МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Основні методи психологічних досліджень, їх види: спостереження, експеримент, опитування.Загальнонаукові методи Кожна наука застосовує певні методи дослідження, їх поділяють на загальні, характерні для більшості наук, і конкретні, які використовуються окремими науками. До методів, які застосовуються майже в усіх науках, належать: аналіз — розкладання певного явища на окремі властивості чи відношення; синтез — поєднання різних елементів, сторін, властивостей об'єкта в єдине ціле, пізнання явища у єдності і взаємозв'язку його частин; індукція (від лат. inductio — проведення, представлення) — логічний умовивід від часткового до загального, від окремих фактів до узагальнень; дедукція (від лат. deductio — відведення) — логічний умовивід від загального до часткового, від загальних суджень до часткових висновків; гіпотетичний метод — висування на основі дедукції наукового припущення для пояснення певного явища; системний метод — пов'язаний із побудовою системи взаємозв'язків елементів, складових об'єкта; теоретичні загальнонаукові методи. Останні включають: узагальнення — мисленнєвий перехід від емпіричного аналізу окремих об'єктів на вищий ступінь абстракції шляхом виділення спільних ознак у розглянутих об'єктах; формалізацію (від лат. formalis — складений за формою) — метод відбиття результатів мислення в точних поняттях, виражених у формулах чи знаковій формі; абстрагування — метод наукового пізнання, базований на формуванні образу реального об'єкта за допомогою уявного виділення ознаки, яка цікавить дослідника. Починаючи із середини XX ст. загальнонаукові методи все частіше включають статистичний метод. Статистичний метод належить до прикладної математичної статистики і використовується у більшості випадків для обробки експериментальних даних. Проникнення математичних методів у будь-яку науку є прогресивним явищем, на що вказували І. Кант, В. І. Вернадський та інші мислителі.
Метод дослідження – спосіб, шлях одержання необхідної інформації про соціально-психологічні процеси в сфері праці та управління. Процес психологічного дослідження складається з ряду етапів: підготовка – вивчається стан досліджувальної проблеми; збирання фактичних даних (експеримент, тестування, бесіди) дані фіксуються у протоколі; обробка даних – кількісний або якісний аналіз і синтез зафіксованих даних; інтерпретація даних та формування висновків – встановлюється їхня відповідність чи невідповідність вихідній гіпотезі. Довгий час єдиним методом пізнання психологічних явищ був метод інтроспекція (самоспостереження). Його негативи – неспроможність відкрити дійсні закономірності психічних явищ, справжні матеріальні основи переживань, механізм психологічних явищ, зовнішні впливи, що їх спричиняють. Читайте також:
|
||||||||
|