Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Загальні риси організації.

Організація,її роль та значення у суспільному виробництві.

Ключові поняття та терміни

Лутература

Тема 2.Організація як об’єкт управління

1.Організація,її роль та значення у суспільному виробництві. Загальні риси організації.

2.Формальні,неформальні та складні організації.

3.Внутрішнє і зовнішнє середовище організації.

4.Організації в Україні та їхній розвиток.

 

 

1.Гірняк О.М.,Лазановський П.П. «Менеджмент:Теоретичні основи та практикум.»(стор.60-81).

2. Гірняк О.М.,Лазановський П.П. «Менеджмент:підручник для студентів вищих закладів освіти»(стор.75-83).

 

Після вивчення теми студенти повинні знати:

-зміст поняття організація;

-принципи структурної побудови організацій;

-складові організаційної структури підприємства ;

-характеристики різних типів організаційних структур;

-що таке культура організації;

-основні напрями створення організаційних структур управління в Україні;

повинни вміти:

-формувати схеми організаційних структур управління підприємствами різних видів;

-теоретично обґрунтувати вибір виду організаційної стуктури управління;

-використовувати головні принципи організації трудової діяльності.

 


· Формальна і неформальна організація

· Структурна побудова організації

· Лінійна структура управління

· Функціональна структура управління

· Комбіновані структури управління

 

· Підприємство

· Організація

· Працівник

· Характер

· Темперамент

· Трудовий договір

· Корпоративний дух

· Культура організації


 

Сам термін організація в менеджменті вживається в двох значеннях. У першому з них під організацією розуміється підприємство,відомств, а в другому – функція організації людської діяльності. В принципі, друге значення поняття організація обов’язково розглядається в контексті першого, бо організація будь-якої людської діяльності залежить від структурної побудови підприємства. Розглянемо поняття організації за першим її значенням.

Організація – соціальне утворення, яке об’єднує багато людей, діяльність яких має певну суспільно корисну мету й певним чином координується. В українському законодавстві організації , які мають статус юридичної особи, називаються підприємствами.

Організації поділяються на формальні та неформальні. Формальні організації – це такі організації, в яких діяльність людей організовується свідомо й регламентується певними законами, наказами, обов’язками і т.д. Неформальні організації виникають і функціонують спонтанно.

Організація є системою, до якою входить керуюча й керована підсистеми, між якими існує прямий та зворотній зв'язок.

Загальні риси організації:

- Наявність ресурсів (людських,матеріальних,технологічних,фінансових, інформаційних);

- Залежність від зовнішнього середовища(економічних умов,законів,конкурентів тощо);

- Наявність поділу праці(горизонтального й вертикального);

- Наявність певної структурної побудови і необхідності управління;

- Здійснення певних видів діяльності у відповідності з накресленими цілями.

Будь-яка організація має внутрішнє і зовнішнє середовище. Внутрішнє середовище складають цілі,завдання,технологія та структура організації.

Увага!Структуру організації(тобто підприємства) не слід ототожнювати з процесом організації,управління нею,завданням якого є організування її виробничо – господарської діяльності.

Цілі– це очікувані кінцеві результати діяльності організації на певному проміжку часу.

Завдання– це види робіт з предметами праці, людьми та інформацією, які необхідно виконати певним способом у відповідні терміни.

Технологія – це засіб перетворення вхідних елементів організації у вихідні.

Структура – це рівні управління й види робіт (функціональні обов’язки), які виконують служби або підрозділи.

Зовнішнє середовище організації складають законодавчі акти,постачальники,споживачі,конкуренти,система економічних відносих у державі,міжнародні події,науково-технічний прогрес тощо.

У процесі управління організацією необхідно врахувати стан її внутрішнього й зовнішнього середовища.

 


Читайте також:

  1. II. ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ.
  2. Акти з охорони праці в організації.
  3. База управлінських рішень і закони організації.
  4. Білковий обмін: загальні відомості
  5. Бюрократична модель проекту організації.
  6. Вальниці ковзання. Загальні відомості
  7. Виділимо групу факторів зовнішнього середовища, які спричиняють певні зміни в організації.
  8. Вимір дохідності та загальні підходи до оцінки ефективності управління інвестиційним портфелем.
  9. ВИМОГИ ДО ОБ'ЄМНО-ПЛАНУВАЛЬНИХ РІШЕНЬ ГАРАЖІВ Загальні вимоги
  10. Власні і загальні іменники як лексико-граматичні розряди за специфікою виявлення категорії числа
  11. Внутрішнє середовище організації.
  12. Внутрішнє середовище організації. Змінні всередині організації (цілі, завдання, структура, технологія, люди).




Переглядів: 9150

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Сутність та класифікація методів менеджменту. | Формальні ,неформальні та складні організації

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.014 сек.