МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
||||||||||||
Цінова еластичність попиту і пропозиціїРис.4.2. Залежність величини пропозиції від змін рівня ринкової ціни товару Якщо ж ціна товару не зросла, а впала, наприклад, до рівняP3,то обсяг пропозиції зменшиться до рівня Qs3. Продавці почнуть притримувати товари, очікуючи сприятливішої ринкової кон’юнктури, а виробники втратять зацікавленість у нарощенні обсягів виробництва. Отримані значення пропозиції, що відповідають певним значенням ціни, дозволяють побудувати криву S1, яка називається кривою пропозиції. Усі точки цієї кривої підкоряються закону пропозиції.
Але слід зважити на те, що обсяг пропозиції залежить не тільки від фактора ціни, а й цілої низки чинників нецінового характеру. Неціновими факторами є: 1)ціни на природні ресурси; 2) рівень технології виробництва; 3) податки та дотації; 4)ціни на взаємозамінні та взаємодоповнюючі товари; 5)очікування (прогнози) продавців на динаміку попиту, доходів 6)кількість продавців на локальному ринку. Яким же чином ці фактори впливають на зміну пропозиції? Припустимо, що впали світові ціни на енергоносії або сировину. За таких умов виробничі фірми зможуть, користуючись тими самими обсягами капіталу, виробляти більшу кількість продукту. Пропозиція товару на ринку зросте. Отже, за умов незмінного рівня ціни P1пропозиція товару на ринку буде перевищувати рівень Qs1і становитиме, наприклад, Qs4. (див. рис.4.2). Якщо тепер зміняться ціни нашого товару, то усі відповідні закону пропозиції зміни будуть відбиватися не на кривій S1а на кривій S2. Якщо ж нецінові фактори зменшать масштаби пропозиції (спрацює наприклад, чинник зростання податків), то тій самій ціні P1відповідатиме пропозиція Qs5. Тепер рух пропозиції за ціною здійснюватиметься по кривій S3 (див. рис.4.2). Отже, під впливом нецінових факторів, зміщення вправо – від S1до S2 означає збільшення пропозиції: виробники при цьому постачають більшу кількість продукту за кожною із можливих цін. Зміщення вліво – від S1до S3 вказує на скорочення пропозиції: постачальники пропонують меншу кількість продукту за кожну із можливих цін.
На графіку, що на рисунку4.3, ціні P1відповідає попит D1.
Читайте також:
|
|||||||||||||
|