Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Класифікація готелів за видами економічної діяльності

Перелік питань

Тема 6. Облік виробництва і надання готельних послуг

При вивченні теми необхідно ознайомитись з нормативно-правовими документами, які регулюють діяльність готелів. Ознайомитись з витратами, що формують готельні послуги, їх структурою, при якій умові ці витрати визнаються . Вивчити класифікацію витрат і їх вплив на організацію бухгалтерського обліку. Вивчити прямі витрати готелів, коли виникають загальновиробничі витрати і їх розподіляють, систему рахунків на виробництво готельних послуг і методи обліку витрат на виробництво і калькулювання собівартості готельних послуг. Облік витрат допоміжних підрозділів готелю. Облік собівартості виробництва і надання готельних послуг.

 

Тема «Облік виробництва і надання готельних послуг»

1. Особливості і характеристика підприємств готельно-ресторанного господарства як об’єкта обліку і передумови здійснення їх діяльності.

2. Особливості організації обліку готелів по наданню готельних послуг і нормативно-правові документи, які регулюють діяльність готелів.

3. Склад витрат по наданню готельних послуг і їх класифікація.

4. Документальне оформлення готельних послуг

5. Облік витрат і собівартості надання готельних послуг

 

 

1.Особливості і характеристика підприємств готельно-ресторанного господарства як об’єкта обліку і передумови здійснення їх діяльності

Відповідно до Державного класифікатора України «Класифікація видів економічної діяльності. ГК 009 – 96», затвердженого наказом Держстандарту України від 22.10.96 р. № 441, до категорії «готелі» належать:

заклади, що надають місця для короткострокового проживання:

готелі, включаючи туристичні (з ресторанами та без ресторанів);

мотелі;

готелі з конференц-залом;

готелі з послугами ресторану.

Таблиця 6.1.

Код КВЕД Назва Код ISIC
Розділ Група Клас Підклас
Секція H   Готелі та ресторани H
  Готелі
55.1   Готелі Ця група включає: - надання місця для короткотермінового проживання у таких закладах: у готелях, включаючи туристські, і мотелях, у готелях з конференц-залами Ця група включає також: - надання місця для короткотермінового проживання у готелях з послугами ресторанів Ця група не включає: - здавання під найм житла для довготермінового проживання (див. у 70.20.2) - використання житла в статусі спільного користування (див. у 70.20.2) Частина 551
55.11 55.11.0 Готелі з ресторанами Частина 5510
55.12 55.12.0 Готелі без ресторанів Частина 5510
55.2   Інші місця для короткотермінового проживання Ця група включає: - надання місця для короткотермінового проживання: у таборах, літніх будиночках, квартирах, які здають під час відпускного періоду; на майданчиках для кемпінгів і в будівлях на території кемпінгів; в інших місцях короткотермінового проживання: у сімейних пансіонах, у селянських садибах, на молодіжних турбазах, в гірських притулках тощо Ця група не включає: - здавання під найм житла для довготермінового проживання (див. у 70.20.2) Частина 551
55.21 55.21.0 Молодіжні турбази і гірські притулки Частина 5510
55.22 55.22.0 Експлуатація майданчиків для кемпінгів Частина 5510
55.23   Різні місця для проживання Частина 5510
55.23.1 Надання місця для короткотермінового проживання в літніх будиночках, котеджах, квартирах, які здають під час відпускного періоду
55.23.2 Надання місця для короткотермінового проживання в інших приміщеннях Цей підклас включає: - надання місця для короткотермінового проживання, наприклад, у молодіжних гуртожитках, дитячих таборах, школах-інтернатах, будинках колгоспника, гуртожитках для приїжджих, гуртожитках вищих учбових закладів, технікумів, училищ, шкіл, спальних вагонах, будинках готельного типу та в інших приміщеннях, які здають для тимчасового проживання

 

Готельна діяльність – вид економічної діяльності, який передбачає надання місць для тимчасового , переважно короткотермінового , проживання.

Економічна сутність готельної діяльності полягає у тому, що вона надає послуги, які мають нематеріальний характер. Результатом виробничої діяльності готелів є не «готовий продукт», а пропозиція особливого виду послуг, який виробляється і надається разом з експлуатацією матеріально-технічної бази (будівлі) та реалізації пропонованих послуг. В готельному господарстві поєднується одночасно виробництво і надання послуг, що і визначає поняття «надання готельних послуг».

Поняття «готельна справа» і «надання готельних послуг» застосовується для визначення діяльності готелів, і охоплює діяльність кемпінгів, мотелів, туристичних баз , котеджів.

(Не входять до складу готельного господарства будинки відпочинку , санаторії, пансіонати, дитячі табори відпочинку, так як надання послуг проживання не є їх основною діяльністю.)

Правила користування готелями й аналогічними засобами розміщення та надання готельних послуг (п. 1.3) дають визначення термінів, які вживаються в готельно-ресторанному господарстві:

готелі та аналогічні засоби розміщення - майнові комплекси, що складаються із 7 і більше номерів, підлягають єдиному керівництву та згруповані за категоріями відповідно до переліку надаваних послуг та наявного обладнання;

готель - підприємство будь-якої організаційно-правової форми та форми власності, складається з номерів, надає готельні послуги, які не обмежуються щоденним заправлянням ліжок, прибиранням кімнат та санвузлів;

аналогічні засоби розміщення - підприємства будь-якої організаційно-правової форми та форми власності, що складаються з номерів і надають обмежені готельні послуги, включно з щоденним заправлянням ліжок, прибиранням кімнат та санвузлів;

споживач - фізична особа, яка придбаває, замовляє, використовує або має намір придбати чи замовити товари, роботи, послуги для власних (побутових) потреб;

замовник - фізична або юридична особа, в тому числі суб'єкт туристичної діяльності, яка укладає відповідний договір на надання готельних послуг від імені та на користь споживача та здійснює оплату за цим договором (надає гарантії щодо оплати за цим договором);

готельна послуга - дії (операції) підприємства з розміщення споживача шляхом надання номера (місця) для тимчасового проживання в готелі, а також інша діяльність, пов'язана з розміщенням та тимчасовим проживанням. Готельна послуга складається з основних та додаткових послуг, що надаються споживачу при розміщенні та проживанні в готелі;

основні послуги - обсяг послуг готелю (проживання, харчування тощо), що включається до ціни номера (місця) і надається споживачу згідно з укладеним договором;

додаткові послуги - обсяг послуг, що не належать до основних послуг готелю, замовляються та сплачуються споживачем додатково за окремим договором;

місце (ліжко-місце) - частина площі номера з ліжком, постільною білизною, рушниками та іншим інвентарем відповідно до категорії готелю, призначена та придатна для проживання однієї особи;

номер - окреме вмебльоване приміщення, що складається з однієї або декількох кімнат, обладнаних для тимчасового проживання;

штрафні санкції - штраф, який сплачується договірною стороною у випадку порушення нею вимог, обумовлених договором або чинним законодавством;

бронювання - процес замовлення замовником готелю основних і/або додаткових послуг у певному обсязі, з метою використання послуг в обумовлені терміни конкретним споживачем або групою споживачів;

анулювання - відмова замовника від заброньованих послуг. Анулювання поділяється на три види: своєчасне анулювання, пізнє анулювання, неприбуття. В разі пізнього анулювання або неприбуття готель стягує штраф з замовника згідно з умовами, викладеними в договорі;

неприбуття - фактичне неприбуття споживача, групи споживачів до готелю у день заїзду, або ануляція заброньованих послуг менше ніж за 24 години до вказаної дати поселення;

розрахункова година - година, яка встановлена у готелі і при настанні якої споживач повинен звільнити номер у день виїзду і після якої здійснюється заселення у готель.

Готелі класифікують за п'ятьма категоріями, які позначають символом «*» («зірка»). Найвищу категорію готелю позначають як «*****», найнижчу – «*». Категорія готелю повинна бути зазначена на його вивісці, квитанціях, у реєстраційній картці гостя та в рекламних документах.

У п. 1.11 Правил користування готелями й аналогічними засобами розміщення та надання готельних послуг визначено, що матеріально-технічне оснащення та мінімальний перелік послуг, які надаються готелем, повинні відповідати вимогам, установленим стандартами ДСТУ 4268:2003, ДСТУ 4269:2003, та іншими нормативно-правовими документами для категорії «одна зірка».

А відповідно до п. 2.3 Правил користування готелями й аналогічними засобами розміщення та надання готельних послуг готель зобов’язаний забезпечити наявність у кожному номері внутрішніх правил проживання в готелі, правил протипожежної безпеки та інструкції щодо дій в екстремальних умовах, перелік додаткових послуг і прейскурант на них, відомості про роботу закладів (підприємств) громадського харчування, торгівлі, зв'язку, побутового обслуговування та інших, що розміщені у готелі, внутрішній телефонний довідник. Ця інформація повинна доводитись до відома споживачів українською мовою і залежно від категорії готелю – іноземними мовами (на розсуд адміністрації готелю). Також (п. 4.8 Правил користування готелями й аналогічними засобами розміщення та надання готельних послуг), без додаткової оплати готель зобов'язаний надати такі види послуг:

виклик швидкої допомоги;

доставка в номер кореспонденції;

побудка у визначений час;

надання необхідного інвентарю залежно від категорії готелю.

Особливістю умов здійснення готельної діяльностіє:

- обов’язкова сертифікація щодо безпеки життя та здоров’я людей, захисту їх майна і охорони довкілля;

- ліцензування на право здійснення туроператорської та тур агентської діяльності, (якщо здійснюють таку діяльність), на право здійснення роздрібної торгівлі алкогольними напоями, тютюновими виробами та інші;

- вимоги до оснащення готелів відповідно до їх категорії;

- вимоги до персоналу;

- поєднання процесів виробництва, надання і споживання основних і додаткових послуг;

- нерівномірність споживання готельних послуг, їх сезонний характер;

- неможливість накопичення чи зберігання готельних послуг; процес обслуговування обмежений у часі;

- цілодобовий режим роботи;

- спеціалізація готелю.

В Україні готельні послуги та послуги харчування, що надаються суб’єктами туристичної діяльності, підлягають обов’язковій сертифікації (п. 30 Переліку продукції, що підлягає обов’язковій сертифікації в Україні, затвердженого наказом Державного комітету України з питань технічного регулювання та споживчої політики від 01.02.2005 р. № 28). Документом, який підтверджує відповідність таких послуг установленим нормам та стандартам, є сертифікат відповідності. При цьому крім сертифікату на готельні послуги, який повинен мати готель, усі заклади ресторанного господарства готелів (ресторани, кафе, бари тощо) повинні окремо сертифікувати свої послуги.

Плата за надані послуги з тимчасового розміщення (проживання) справляється на 12 годину поточної доби за місцевим часом

Готель має право укладати договір з замовником (споживачем) на бронювання номерів (місць) шляхом підписання його двома сторонами, а також шляхом прийняття заявки на бронювання за допомогою поштового, телефонного або іншого зв'язку (засобів електронної пошти, включаючи факсимільну), який дозволяє достовірно встановити належність заявки споживачу або замовнику. Договір вважається укладеним тільки в разі письмового акцепту готелем направленої йому заявки на бронювання та досягнення сторонами згоди в обумовленій формі щодо всіх істотних умов

При бронюванні номера (місця) готель може запросити передплату за надання готельних послуг. У разі відмови споживача оплатити броню, його розміщення у готелі проводиться у порядку загальної черги.

Передплата враховується в оплату готельних послуг при остаточному розрахунку, якщо інше не обумовлено укладеним із замовником договором

Ціна номера (місця), вартість додаткових послуг, у т. ч. бронювання, встановлюються готелем самостійно, форма оплати визначається договором між споживачем/замовником та готелем. Готель може застосовувати добову або погодинну оплату готельних послуг та визначає перелік основних послуг, які входять у ціну номера (місця в номері).

У закладах (підприємствах) громадського харчування, зв'язку та побутового обслуговування, розміщених у готелях, особи, які проживають у готелі, мають право на обслуговування у першу чергу.

 


Читайте також:

  1. II. Класифікація видатків та кредитування бюджету.
  2. II. Мотивація навчальної діяльності. Визначення теми і мети уроку
  3. IІI. Формулювання мети і завдань уроку. Мотивація учбової діяльності
  4. V. Класифікація і внесення поправок
  5. V. Класифікація рахунків
  6. V. Питання туристично-спортивної діяльності
  7. VII. За видами товарів і послуг
  8. А. Структурно-функціональна класифікація нирок залежно від ступеню злиття окремих нирочок у компактний орган.
  9. Абсолютні та відності показники результатів діяльності підприємства.
  10. Автоматизація банківської діяльності в Україні
  11. Автоматизація метрологічної діяльності
  12. АГД як галузь економічної науки




Переглядів: 1849

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Методи оцінки фінансових інвестицій | Класифікація витрат діяльності готелю та визначення собівартості готельних послуг

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.267 сек.