МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Футурологія і майбутнє людстваМарксистська теорія формації. Термін «формація» значно менш багатозначний, але і він інтерпретується по-різному: і як історичний тип суспільного розвитку, що визначається способом виробництва, і як конкретний суспільний організм, і як система суспільних відносин. Цивілізація – це система упредметненої діяльності та суспільних відносин з її приводу у всіх сферах суспільного виробництва(сукупність матеріального, соціального ідуховного багатства суспільства). Таким чином, культура і цивілізація виступають як співвідносні поняття, що розкривають феномени суспільного життя, які приймають на певних історичних етапах специфічне вираження. Остання обставина означає те, що всесвітня історія, як стверджує Л`юїc Морган (1818-1881) може бути представленою у вигляді «ланцюжка» культур і цивілізацій, що закономірно слідують одна за одною: первісної (дикості) («дитинство людства», його родова роздробленість, спосіб життя, заснований на найпримітивнішому способі виробничих зв'язків з природою і між собою), аграрної(варварства) (встановлення регіональних зв'язків народів, спосіб життя, що базується на сільськогосподарському виробництві), індустріальної (цивілізації)(інтернаціоналізація суспільних зв'язків у світовому масштабі, спосіб життя, що ґрунтуєтьсяна промисловому виробництві). З точки зору сучасних дослідників (О.Тоффлер), її можна доповнити інформаційної(засобу ба життя, що базується на науковому, інформаційному виробництві). Формацію ж, слід розуміти як «стосунковий компонент» цивілізації, тобто систему стосунків між людьми з приводу результатів їх діяльності у всіх сферах суспільного виробництва. Її зміст складають базис – система економічних відносин з приводу продуктів матеріально-виробничої діяльностіінадбудова – система суспільних відносин з приводу продуктів соціальної і духовної діяльності (політичних, правових, етичних, релігійних, ідеологічних). Суспільно-економічна формація (а отже, її елементи) включає не всі відносини, що існують у реальному суспільстві, а лише домінуючі, пануючі у ньому. Виробляючи розуміння суспільної формації, К. Маркс використовував методи абстрагування та ідеалізації, що дозволило йому представитиїї не як реально існуючий соціальний організм, а як певний ідеальний тип, модель, еталон, порівняння з яким дозволяє віднести будь-який конкретний соціум на певний рівень всесвітньої історії згідно одному, але об’єктивному, необхідному, істотному, загальному критерію – відносинам власності на продукти суспільного виробництва. З точки зору марксизму матеріальне виробництво у цілому визначає, соціальне і духовне виробництво, відносини власності у ньому (базис) визначають, кінець кінцем, відносини власності у сферах соціального і духовного виробництва (надбудову). «Зі зміною економічної основи, – писав Маркс, – більш менш швидко відбувається переворот у всій величезній надбудові» (Сочинения, т. 13, с. 7). Вказане розуміння суспільно-економічної формації дозволяє знайти єдину логіку періодизації історії на базі всіх трьох розглянутих вище підходів. Так, для первісної культури і цивілізації є характерною первіснообщинна формація (панування колективної громадської власності на продукти виробництва), для аграрної культури і цивілізації є характерною рабовласницька, феодальнаформації (панування приватної власності, заснованої на позаекономічному примушенні, для індустріальної культури і цивілізації є характерною капіталістичнаформація (панування приватної власності, заснованої на економічному примушенні).
Читайте також:
|
||||||||
|