯ КОМПЕТЕНТНОСТІ КЕРІВНИКА

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.011 сек.