Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Розроблення модельних законодавчих актів

Зближення правових систем держав на основі гармонізації за­конодавства здійснюється також шляхом розробленням модельних законодавчих актів, тобто схожих законодавчих актів, що приз­водить зрештою до одноманітного регулювання відносин у різних сферах суспільного життя.

Розроблення модельних законодавчих актів більшістю дослід­ників визнається як успішний і ефективний спосіб, що забезпечує зближення правових систем. Модельні законодавчі акти, на думку Ю.О. Тихомирова, виступають як своєрідний «міст» між нормами міжнародного і внутрішнього права та сприяють «вплітанню» в тканину названих нормативних систем.

Разом із тим, на думку Р. Давида, вадами модельної законо­творчості є, по-перше, можливість внесення до моделі поправок(що цілком природно для будь-якої законодавчої процедури), а по-друге, небезпека того, що держава згодом внесе зміни до при­йнятого національного акта або взагалі від нього відмовиться. Усе це не може забезпечити вишуканої одноманітності правового ре­гулювання, і тому модельна законотворчість має лише теоретичну цінність, а багато таких проектів можуть опинитися в кошику для сміття.

Проте досвід інтеграційних процесів за останні десятиліття говорить про те, що модельна законотворчість має не тільки те­оретичні, але й практичні цілі, що призводять до конкретних ре­зультатів у сфері одноманітного правового регулювання в різних галузях життя суспільства.

Модельні законодавчі акти мають рекомендаційний характер і служать орієнтиром для розвитку і зближення національних законодавчих актів, в яких містяться типові норми, що дають нормативну орієнтацію для законодавця. Таким чином, вони не є обов'язковими для законодавчих органів, а покликані, перш за все, виконувати функцію певного нормативно-орієнтуючого стандарту.

Вони розробляються і приймаються міждержавними об'єднан­нями (наприклад ЄС) для держав-членів, міжнародними організа­ціями (наприклад ООН), нормотворчими органами федерації (на­приклад США) для її суб'єктів, а також ученими-правознавцями і фахівцями та мають доктринальний характер (наприклад розроб­лення в 1992 р. фахівцями Гарвардського університету «Базового світового податкового кодексу» в рамках міжнародної податкової програми).

Підготовка, розгляд і схвалення кожного модельного законо­давчого акта вимагають певних процедур їх розроблення і при­йняття. Однією з важливих умов забезпечення високої ефектив­ності і реальної результативності такого виду акта є його всебічне і послідовне наукове обґрунтування, що зумовлює використання сучасних законотворчих технологій.

Пропонований модельний законодавчий акт може бути визнаний і використаний різними державами залежно від їхніх потреб і необхідності. Строк, обсяг і форми його застосування залежать від особливостей національних законодавств, для яких він при­значений.

Головна вимога до модельних законодавчих актів полягає в тому, щоб вони не містили принципових суперечностей із націо­нальними законодавствами, оскільки в такому разі вони зможуть знайти ґрунт для реалізації.

У січні 1995 р. Організація економічного співробітництва і розвитку, діючи в рамках програми співпраці країн колишнього СРСР, запросила всі держави СНД взяти участь у роботі груп експертів з іноземних інвестицій. У результаті було підготовлено проект модельного закону про іноземні інвестиції, побудованого на принципах національного режиму, міжнародних стандартів. Цей документ, окрім інформаційної користі, сприяв виробленню в державах СНД спільного підходу і термінології, зближенню їхніх законодавств із міжнародними стандартами.

Очевидно, що використання модельного законодавчого акта сприяє подальшому вдосконаленню національного законодавства шляхом прийняття якісніших нормативно-правових актів, що вра­ховують національну специфіку і національні інтереси з одного боку, і інтегруючі їх у глобальніші масштаби, з іншого.


Читайте також:

  1. А. Видання прав актів управління
  2. Адміністративно-правове регулювання державної реєстрації актів цивільного стану, державної виконавчої служби, нотаріату та адвокатури.
  3. Види договорів і контрактів. Розподіл функцій учасників проекту
  4. Види і загальна характеристика нормативних актів
  5. Види і загальна характеристика правових актів.
  6. Види правових актів державного управління. Вимоги, що ставляться до актів державного управління.
  7. Види правових актів управління
  8. Види ф'ючерсних контрактів.
  9. Визначення положення газорідинних і водо-нафтових контактів
  10. Відмітні ознаки ф'ючерсного і форвардного контрактів
  11. Відомість встановлених ревізією фактів простроченої дебіторської заборгованості Яготинського цукрового комбінату за період з 1 січня до 31 грудня 2009 року
  12. Відомість встановлених ревізією фактів простроченої дебіторської заборгованості Яготинського цукрового комбінату за період з 1 січня до 31 грудня 2009 року




Переглядів: 541

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Програми уніфікації та гармонізації національних правових систем. | Надання міжнародної правової допомоги

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.012 сек.