МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Розроблення модельних законодавчих актівЗближення правових систем держав на основі гармонізації законодавства здійснюється також шляхом розробленням модельних законодавчих актів, тобто схожих законодавчих актів, що призводить зрештою до одноманітного регулювання відносин у різних сферах суспільного життя. Розроблення модельних законодавчих актів більшістю дослідників визнається як успішний і ефективний спосіб, що забезпечує зближення правових систем. Модельні законодавчі акти, на думку Ю.О. Тихомирова, виступають як своєрідний «міст» між нормами міжнародного і внутрішнього права та сприяють «вплітанню» в тканину названих нормативних систем. Разом із тим, на думку Р. Давида, вадами модельної законотворчості є, по-перше, можливість внесення до моделі поправок(що цілком природно для будь-якої законодавчої процедури), а по-друге, небезпека того, що держава згодом внесе зміни до прийнятого національного акта або взагалі від нього відмовиться. Усе це не може забезпечити вишуканої одноманітності правового регулювання, і тому модельна законотворчість має лише теоретичну цінність, а багато таких проектів можуть опинитися в кошику для сміття. Проте досвід інтеграційних процесів за останні десятиліття говорить про те, що модельна законотворчість має не тільки теоретичні, але й практичні цілі, що призводять до конкретних результатів у сфері одноманітного правового регулювання в різних галузях життя суспільства. Модельні законодавчі акти мають рекомендаційний характер і служать орієнтиром для розвитку і зближення національних законодавчих актів, в яких містяться типові норми, що дають нормативну орієнтацію для законодавця. Таким чином, вони не є обов'язковими для законодавчих органів, а покликані, перш за все, виконувати функцію певного нормативно-орієнтуючого стандарту. Вони розробляються і приймаються міждержавними об'єднаннями (наприклад ЄС) для держав-членів, міжнародними організаціями (наприклад ООН), нормотворчими органами федерації (наприклад США) для її суб'єктів, а також ученими-правознавцями і фахівцями та мають доктринальний характер (наприклад розроблення в 1992 р. фахівцями Гарвардського університету «Базового світового податкового кодексу» в рамках міжнародної податкової програми). Підготовка, розгляд і схвалення кожного модельного законодавчого акта вимагають певних процедур їх розроблення і прийняття. Однією з важливих умов забезпечення високої ефективності і реальної результативності такого виду акта є його всебічне і послідовне наукове обґрунтування, що зумовлює використання сучасних законотворчих технологій. Пропонований модельний законодавчий акт може бути визнаний і використаний різними державами залежно від їхніх потреб і необхідності. Строк, обсяг і форми його застосування залежать від особливостей національних законодавств, для яких він призначений. Головна вимога до модельних законодавчих актів полягає в тому, щоб вони не містили принципових суперечностей із національними законодавствами, оскільки в такому разі вони зможуть знайти ґрунт для реалізації. У січні 1995 р. Організація економічного співробітництва і розвитку, діючи в рамках програми співпраці країн колишнього СРСР, запросила всі держави СНД взяти участь у роботі груп експертів з іноземних інвестицій. У результаті було підготовлено проект модельного закону про іноземні інвестиції, побудованого на принципах національного режиму, міжнародних стандартів. Цей документ, окрім інформаційної користі, сприяв виробленню в державах СНД спільного підходу і термінології, зближенню їхніх законодавств із міжнародними стандартами. Очевидно, що використання модельного законодавчого акта сприяє подальшому вдосконаленню національного законодавства шляхом прийняття якісніших нормативно-правових актів, що враховують національну специфіку і національні інтереси з одного боку, і інтегруючі їх у глобальніші масштаби, з іншого. Читайте також:
|
||||||||
|