МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Тема 1.2. Методологічні аспекти психології та методи психологічних дослідженьПсихіка є властивістю мозку відображати довкілля й регулювати поведінку та діяльність людини. Структура сучасної психологічної науки Сучасна наукова психологія являє собою досить розгалужену систему дисциплін та галузей. За спрямованістю діяльності психологів на пізнання, дослідження або перетворення психіки доцільно виділяти 3 великі групи галузей: - теоретичну (загальна, історія психології, експериментальна, генетична, соціальна, порівняльна, психофізіологія, психологія особистості); - науково-прикладну (за видом діяльності та поведінки людини – психологія праці, інженерна психологія, психологія творчості, психологія «штучного інтелекту», космічна психологія, психологія спорту, торгівлі, екологічна тощо; за психологічними питаннями розвитку людини у науково-прикладній психології : вікова, педагогічна, спеціальна; за відношенням до нормальної або хворої психіки: психологія здоров’я, медична психологія; за відношенням до права – юридична психологія); - практичну психологію (психологічна служба сім'ї та соціального захисту населення, психологічна служба системи освіти, системи охорони здоров’я, армії, практична психологія праці та профорієнтації тощо). Мозок працює рефлекторно. Рефлекс (від. лат. reflexus — відо-браження) — це відповідь живого організму на той чи інший вплив, який здійснюється через нервову систему, центральним органом якої є головний мозок. Відповідаючи на зовнішні впливи, організм при¬стосовується до зовнішнього світу. Поняття про рефлекс як закономірну відповідь організму на зовнішній вплив сформульоване ще в XVII ст. Р. Декартом, проте вперше положення про те, що всі акти психічного життя за своєю структурою і динамікою є рефлекторними, висунув І. М. Сєченов. Предмет і завдання психологічної науки із (1829—1905). У праці "Рефлекси головного мозку" (1863) він назвав психічні процеси "середньою ланкою" рефлекторного акту. Рефлекторна теорія І. М. Сєченова була значним кроком у розвитку психології, оскільки вона обґрунтувала походження всіх психічних явищ, їх детермінацію зовнішнім світом і зв'язок з діями людини. Контрольні запитання 1) Що означає термін «психологія»? 2) Коли виникла психологія? 3) Для чого потрібні знання? 4) Джерела психологічних знань. 5) Значення психології. 6) Вкажіть і охарактеризуйте предмет психології? 1. Суть та етапи психологічного дослідження. Загальнонаукові методи психологічного дослідження. 2. Основні методи психологічних досліджень, їх види: спостереження, експеримент, опитування. 3. Основи соціально – психологічного тренінгу.Дискусійні ігрові методи, соціометрія, її суть та значення.
Ключові поняття: психологічне дослідження, спостереження, експеримент, опитування, соціометрія Література: 1. Загальна психологія: Підручник \ О.В. Скрипченко, Л.В. Долинська та ін. – К.: Либідь, 2005. – 464с.; 2. Максименко С.Д., Соловинко в.О. Загальна психологія. – Підруч. – Вінниця: Нова книга, 2004. – 704 с.;
Читайте також:
|
||||||||
|