МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Мета та завдання курсу «Охорона праці».Зміст та соціальне значення охорони праці. Охорона працi являє собою сукупнiсть законiв, нормативно-правових ак-тiв, а також комплекс рiзноманiтних заходiв та засобiв, якi забезпечують безпеку працi, збереження життя, здоров’я та працездатностi людей при ви-конаннi ними трудових обов’язкiв. Охорона праці водночас вирiшує двi задачi. Перша задача - iнженєрно-технiчна. Передбачає запобiгання небезпеч-ним подіям пiд час трудового процесу шляхом: 1. Заміни небепечних матерiалiв менш небезпечними. 2. Переходу на новi технології, якi зменшують ризик травмування i захво-рiовання. 3. Проектування i конструювання устаткування з урахуванням вимог без-пеки працi. 4. Розробки засобiв ідивiдуального та колективного захисту. Друга задача – соцiальна. Пов’язана з вiдшкодуванням матерiальної та со-цiальної шкоди, отриманої внаслiдок нещасного випадку або роботи в неспри-ятливих умовах, тобто захист працiвника та його прав. Виходячи з поставлених перед охороною працi задач, вона складається з правових та органiзацiйних основ, виробничої санiтарiї, виробничої та поже-жної безпеки па виробництві. Правовi та органiзацiйнi основи охорони працi. Являють собою комплекс взаємопов’язаних законiв та iнших нормативно-правових актiв, соцiально – економiчних та органiзацiйних заходiв, спрямованих на правильну i безпечну органiзацiю працi, забезпечення працюючих засобами захисту, компенсацiю за важку роботу та роботу в шкiдливих умовах, навченiсть працiвникiв безпечно-му веденню робiт, регламентацiю вiдповiдальностi та вiдшкодування шкоди в разi ушкодження здоров’я працiвника або його смертi. Виробнича санiтарiя. Комплекс органiзацiйних, гiгієнiчних i санiтарно-технiчних заходiв та засобiв, спрямованих на запобiгання або зменшення дiї на працюючих шкiдливих виробничих факторiв. Виробнича безпека. Це безпека вiд нещасних випадкiв та аварiй на вироб-ничих об’єктах i від їх наслiдкiв, що забезпечується комплексом органiзацiй-них та технiчних заходiв та засобiв, спрямованих на запобiгання або зменшен-ня дiї на працюючих небезпечних виробничих факторiв. Пожежна безпека на виробнiцтві. Це комплекс заходiв та засобiв, спря-мованих на запобiгання запалювань, пожеж та вибухiв у виробничому середо-вищi, а також на зменшення негативної дiї небезпечних та шкiдливих факторiв, якi утворюються в разi їх виникнення. Правовi та органiзацiйнi основи охорони працi є тiєю базою, яка забез-печує соцiальний захист працiвникiв i на якiй будується iнженерно-технiчна складова охорони працi. Виробнича санiтарiя, виробнича безпека та пожежна безпека на виробництвi з одного боку базуються на правових та органiзацiйких основах охорони працi, з iншого боку вони визначають прiоритети, структуру цих основ та необхiднiсть змiн них. Виробнича санiтарiя, виробнича безпека та пожежна безпека на виробництвi також тiсно пов’язанi мiж собою, що буде видно з подальшого вивчення навчальної дисциплiни.
Забезпечення здорових і безпечних умов трудової діяльності в нашій кра-їні потребує корінної зміни ставлення всього суспільства до питань охорони праці, підвищення освіти посадових осіб і спеціалістів усіх рівнів, всього насе-лення країни. Вирішення цієї проблеми неможливе без належної підготовки всіх фахівців з питань охорони праці. Професійна освіта покликана забезпечи-ти майбутнього спеціаліста знаннями, уміннями і навичками безпечної профе-сійної діяльності, зокрема під час виконання управлінських дій, при проектува-нні чи розробці нових процесів, виконанні конкретних виробничих дій, техно-логічних операцій тощо. Випускник вищого навчального закладу повинен вміти використовувати закони та інші нормативно-правові акти, чинну галузеву нор-мативно-технічну документацію, засоби з охорони праці для того, щоб: 1. Розробляти організаційно-технічні заходи, які забезпечують безпечне виконання робіт. 2. Готувати робочі місця для безпечного виконання робіт, монтажу, обс-луговування, експлуатації, використання, ремонту обладнання. 3. Організовувати безпечне виконання робіт. 4. Застосовувати на практиці індивідуальні та колективні засоби захисту працюючих. 5. Виконувати вимоги норм безпечної експлуатації устаткування та обла-днання, застосування пожежо- та вибухонебезпечних і отруйних матеріалів і речовин, що використовуються під час виконання робіт. 6. Забезпечувати протипожежну безпеку об'єктів. 7. Вміти користуватись первинними засобами пожежогасіння. 8. Дотримуватись правил особистої гігієни та втілювати заходи з дотри-мання вимог виробничої санітарії, поліпшення умов праці на робочих місцях. Закон України «Про вищу освіту» встановлює, що «вимоги до освітніх рівнів вищої освіти містять вимоги до рівня сформованості у особи соціаль-них і громадянських якостей з урахуванням особливостей майбутньої про-фесійної діяльності». Враховуючи це, вищий навчальний заклад повинен сформувати випускника як соціальну особистість, здатну вирішувати певні про-блеми і задачі соціальної діяльності, виходячи з принципу пріоритетності охо-рони життя та здоров'я працівників. Виходячи з вищевикладеного, метою вивчення охорони праці у вищій школі є формування у майбутнього фахівця такого рівня знань з соціальних, правових і організаційних питань охорони праці, з питань гігієни праці, вироб-ничої санітарії, виробничої та пожежної безпеки, щоб він: 1. Чітко усвідомлював соціально-етичну важливість проблеми безпеки праці. 2. Вмів вирішувати типові задачі охорони праці відповідно до посадових обов'язків первинної посади майбутньої професії. 3. Мав активну позицію щодо практичної реалізації принципу пріоритет-ності охорони життя та здоров'я працівників. Підготовка студентів вищих навчальних закладів усіх напрямів освіти сто-совно питань правового забезпечення соціально-виробничої діяльності, організа-ції охорони праці, організаційно-правового забезпечення належних культурно-побутових, санітарно-гігієнічних та безпечних умов праці, здорового способу життя та нормального психологічного клімату в трудовому колективіповинна здійснюватися при вивченні дисципліни «Охорона праці». Вивчення цього кур-су ставить за мету вирішення подвійного завдання: 1. Оволодіння питаннями правового забезпечення соціально-виробничої діяльності, організації охорони праці, організаційно-правового забезпечення належних культурно-побутових, санітарно-гігієнічних та безпечних умов пра-ці, здорового способу життя та нормального психологічного клімату в трудово-му колективі. 2. Оволодіння загальним підходом до питань охорони праці для того, щоб уміти узагальнювати та структурувати знання з охорони праці, як вже набуті, так і ті, що будуть набуті при вивченні інших навчальних дисциплін та практи-чним досвідом.
Читайте також:
|
||||||||
|