Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Ключові поняття та терміни


· Мотивація

· Стимулювання

· Спонукання

· Нестача

· Потреба

· Винагорода

· Заохочення

· Стягнення

· Головний принцип менеджменту

· Стратегії

· Мотиваційні теорії

 

 


 

1.Поняття мотивації та її зміст

Після того ,як здійснено планування та організацію управлінської діяльності,необхідно забезпечити успішне виконання роботи.З цією метою використовують мотивацію - вид управлінської діяльності, який забезпечує спонукання працівників до неї.

Мотивація передбачає:

- Стимулювання за допомогою зовнішніх факторів(матеріальне і моральне стимулювання);

- Мотивування внутрішніх (психологічних)спонукань до праці.

Увага! В обох випадках основним є зацікавленість у праці, задоволення від трудової діяльності, потреба в трудовій активності.

 

На Заході в даній управлінській функції приділяється дуже велика увага.

Мотивація базується на двох категоріях:потреби(відчуття фізіологічної або психологічної нестачі чого-небудь) і винагороди(того, що людина вражає пінним для себе).

Потреби – це усвідомлення відсутності чого-небудь, яке викликає спонукання до дії. Первинні потреби закладено генетично. Вторинні потреби , за своєю природою психологічні , виробляють у ході набуття життєвого досвіду.

Оскільки потреби викликають у людини прагнення для її задоволення,то менеджери мають створювати таки систему стимулів(винагород),яка давала б упевненість у задоволенні потреб за рахунок дій, спрямованих на досягнення цілей організації.

Винагорода– це все те, що людина вважає для себе цінним. Для стимулювання роботи менеджери використовують зовнішні винагороди (підвищення по службі, грошові виплати) і внутрішні винагороди(почуття успіху, можливість самовираження і саморозвитку, дружба і спілкування). Внутрішню винагороду дає сама робота. Кожній людині властива цілком визначена мотиваційна структура. Менеджер має постійно тримати в полі зору безліч різноманітних потреб персоналу , їх важливі інтереси. Діяльність людини визначається великою кількість мотивів з різноманітними пріоритетами: задоволення від праці,можливості саморозвитку, сприяння в одержанні житла та ін. Проблема полягає в тому, що мотиви їх пріоритети змінюються залежно від особі особистої робітника, завдань діяльності організації і часу. Сучасні теорії мотивації засновані на результатах психологічних досліджень і виходять із складу і структури потреб людини(рис 1).

 

 

Протягом багатьох років робляться спроби звести мотиваційні тенденції людини ви певні системи й на цій основі побудувати певні теорії. Ці теорії допомагають менеджерам зрозуміти істині шаблони поведінки людей.

 


Читайте також:

  1. II. Поняття соціального процесу.
  2. V. Поняття та ознаки (характеристики) злочинності
  3. А/. Поняття про судовий процес.
  4. Адміністративний проступок: поняття, ознаки, види.
  5. Адміністративні провадження: поняття, класифікація, стадії
  6. Акти застосування юридичних норм: поняття, ознаки, види.
  7. Аналіз ступеня вільності механізму. Наведемо визначення механізму, враховуючи нові поняття.
  8. АРХІВНЕ ОПИСУВАННЯ: ПОНЯТТЯ, ВИДИ, ПРИНЦИПИ І МЕТОДИ
  9. Аудиторські докази: поняття та процедури отримання
  10. Базове поняття земле оціночної діяльності.
  11. Базові (ключові) цінності.
  12. Базові поняття




Переглядів: 513

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Планування в організації | Мотиваційні теорії та їх характеристика

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.003 сек.