Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Інвентаризація каси та бланків суворої звітності на підприємствах готельно-ресторанного господарства

Облік операцій з руху готівки в готелях та ресторанах

№ з/п Зміст господарської операції Дебет Кредит
Надійшла готівка в касу з поточного рахунку для видачі заробітної плати працівникам готелю та ресторану 311«Поточні рахунки в національній валюті»
Надійшлав касу готівка прийнята від проживаючих в готелі і визнано доходи від надання готельних послуг
Надійшла виручка з бару від реалізації товарів і визнано доходи
Видано підзвіт грошові кошти з каси працівнику ресторану
Відображено нестачу коштів в касі, виявлену при інвентаризації 947 «Нестачі і втрати від псування цінностей»
Виплачено з каси заробітну плату 661«Розрахунки за виплатами працівникам»

 

Відповідно до п. 7 Положення про порядок ведення касових операцій виконання касової дисципліниготельно-ресторанного господарства контролюється за допомогою інвентаризації у випадках порушення фінансової дисципліни з боку касира або при заміні касира.

Інвентаризація каси та бланків суворої звітності проводиться з метою звірки готівки з даними обліку, які відображені у касовій книзі (як залишок на кінець дня) та контролю за збереженням готівкових коштів на підприємстві.

Всі цінності та кошти повинні зберігатися в металевому сейфі каси підприємства (не враховуючи коштів у касі на момент перевірки).

Комісія у затвердженому наказом складі починає інвентаризацію каси з покупюрного перерахування готівкових коштів з записом останніх номерів прибуткового та видаткового касових ордерів. Якщо на підприємстві застосовується РРО, то звіряється сума наявної готівки із сумою, зазначеною у звіті РРО (у РК та КОРО) тощо.

Перевищення ліміту в касі при інвентаризації допускається тільки в день виплати заробітної плати, відпускних та грошей, які призначені для відрядження. Готівкові кошти не вважаються понадлімітними в день їх надходження, якщо вони були здані в сумі, що перевищує встановлений ліміт каси, до обслуговуючих банків не пізніше наступного робочого дня банку або були використані підприємством (без попереднього здавання їх до банку і одночасного отримання з каси банку на зазначені потреби) наступного дня .

Результати інвентаризації (виявлення нестачі чи надлишку цінностей і грошових коштів у касі) записуються в акті про результати інвентаризації наявних коштів та Інвентаризаційному описі цінностей і бланків суворої звітності.

Розмір збитку, нанесеного готельно-ресторанному господарству внаслідок нестач і псування матеріальних цінностей, що підлягає відшкодуванню матеріально відповідальними особами, визначається відповідно до Порядку визначення розміру збитків від розкрадання, нестачі, знищення (псування) матеріальних цінностей, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 22 січня 1996 р. № 116 (з наступними змінами і доповненнями).

Відображення нестач на рахунках бухгалтерського обліку буде таким:

Зміст господарської операції Дебет Кредит
1. Списана сума коштів, нестача яких виявлена під час проведення інвентаризаціїї
2. Відображено суму нестачі на позабалансовому рахунку  
3. Списано нестачу на матеріально-відповідальну особу
4. Внесено суму відшкодування в касу підприємства
5. Списано суму нестачі з позабалансового рахунку  
6. Відображено суму відшкодування, що підлягає перерахуванню в бюджет

Підставою для відрахування із заробітної плати працівника розміру заподіяної шкоди, яка не перевищує середнього місячного заробітку, є розпорядження керівника підприємства, яке видається не пізніше ніж через два тижні з дня виявлення заподіяної працівником шкоди.

 

2. Облік грошових коштів на рахунках у банку

Підприємства готельно-ресторанного господарства (юридичні особи) для зберігання коштів і здійснення всіх видів банківських операцій відкривають рахунки в банках на власний вибір і за згодою цих банків.

Кожне готельно-ресторанне підприємство може відкривати два і більше поточних рахунків у національній валюті та рахунки в іноземній валюті.

Для зберігання вільних грошових коштів і здійснення безготівкових розрахунків кожному готелю чи ресторану (якщо він працює як відокремлений підрозділ) під час його організації відкривається в банку поточний (розрахунковий) рахунок.

Для відкриття рахунку банку надаються наступні документи:

заява банківської форми;

посвідчення про реєстрацію підприємства;

статут, затверджений нотаріально ;

довідки з податкової адміністрації і соціальних фон­дів (пенсійного, страхового, фонду зайнятості та фонду страхування від нещасних випадків);

посвідчення про реєстрацію в статистичному органі;

картка зі зразками підписів керівника і головного бухгалтера, якщо він передбачений штатним розкладом. У разі відсутності призначеного головного бухгалтера підпис залишає лише керівник і ставиться на картці печатка підприємства.

 

Для відкриття тимчасових поточних рахунків готельно-ресторанним господарствам, у т.ч. для зарахування коштів, що вносяться для формування Статутного капіталу, подається заява про відкриття рахунка.

Поточні та інші рахунки закриваються в установах банку на підставі:

а) заяви власника рахунка;

б) рішення органу, на який законом покладено функції з ліквідації або реорганізації підприємства;

в) відповідного рішення суду або арбітражного суду про ліквідацію підприємства або визнання його банкрутом;

г) на інших підставах, передбачених чинним законодавством України або договором між установою банку і власником рахунка.

Порядок здійснення безготівкових розрахунків визначається інструкцією «Про безготівкові розрахунки в Україні в національній валюті», яка затверджена постановою Правління Національного банку України № 135 від 29 березня 2001 року. Інструкцією встановлені загальні правила, форми і стандарти безготівкових розрахунків для підприємств усіх форм власності, які проходять через банки.

Безготівкові розрахунки здійснюються за типовими банківськими документами на паперових носіях або в електронному вигляді. Передбачені наступні банківські документи, які визначають форму безготівкових розрахунків: платіжні доручення, платіжні вимоги-доручення, платіжні вимоги, акредитиви, розрахункові чеки, векселі та меморіальні ордери.

Перелік типових форм документів обліку банківських операцій наведений в таблиці 8.3.

Таблиця 8.3.

Перелік типових форм документів обліку банківських операцій

Код форми Назва форми
  Меморіальний ордер
код 040 1001 Платіжне доручення
код 040 1002 Платіжна вимога
код 040 1003 Заява на акредитив
код 040 1004 Реєстр документів за акредитивом
код 040 1005 Реєстр чеків
код 040 1007 Платіжна вимога-доручення
код 040 1008 Інкасове доручення
код 040 8006 Заява про купівлю іноземної валюти або банківських металів

 

Платіжне доручення — розрахунковий документ, що містить письмове доручення платника обслуговуючому банку про списання зі свого рахунку зазначеної суми коштів та її перерахування на рахунок отримувача. У документі зазначаються реквізити платника: назва, ідентифікаційний номер, номер поточного рахунка, код (МФО) банку, а також аналогічні реквізити одержувача, сума (числом і буквами) та код і призначення платежу. Платіжними дорученнями оформлюються всі розрахунки з нетоварних операціях і більшості товарних.

Платіжна вимога-доручення – розрахунковий документ, який складається з двох частин: верхньої - вимоги отримувача безпосередньо до платника про сплату визначеної суми коштів; нижньої - доручення платника обслуговуючому банку про списання зі свого рахунку визначеної ним суми коштів та перерахування її на рахунок отримувача. Це комбінований документ, який передається платнику під час відвантаження продукції або виконанні роботи, послуги. Потім платник заповнює доручення на списання вказаної суми з його поточного рахунка. Якщо для повної сплати не вистачає коштів на поточному рахунку, в міру їх надходження виписуються платіжні доручення з посиланням на номер платіжної вимоги.

Акредитив - договір, що містить зобов'язання банку-емітента, за яким цей банк за дорученням клієнта (заявника акредитива) або від свого імені проти документів, які відповідають умовам акредитива, зобов'язаний виконати платіж на користь бенефіціара або доручає іншому (виконуючому) банку здійснити цей платіж. Акредитивна форма забезпечує безперечну оплату шляхом бронювання суми на окремому акредитивному рахунку. Такий вид акредитиву називається покритим. Його сума перераховується з поточного рахунка. Непокритий акредитив — це акредитив, оплата за який, при тимчасовій відсутності коштів на рахунку платника, гарантується за рахунок банківського кредиту.

Розрахунки із застосуванням розрахункових чеків використовуються у безготівкових розрахунках підприємств та фізичних осіб тільки з товарних операцій з метою скорочення розрахунків готівкою.

Після відкриття поточного рахунка банк видає (продає) готельно-ресторанному підприємству чекову книжку, яка належить до бланків суворої звітності і зберігається в сейфі як і готівкові гроші. Чек є розпорядчим документ банку на виплату готівки. Виплата здійснюється суворо за цільовим призначенням коштів: на виплату заробітної плати, витрати з відрядження, на господарські потреби. До чека виписується корінець, який лишається при чековій книжці. Кожний бланк чека контролюється банком. Виправлення в ньому не допускаються, в разі допущення помилки зіпсований чек залишається при чековій книжці.

Оперативне ведення готельно-ресторанним господарством своїх рахунків у банку та обмін технологічною інформацією, визначеною в договорі між банком та клієнтом, підприємство може здійснювати за допомогою систем дистанційного обслуговування. Дистанційне обслуговування рахунку підприємства може здійснювати за допомогою систем "клієнт - банк", "клієнт - Інтернет - банк", "телефонний банкінг" тощо. Під час здійснення розрахунків за допомогою цих систем " застосовуються електронні розрахункові документи. Якщо це передбачено договором між банком та готелем, то використання клієнтом системи не виключає можливе оброблення банком документів клієнта на паперових носіях.

Банк щоденно видає власнику рахунка виписку.

Виписка банку з поточного рахунка — це зведений документ грошових операцій. У ній зареєстровані всі операції, як безготівкові так і готівкові. Виписка надається готельно-ресторанному підприємству щоденно або в інші терміни залежно від кількості операцій. В ній зазначаються дати, сальдо та всі операції за дебетом і кредитом на початок виписки і кінець виписки.

Виписка банку служить основою для бухгалтерського обліку грошових коштів на поточному рахунку готельно-ресторанного підприємства.

Для бухгалтерського обліку наявності та руху грошових коштів на поточному рахунку в національній валюті призначений рахунок 31 «Рахунки в банках». Він активний, призначений для обліку засобів господарства, балансовий, основний, матеріальний. За дебетом цього рахунка ведеться облік надходження грошових коштів на поточний рахунок у національній валюті, а за кредитом — списання перерахованих та виданих грошових коштів із поточного рахунка.

Якщо у виписках банку виявляються операції, помилково проведені на рахунку 31 "Рахунки в банках", то вони відображаються відповідно у дебеті або кредиті рахунка 31 в кореспонденції з рахунком 374 "Розрахунки за претензіями». Про помилки письмово сповіщають установу банку і вимагають їх виправлення. Помилки, допущені в операціях рахунка 31 "Рахунки в банках", необхідно своєчасно виявляти і слідкувати за їх обов'язковим і точним виправленням установою банку.

Найбільш розповсюдженими типовими записами за рахунком 31 є:

Таблиця 8.4.


Читайте також:

  1. Аналіз консолідованої звітності
  2. Аналіз руху грошових коштів у контексті нової фінансової звітності Важливим завданням аналізу фінансового стану підприємства є оцінка руху грошових коштів підприємства.
  3. Аналітична перевірка звітності
  4. Аудит на підприємствах з комп’ютеризованим бухгалтерським обліком
  5. Багатомірність системи світового господарства
  6. Білорусь. Характеристика положення та господарства країни.
  7. Біологічні методи боротьби з шкідниками сільського й лісового господарства
  8. Бюджет домогосподарства.
  9. Бюджет домогосподарства.
  10. Бюджетне фінансування житлового господарства.
  11. В підсобних господарствах
  12. Вантажного господарства




Переглядів: 1161

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Документальне оформлення надходження грошових коштів | Облік розрахунків з покупцями та замовниками і іншими дебіторами готельно-ресторанного господарства

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.262 сек.