МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Прояв здібностейПриродні передумови розвитку здібностей Структура здібностей Здібності являють собою сукупність психічних якостей, які мають складну структуру. Специфічний характер мають музичні, конструкторські, педагогічні, керуючі та інших здібності. Серед властивостей та особливостей особистості, що утворюють структуру конкретних здібностей, деякі займають пріоритетна, а деякі — другорядне значення. Так, скажімо, у структурі педагогічних здібностей провідними якостями будуть педагогічний такт, спостережливість, любов до дітей, яка поєднується з вимогливістю до них, потреба у передаванні знань, комплекс організаторських здібностей, як його підструктур і т. д. Допоміжні якості складають: артистичність, ораторська майстерність та інше. Основні та допоміжні компоненти здібностей утворюють єдність. Вирізняють також загальні якості, що узгоджуються не однією, а багатьма видами діяльності, та спеціальні якості, співвідносні вузькому колу діяльності. Здібності є набутим, а не вродженим утворенням. Природні передумови розвитку здібностей називають нахилами — це деякі вроджені анатомо-фізіологічні особливості мозку, нервової системи, аналізаторів, які зумовлюють природні індивідуальні розбіжності між людьми. Нахилами загальних здібностей розуміється і рівень розвитку та співставлення першої і другої сигнальної систем. У зв'язку з вищенаведеним І. П. Павлов вирізняв такі людські типи: а) художній тип з відносною перевагоюпершої сигнальної системи; б) мислячий тип з відносною перевагою другої сигнальної системи; в) змішаний тип. Нахили — одна з умов формування здібностей, до того ж нахили, багатозначні: на основі одних і тих самих нахилів можуть розвиватися інші різноманітні нахили. При цьому важливим є не біологічна спадковість, а спадковість соціальних умов життя. Таким чином, здібності не є лише дарунок природи, но продукт людської історії. Прояв здібностей прямо залежні від конкретних прийомів формування відповідних знань та умінь. Є підстави вважати, що чи не найвирішальним фактором, від якого залежить, чи виявить людина здібності до даної діяльності, чи ні, є методика навчання. Суттєво важливий фактор розвитку здібностей — стійкі спеціальні інтереси. Спеціальні інтереси — це інтереси до змісту певної галузі людської діяльності, які переростають у схильність до професійної діяльності. Спеціальний інтерес, що формує певний схильність, стимулює дійове оволодіння прийомами та способами діяльності. Практично діагностувати вияви тих чи інших здібностей можна лише при наявності таких показників: 1) швидке оволодіння діяльністю; 2) якісний рівень досягнень; 3) міцність дійової і стійкої схильності людини до занять цією діяльністю. Читайте також:
|
||||||||
|