Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Класифікація витрат діяльності готелю та визначення собівартості готельних послуг

Склад витрат по наданню готельних послуг і їх класифікація

Характерним при наданні готельних послуг є відсутність незавершеного виробництва, тобто, як правило, поточні витрати, що виникли протягом періоду, списують на фінансовий результат даного періоду.

По-друге, більшість витрат має умовно-постійний характер, тобто прямо не залежить від фактичного обсягу наданих послуг.

По-третє, споживання готельних послуг має нерівномірний або сезонний характер. Отже, завантаженість номерного фонду, використання матеріальних і трудових ресурсів неоднакові у різні періоди року (сезон та несезон).

Крім того, у структурі витрат готелю відносно велика питома вага амортизаційних відрахувань.

Враховуючи такі характеристики споживання та виробництва готельних послуг, на практиці прийнято, що:

- витрати від надання готельних послуг визнають у момент їх виникнення незалежно від терміну оплати послуги;

- практично неможливо в момент надання готельних послуг достовірно і в повному об’ємі оцінити витрати, здійснені для надання конкретної послуги та необхідні для її завершення

Одним з завдань в підприємницькій діяльності у сфері надання готельних послуг є отримання прибутку. При цьому дуже важливим є задоволення потреб при наданні таких послуг.

Всі послуги, які надають підприємства у сфері готельної діяльності поділяються на основні і додаткові.

До основних послуг відноситься обсяг таких послуг готелю, що включаються до ціни номера (місця) і надається споживачу згідно з вимогами вітчизняних нормативних актів (вимоги міжнародних асоціацій) та згідно з укладеним договором. Додаткові послуги замовляються та сплачуться споживачами додатково.

До основних послуг відносяться надання готельних номерів, тобто приміщень призначених для відпочинку, сну та роботи проживаючих. Крім того надаються послуги персоналом готелю по прийому та оформленню гостей, послуги покоївок з прибирання готельних номерів і інші.

Процес надання основних послуг у готельно-ресторанній діяльності можна поділити на кілька основних етапів:

1) інформація про послуги – один з найважливіших І. часто, визначаючий. Вміле надання інформації повинно привертати увагу, збуджувати інтерес і бажання придбати послугу, тобто здійснити вибір готелю, номеру, терміну перебування та ін.

2) резервування (бронювання) місць – дозволяє персоналу краще підготуватися до обслуговування туристів, а туристам більш раціонально провести дозвілля в туристичних центрах. У сучасних готелях застосовуються різні форми резервування місць — усна, письмова, телефонна, телексна, телеграфна та ін. Під час використання автоматичних апаратів для резервування застосовуються спеціальні міжнародні готельні коди.

3) реалізація послуг – може здійснюватись як безпосередньо в готелях, мотелях, кемпінгах, так і в спеціалізованих бюро та службах готельних підприємств або бюро подорожей.

4) зустріч і проводи туристів – включає: перенесення багажу, видача ключів і супровід до номеру. Доцільно разом із ключем видавати туристу візитну картку, у якій потрібно вказати назву готелю, його адресу, категорію та ін.

5) обслуговування під час перебування.

Клієнти, як правило, оплачують основні послуги заздалегідь. Причому, досить часто до ціни за основну послугу додається плата за користування різноманітними спорудами готелю (мотелю) — спортивним залом, басейном, сауною, дитячим майданчиком та ін.

Виїзд і проводи туристів як останній етап надання основних послуг супроводжується, як правило, піднесенням багажу до автомобіля перед готелем, викликом таксі, наданням допомоги в упакуванні речей та ін.

Вказані етапи надання основних послуг взаємопов'язані та взаємообумовлені, кожен окремо й усі в цілому визначають якість готельно-ресторанних послуг та основні витрати діяльності.

Готелі з метою підвищення рівня якості та культури обслуговування, а також конкурентоздатності, підприємства по наданню готельних послуг повинні пропонувати додаткові послуги. Такі послуги, як користування телевізором, телефоном, інтернетом, міні-баром, а також бронювання номерів (місць) у готелі, залежно від категорії готелю можуть належати як до основних, так і до додаткових послуг, тому поділ на основні й додаткові є умовним і визначається категорією готелю, зокрема.

Різноманітність й асортимент додаткових послуг постійно розширюються. Незважаючи на різноманітність асортименту додаткових послуг, їх поділяють на групи:

1. Полегшують перебування клієнтів у готелі:

інформаційних (інформування про послуги, що їх надає готель, розваги в туристичному районі, транспортні зв'язки, можливості купівлі товарів, місцезнаходження історико-культурних пам'яток і закладів тощо);

комунально-побутових (прання, чищення, прасування одягу, ремонт взуття, годинників, валіз, спортивного інвентарю тощо);

посередницьких (резервування місць у культурно-розважальних установах, замовлення театральних квитків, резервування номерів у інших містах тощо);

послуг автотуристам (забезпечення гаражем, стоянкою, дрібним ремонтом транспортних засобів);

надання друкованої продукції, настільних ігор;

продажу товарів;

прокату спортивного, пляжного інвентарю, друкарських машинок, автомобілів, розмножувальної техніки та ін.;

зберігання кореспонденції, цінностей.

2. Підвищують рівень комфорту в номерах ( подання закусок і напої до номеру, медичні та косметичні процедури у номері, встановлення додаткового обладнання в номері, організація спортивно-оздоровчих послуг створення умов для проведення конференцій та ін).

3. Збагачують знання туристів про район, країну (організація екскурсій зустрічей, перегляду фільмів, урочистостей з приводу національних свят.

4. Задовольняють особливі вимоги гостей — діячів мистецтва, спортсменів, бізнесменів та ін. (надання музичних інструментів, особистого екскурсовода, перекладача, секретаря, забезпечення телексним зв'язком, комп'ютером та ін.).

Перелік додаткових послуг значно відрізняється у різних за видами та категоріями готелях. Готелі категорії «*****» повинні надавати всі додаткові послуги самостійно.

Поточні витрати готелю можна класифікувати за видами діяльності, економічними елементами та галузями (підгалузями) економіки.

За видами діяльності витрати готелю класифікують відповідно до національних стандартів бухгалтерського обліку. Операційна діяльність - це основна діяльність підприємства, а також інші види діяльності, які не є інвестиційною чи фінансовою діяльністю.

Витрати операційної діяльності за їх економічним змістом групуються за економічними елементами та статтями витрат.

Основні принципи групування витрат за економічними елементами визначено Положенням (стандартом) бухгалтерського обліку 16 «Витрати».

Під економічними елементами витрат розуміють сукупність економічно однорідних витрат у грошовому виразі за їх видами, а саме: матеріальні затрати; витрати на оплату праці; відрахування на соціальні заходи; амортизація; інші операційні витрати.

Це групування дозволяє відповісти на запитання, що витрачено за даний звітний період, і використовується при складанні фінансової та внутрішньогогосподарської звітності.

Групування витрат за статтями калькуляції застосовують до витрат, що становлять собівартість готельних послуг, реалізованих протягом певного періоду і використовуються для планування, контролю та аналізу.

Таке групування показує, як формуються ці витрати відповідно до їх призначення та змісту, як враховують завдання їх аналізу та контролю. При цьому одні статті витрат є простими і відповідають певним елементам витрат (наприклад витрати на оплату праці), інші - комплексними, тобто включають декілька елементів. У результаті один елемент витрат може бути у кількох статтях калькуляції.

Готелі можуть здійснювати декілька видів діяльності і складатися з таких структурних одиниць, що є організаційно відокремлені і виконують певний комплекс робіт відповідно до внутрішньої спеціалізації. Характерною особливістю виробничих витрат, що виникають при наданні готельних послуг, є проблема обліку і розподілу в більшості випадків загальновиробничих витрат, якщо існують окремі допоміжні підрозділи. Тобто всі прямі виробничі витрати відносяться на об’єкт обліку - номерний фонд, а загальновиробничі необхідно розподілити при необхідності між окремими підрозділами.

У готелях є різні категорії номерів , які відрізняються площею, меблюванням,устаткуванням, оснащенням. Але кожен номер повинен мати залежно від його категорії повний комплект меблів і устаткування : ліжко, стілець і крісло, нічний столик, шафу для одягу, загальне освітлення і корзину для сміття.

Залежно від розмірів, основної спеціалізації готелю, задач управління номерним фондом об’єктом витрат на конкретному підприємстві може бути визнано:

• номерний фонд у цілому – при цьому всі виробничі (прямі та загальновиробничі) витрати списуються на даний об’єкт без розподілу;

• частина номерного фонду, виділена за певними ознаками (наприклад, за корпусами готельного комплексу, поверхами, категоріями тощо).

Якщо виходити з того, що номерний фонд готелю, як правило, використовується неповністю, об’єктом витрат може бути обрано:

• інвентарний номерний фонд, який використовувався у даному звітному періоді;

• інвентарний номерний фонд за вирахуванням номерів, що перебувають у ремонті (непридатні до експлуатації).

Якщо в оплату за проживання в готелі крім оплати номера, включається оплата інших послуг (сніданок, плата за підключення кабельного телебачення в номері, користування автостоянкою готелю, перевезення гостей з готелю в аеропорт - трансфер) і вони створюються іншими підрозділами готелю (або замовляються в інших суб’єктів господарювання) то вартість таких додаткових послуг визначають за сумою витрат, що виникли під час роботи відповідних підрозділів (ресторану або їдальні, транспортного підрозділу тощо), а дохід від надання додаткових послуг є їхнім доходом. І для визначення фінансового результату діяльності в кожному з цих підрозділів можуть вести облік власних витрат і доходів, калькулювати ціни на свої послуги.

 


Читайте також:

  1. I визначення впливу окремих факторів
  2. II. Визначення мети запровадження конкретної ВЕЗ з ураху­ванням її виду.
  3. II. Класифікація видатків та кредитування бюджету.
  4. II. Мотивація навчальної діяльності. Визначення теми і мети уроку
  5. IV. Вартість знака для товарів і послуг та фірмового найменування
  6. IІI. Формулювання мети і завдань уроку. Мотивація учбової діяльності
  7. Ocнoвнi визначення здоров'я
  8. V. Класифікація і внесення поправок
  9. V. Класифікація рахунків
  10. V. Питання туристично-спортивної діяльності
  11. VII. За видами товарів і послуг
  12. А. Структурно-функціональна класифікація нирок залежно від ступеню злиття окремих нирочок у компактний орган.




Переглядів: 2423

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Класифікація готелів за видами економічної діяльності | Документальне оформлення готельних послуг

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.015 сек.