Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Призначення та функції Рахункової палати

 

Рахункова палата - вищий орган державного фінансово-еко­номічного контролю, який сформований Верховною Радою. Фун­кціонує згідно із Законом України "Про Рахункову палату Вер­ховної Ради України". Свою діяльність здійснює самостійно, не­залежно від інших органів держави. Завданнями Рахункової па­лати як контрольно-економічного органу є:

· організація і здійснення контролю за своєчасним виконан­ням видаткової частини державного бюджету України, витра­чанням бюджетних коштів, у тому числі коштів загальнодер­жавних цільових фондів, за обсягами, структурою та їх цільо­вим призначенням;

· контроль за утворенням і погашенням внутрішнього і зовніш­нього боргу України, визначення ефективності та доцільності видатків державних коштів, валютних та кредитно-фінансових ресурсів;

· контроль за фінансуванням загальнодержавних програм економічного, науково-технічного, соціального і національно-куль­турного розвитку, охорони довкілля;

· контроль за дотриманням законності щодо надання Украї­ною позик і економічної допомоги іноземним державам, міжнарод­ним організаціям, передбачених у Державному бюджеті України;

· контроль за законністю та своєчасністю руху коштів Дер­жавного бюджету України та коштів позабюджетних фондів в установах Національного банку України та уповноважених банках;

· аналіз установлених відхилень від показників Державного бюджету України та підготовка пропозицій про їх усунення, а також: про удосконалення бюджетного процесу в цілому;

· регулярне інформування Верховної Ради України, її комітетів про хід виконання Державного бюджету України та стан пога­шення внутрішнього і зовнішнього боргу України, про результати здійснення інших контрольних функцій;

· виконання інших завдань, передбачених для Рахункової па­лати чинним законодавством України.

Функції Рахункової палати:

· здійснює контроль за виконанням законів України та прий­нятих Верховною Радою України постанов, виконанням Держав­ного бюджету України, фінансуванням загальнодержавних про­грам у частині, що стосується використання коштів Держав­ного бюджету України;

· за дорученням Верховної Ради України контролює виконан­ня Державного бюджету України за поквартальним розподілом доходів і видатків відповідно до показників цього бюджету, в тому числі видатків на обслуговування внутрішнього і зовнішньо­го боргу України, витрачання коштів цільових фондів;

· перевіряє за дорученням комітетів Верховної Ради України
використання за призначенням органами виконавчої влади коштів
загальнодержавних цільових фондів та коштів позабюджетних
фондів і подає за наслідками перевірки Верховній Раді України
висновки щодо можливостей скорочення видатків за кожним фон­
дом окремо та доцільності спрямування вилучених коштів на
фінансування інших видатків Державного бюджету України;

· контролює ефективність управління коштами Державно­
го бюджету України Державним казначейством України, закон­
ність і своєчасність руху коштів Державного бюджету Украї­
ни, в тому числі коштів загальнодержавних цільових фондів у
Національному банку України, уповноважених банках та кредит­
них установах України;

· надає консультації органам і посадовим особам, які обира­
ються, затверджуються або призначаються Верховною Радою
України, з питань витрачання коштів Державного бюджету Украї­
ни. У ході перевірок та аналізу стану економіки розробляє заходи щодо виявлення можливостей і нових джерел залучення до­даткових надходжень до Державного бюджету України і вно­сить відповідні пропозиції Міністерству фінансів України;

· здійснює за дорученням Верховної Ради України, комітетів Верховної Ради України контрольні функції щодо фінансування за­гальнодержавних програм економічного, науково-технічного, соці­ального і національно-культурного розвитку, охорони довкілля та інших програм, що затверджуються Верховною Радою України;

· контролює інвестиційну діяльність органів виконавчої вла­ди, перевіряє законність та ефективність використання фінан­сових ресурсів, що виділяються з Державного бюджету України на виконання загальнодержавних програм;

· проводить попередній аналіз до розгляду на засіданнях комі­тетів та Верховної Ради України звітів Антимонопольного ко­мітету України про здійснення ним державного контролю за дот­риманням антимонопольного законодавства, а також: звітів Фон­ду державного майна України та посадових осіб, які обирають­ся, призначаються або затверджуються Верховною Радою Ук­раїни, щодо ефективного управління майном, яке є основним на­ціональним багатством, власністю українського народу;

· здійснює контроль за виконанням рішень Верховної Ради України про надання Україною позик та економічної допомоги іноземним державам, міжнародним організаціям, передбачених у Державному бюджеті України, за касовим виконанням Держав­ного бюджету України Національним банком України та упов­новаженими банками;

· перевіряє за дорученням Верховної Ради України відповідно до свого статусу кошторис витрат, пов язаних з діяльністю Вер­ховної Ради України та її апарату, допоміжних органів і служб Президента України та апарату Кабінету Міністрів України, а також: витрачання коштів державними установами та органі­заціями, що діють за кордоном і фінансуються за рахунок Дер­жавного бюджету України;

· готує і дає висновки та відповіді на звернення органів вико­
навчої влади, органів прокуратури і суду з питань, що належать
до її відання;

· здійснює зв'язки з контрольними органами іноземних дер­жав та відповідними міжнародними організаціями, укладає з ними угоди про співробітництво.

Для виконання вказаних функцій Рахункова палата наділена наступними повноваженнями:

· здійснювати експертно-аналітичні, інформаційні та інші види діяльності, що забезпечують контроль за використанням коштів загальнодержавних цільових фондів, коштів позабюджет­них фондів, за цільовим використанням фінансово-кредитних і валютних ресурсів під час здійснення загальнодержавних програм;

· проводити фінансові перевірки, ревізії в апараті Верховної Ради України, органах виконавчої влади, Національному банку України, Фонді державного майна України, інших підзвітних Вер­ховній Раді України органах, а також: на підприємствах, в уста­новах та організаціях незалежно від форм власності у тій час­тині їхньої діяльності, яка стосується використання коштів Державного бюджету України;

· перевіряти в органах і на об'єктах, зазначених вище, гро­шові документи, бухгалтерські книги, звіти, плани, кошториси витрат та іншу документацію щодо фінансово-господарської діяльності, а також: здійснювати перевірку касових операцій з готівкою та цінними паперами, матеріальних цінностей, їх об­ліку, зберігання і витрачання;

· отримувати від керівників установ та організацій, які пе­ревіряються, всю необхідну документацію та іншу інформацію про фінансово-господарську діяльність;

· отримувати від Національного банку України, уповноваже­них банків та інших кредитних установ необхідні відомості про здійснювані ними операції та стан рахунків установ та органі­зацій, які перевіряються, від інших підприємств та організацій -довідки, копії документів щодо операцій і рахунків цих підпри­ємств та організацій;

· організовувати і проводити оперативний контроль за використанням коштів Державного бюджету України за звітний період;

· проводити комплексні ревізії і тематичні перевірки окремих розділів і статей Державного бюджету України, у тому числі бюджетів загальнодержавних цільових фондів;

· проводити експертизу проектів Державного бюджету Украї­ни, а також: проектів законів та інших нормативних актів, міжнародних договорів України, загальнодержавних програм та інших документів, що стосуються питань державного бюдже­ту і фінансів України;

· здійснювати аналіз і дослідження порушень і відхилень бюд­жетного процесу, готувати і вносити до Верховної Ради Украї­ни пропозиції щодо їх усунення, а також: щодо удосконалення бюд­жетного законодавства в цілому;

· готувати і подавати висновки до Верховної Ради України та її комітетів щодо виконання Державного бюджету України, у тому числі доходів і видатків загальнодержавних цільових фондів, фінансування загальнодержавних програм за звітний рік;

· направляти матеріали перевірок, ревізій та обстежень Ка­бінету Міністрів України, відповідним центральним органам ви­конавчої влади, Національному банку України, Фонду державно­го майна України, підприємствам, установам та організаціям для розгляду і вжиття необхідних заходів;

· порушувати перед Верховною Радою України, Президентом України, а також: органами виконавчої влади клопотання про притягнення до відповідальності посадових осіб, винних у пору­шенні вимог чинного законодавства України, внаслідок чого зав­дано матеріальної шкоди державі;

· залучати до проведення перевірок, ревізій та обстежень на договірних засадах кваліфікованих спеціалістів і фахівців-екс-пертів з інших установ та організацій, а також: працівників інших державних контрольних, податкових і правоохоронних органів з оплатою їх праці в необхідних випадках за рахунок власних коштів;

· у разі виявлення під час перевірок, ревізій та обстежень
фактів привласнення грошей і матеріальних цінностей, інших зло­
вживань передавати матеріали перевірок, ревізій та обстежень
до правоохоронних органів з інформуванням про це Верховної
Ради України.

 

Напрями діяльності підрозділів Рахункової палати:

1. контроль видатків на державне управління та національну безпеку;

2. контроль видатків на економічну діяльність держави;

3. контроль видатків на використання коштів цільових державних фондів (позабюджетних і бюджетних);

4. контроль видатків соціального спрямування;

5. контроль та аналіз бюджетного процесу;

6. контроль та аналіз видатків бюджету;

7. контроль банківських і міждержавних фінансово-економіч­них операцій;

8. правове забезпечення діяльності Рахункової палати.

 

 


Читайте також:

  1. Аварійно-рятувальні підрозділи Оперативно-рятувальної служби цивільного захисту, їх призначення і склад.
  2. Автоматизація процесу призначення IP-адрес
  3. Адвокатура в Україні: основні завдання і функції
  4. Алгоритм знаходження ДДНФ (ДКНФ) для даної булевої функції
  5. Але відмінні від значення функції в точці або значення не існує, то точка називається точкою усувного розриву функції .
  6. Аналіз коефіцієнтів цільової функції
  7. Аналіз службового призначення деталей та конструктивних елементів обладнання харчових виробництві, визначення технічних вимог і норм точності при їх виготовленні
  8. АРХІВНІ ДОВІДНИКИ В СИСТЕМІ НДА: ФУНКЦІЇ ТА СТРУКТУРА
  9. Асимптоти графіка функції
  10. Базальні ядра, їх функції, симптоми ураження
  11. Базові функції, логічні функції
  12. Банки як провідні суб’єкти фінансового посередництва. Функції банків.




Переглядів: 681

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Завдання, функції, організаційна структура контрольно-ревізійної служби | Організаційні засади бюджетного планування

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.003 сек.