Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Чинники, що впливають на попит та пропозицію.

Крива пропозиції

Крива попиту

Пропозиція визначається виробництвом, але не завжди збігається з ним, бо не все, що виробляється, потрапляє на ринок.

 

 

Чинники, що впливають на попит.

 

1. Ціна продукту. Чим вища ціна на продукт, тим меншу його кількість купуватимуть споживачі.

2. Ціна на взаємозамінювані товари. Якщо зниження ціни на один продукт веде до зменшення попиту на інший, то такі продукти називають взаємозамінюваними (чай і кава, масло та маргарин, лимони й апельсини). Взаємозамінювані продукти призначені для задоволення однієї і тієї ж потреби. Якщо зниження ціни на один продукт збільшує попит на інший, то такі продукти називають взаємодоповнюваними (чай і цукор, магнітофон і диски до нього, автомобілі й бензин). Взаємодоповнювані продукти використо­ву­ють разом.

3. Величина доходів. Продукти, попит на які прямо залежить від грошового доходу, називаються продуктами вищої споживчої цінності. Якщо ж під час зростання доходів попит на певні продукти знижується, то такі продукти називаються продуктами нижчої споживчої цінності.

4. Індивідуальні смаки й уподобання. Суб’єктивні смаки й уподобання, вік, стать, історичні, національні та природно-кліматичні умови, мода, реклама, стиль життя – все це також впливає на попит.

На попиті також позначаються зміни погодних умов (якщо літо спекотне – зростає попит на прохолоджу вальні напої та морозиво).

За незмінних усіх інших чинників зміна ціни на продукт змінює величину попиту на нього (рис. 1).

 


 

 


Читайте також:

  1. I. Теорія граничної продуктивності і попит на ресурси
  2. Аналіз попиту
  3. Аналіз попиту
  4. Аналіз факторів, що впливають на цінову політику.
  5. Вдавані виключення із закону попиту
  6. Взаємодія попиту і пропозиції
  7. Взаємодія попиту і пропозиції в умовах досконалої конкуренції.
  8. Взаємодія попиту і пропозиції та ринкова рівновага.
  9. Взаємодія попиту і пропозиції.
  10. Взаємодія попиту і пропозиції. Ринкова рівновага.
  11. Взаємодія попиту й пропозиції. Ринкова рівновага
  12. Взаємодія попиту та пропозиції




Переглядів: 2485

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Суть попиту та пропозиції. Чинники, що визначають величину попиту. | Вплив ціни на пропозицію Вплив нецінових чинників на

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.002 сек.