Пропозиція визначається виробництвом, але не завжди збігається з ним, бо не все, що виробляється, потрапляє на ринок.
Чинники, що впливають на попит.
1. Ціна продукту. Чим вища ціна на продукт, тим меншу його кількість купуватимуть споживачі.
2. Ціна на взаємозамінювані товари. Якщо зниження ціни на один продукт веде до зменшення попиту на інший, то такі продукти називають взаємозамінюваними (чай і кава, масло та маргарин, лимони й апельсини). Взаємозамінювані продукти призначені для задоволення однієї і тієї ж потреби. Якщо зниження ціни на один продукт збільшує попит на інший, то такі продукти називають взаємодоповнюваними (чай і цукор, магнітофон і диски до нього, автомобілі й бензин). Взаємодоповнювані продукти використовують разом.
3. Величина доходів. Продукти, попит на які прямо залежить від грошового доходу, називаються продуктами вищої споживчої цінності. Якщо ж під час зростання доходів попит на певні продукти знижується, то такі продукти називаються продуктами нижчої споживчої цінності.
4. Індивідуальні смаки й уподобання. Суб’єктивні смаки й уподобання, вік, стать, історичні, національні та природно-кліматичні умови, мода, реклама, стиль життя – все це також впливає на попит.
На попиті також позначаються зміни погодних умов (якщо літо спекотне – зростає попит на прохолоджу вальні напої та морозиво).
За незмінних усіх інших чинників зміна ціни на продукт змінює величину попиту на нього (рис. 1).