Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Предмет і завдання історії туризму

План

Лекція №1. Історія світового туризму від найдавніших часів до ХVІІ ст.

Нові складові у сфері гостинності в ХV – ХVІ століттях

У XVI ст. в Англії поширилися таверни для простолюдинів, вони називались ординарними; в них за загальним столом подавали чергові страви за фіксованою ціною. Постоялі двори в континентальній Європі поступались англійським по всім показникам. Навіть у ті часи, коли мандрівники були невибагливими до комфорту, більшість британців, подорожуючи Європою, вжахались від умов проживання в постоялих дворах, які були просто убогими в порівнянні з британськими.

В Англії у XVI ст. улюбленим видом транспорту для пересування на далекі відстані суходолом стала поштова карета.По дорозі поштова карета робила декілька зупинок у придорожніх тавернах або постоялих дворах, які в подальшому стали називатися поштовими станціями.

Серед інших закладів у системі гостинності можна назвати кав’ярні, які з’явились у XVI ст. у Венеції, де можна було випити чашечку кави та поспілкуватись. Кав’ярні з’явились в Європі завдяки успішній торгівлі зі Сходом і перейняттю європейцями деяких східних традицій. Після XVII ст. чай та кава стають традиційними гарячими напоями у Європі, спочатку в заможних домах, а потім і серед інших верств населення.

У 1528 р. Іспанія зустрічала конкістадора Ернана Кортеса. Серед дивних речей, привезених ним з Нового Світу, були дорогоцінні какао-боби і дарований ацтеками секрет приготування пряного какао-напою, що відновлював сили. Так почалася історія шоколаду – продукту, що довгий час залишався привілеєм королів і знаті. “Тільки багатий і благородний міг дозволити собі пити шоколад”, – писав у XVI ст. іспанський історик Овієдо. Аристократія обожнювала французькі “Бутіки гарячого шоколаду” і англійські “Шоколадні будинки”.

Першим закладом ресторанного типу вважається Tour d’Argent що відкрився в Парижі у 1533 р. і протягом століть залишався унікальним у своєму роді закладом.

 

 

1. Передумови виникнення подорожей і туристсько-екскурсійної роботи в суспільстві:

· предмет та завдання спецкурсу “Історія розвитку та організація туристсько-екскурсійної роботи”. Методологічні засади вивчення. Історія туризму, зміст та основні поняття (туризм, суб’єкти туристичної діяльності, турист, туристична індустрія). Історія туристсько-екскурсійної роботи в світі: загальна характеристика;

· основні чинники виникнення подорожей і туризму;

· історичні етапи розвитку туризму;

2. Подорожі в стародавньому світі:

· загальна характеристика розвитку подорожей в стародавньому світі;

· розвиток мореплавства в стародавній Фінікії;

· подорожі стародавніх греків;

· подорожі в стародавньому Римі;

· загальні риси подорожей в античному світі;

· значення мандрівництва у формуванні тогочасного світогляду.

3. Подорожі в епоху Середньовіччя (V – перша половина ХV ст.).

· соціально-економічна характеристика розвитку і види подорожей в епоху Середньовіччя;

· розвиток мореплавства в VІІ – ХV ст. в Арабському світі;

· подорожі вікінгів у VІІІ – ХІІ ст.;

· розвиток інфраструктури для подорожуючих в епоху Середньовіччя.

4. Подорожі та великі географічні відкриття в другій половині ХV – ХVІ ст.

· соціально-економічна характеристика та чинники розвитку подорожей в епоху Відродження;

· розвиток мореплавства та Великі географічні відкриття;

· нові складові у сфері гостинності у ХV – ХVІ ст.;

Історія туризмуце наука, яка вивчає подорожі та туризм, чинники їх появи та розвитку в суспільстві з найдавніших часів до наших днів.

Історія туризму в своїх дослідженнях спирається на допоміжні історичні дисципліни: археологію, палеографію, нумізматику, етнографію. Історія подорожей і туризму тісно пов’язана з історією культури, яка показує логіку розвитку культури, вивчає характерні культурні риси різних епох і відповідні типи та моделі “людини, яка подорожує”.

Завдання лекції:

Ø розкрити витоки туризму в історії культури, прослідкувавши динаміку розвитку подорожей, їх мотиви, завдання та соціокультурні наслідки;

Ø розглянути історію подорожей і туризму в зв’язку з певним типом культури, виявити особливості їх мотивації;

Ø прослідкувати зміни в географії подорожей і туризму в різні періоди історії;

Ø на основі опису традицій гостинності народів світу показати напрями формування системи гостинності;

Ø виявити об’єктивні передумови становлення організованого туризму і зрозуміти тенденції його розвитку і національну специфіку;

Ø розкрити особливості українського туризму, його історію на різних етапах, проаналізувати сучасний стан вітчизняного туризму.

Історія подорожей і туризму як наука має свій понятійний апарат.

Основними термінами норм. курсу є: подорож, мандрівник, прочанство, пілігрим, туризм, турист, туристична послуга, туристичні ресурси, туристична індустрія, тур, гостинність.Оскільки наука про туризм знаходиться в стадії формування, то зустрічаються різні тлумачення термінів, часу їх появи у вжитку та походження.

Термін “туризм”з’явився у Франції у XVIII ст.; у перекладі з французької мови дослівно означає: “мандрівка заради задоволення”;а туристце людина, яка здійснює мандрівку. Деякі дослідники вважають, що цей термін має англійське походження і з’явився у XIX столітті. Оскільки англійська і французька мови ґрунтуються на латині, то можна погодитися, що слово “туризм” походить від латинського іюгпиз, що в пе­рекладі означає: “рух по колу”. Підтвердженням «англійської версії» походження слова “туризм” можна вважати той факт, що на початку XIX ст. в Англії побачила світ книга “Anecdotes of English”? в якій мандрівник був названий туристом. Але приблизно в той же час у Франції вийшов друком словник французької мови, який включав визначення туризму. Отже, якщо на початку XIX ст. слово “туризм” було введено в літературний вжиток, то у реальному житті воно з’явилось і почало використовуватись, вочевидь, ще у XVIII столітті.

Пізніше, у 1838 р. вийшли друком написані відомим французьким письменником Ф.Стендалєм “Спогади туриста”, що дає підстави деяким дослідникам вважати Ф.Стендаля “хрещеним батьком” слова “турист”.

У другій половині XIX ст. слово “туризм” увійшло до багатьох мов народів світу. В російській мові цей термін з’явився пізніше. Так, в “Энциклопедическом словаре” Брокгауза і Ефрона (1902 р.) ще не вміщено статті “туризм”, а сам термін вживається лише в розділі про історію подорожей на велосипедах.

Час появи слова в літературних джерелах може не співпадати з появою слова, яке визначає і конкретизує певне суспілне явище в реальному житті суспільства.

Одним із важливих понять, які застосовуються в історії подорожей та туризму, є “гостинність”. Здійснення подорожей було б неможливим, якби мандрівникам ніде було зупинитися на ночівлю та отримати харчування. Термін “гостинність” походить від давньофранцузького слова “hospise”, що означає: “будинок для подорожуючих”. В наш, час під гостинністю розуміють сукупність засобів розміщення, харчування і розваг для туристів, а також традицій прийому гостей в різних культурах.


Читайте також:

  1. V. Завдання.
  2. VI . Екзаменаційні питання з історії української культури
  3. VІ. Підсумки уроку і повідомлення домашнього завдання.
  4. А є А, тобто усякий предмет є те, що він є.
  5. Абетково-предметний покажчик
  6. Адаптація персоналу: цілі та завдання. Введення у посаду
  7. Адвокатура в Україні: основні завдання і функції
  8. АКТУАЛЬНI ПРОБЛЕМИ І ЗАВДАННЯ КУРСУ РОЗМIЩЕННЯ ПРОДУКТИВНИХ СИЛ УКРАЇНИ
  9. Актуальність і завдання курсу безпека життєдіяльності. 1.1. Проблема безпеки людини в сучасних умовах.
  10. Актуальність курсу історіософії історії України
  11. Актуальність курсу «Історіософія історії України».
  12. АЛЬТЕРНАТИВНІСТЬ В ІСТОРІЇ




Переглядів: 721

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Розвиток мореплавства та Великі географічні відкриття | 

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.003 сек.