МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
Мета та завдання курсу «Охорона праці».Зміст та соціальне значення охорони праці. Охорона працi являє собою сукупнiсть законiв, нормативно-правових ак-тiв, а також комплекс рiзноманiтних заходiв та засобiв, якi забезпечують безпеку працi, збереження життя, здоров’я та працездатностi людей при ви-конаннi ними трудових обов’язкiв. Охорона праці водночас вирiшує двi задачi. Перша задача - iнженєрно-технiчна. Передбачає запобiгання небезпеч-ним подіям пiд час трудового процесу шляхом: 1. Заміни небепечних матерiалiв менш небезпечними. 2. Переходу на новi технології, якi зменшують ризик травмування i захво-рiовання. 3. Проектування i конструювання устаткування з урахуванням вимог без-пеки працi. 4. Розробки засобiв ідивiдуального та колективного захисту. Друга задача – соцiальна. Пов’язана з вiдшкодуванням матерiальної та со-цiальної шкоди, отриманої внаслiдок нещасного випадку або роботи в неспри-ятливих умовах, тобто захист працiвника та його прав. Виходячи з поставлених перед охороною працi задач, вона складається з правових та органiзацiйних основ, виробничої санiтарiї, виробничої та поже-жної безпеки па виробництві. Правовi та органiзацiйнi основи охорони працi. Являють собою комплекс взаємопов’язаних законiв та iнших нормативно-правових актiв, соцiально – економiчних та органiзацiйних заходiв, спрямованих на правильну i безпечну органiзацiю працi, забезпечення працюючих засобами захисту, компенсацiю за важку роботу та роботу в шкiдливих умовах, навченiсть працiвникiв безпечно-му веденню робiт, регламентацiю вiдповiдальностi та вiдшкодування шкоди в разi ушкодження здоров’я працiвника або його смертi. Виробнича санiтарiя. Комплекс органiзацiйних, гiгієнiчних i санiтарно-технiчних заходiв та засобiв, спрямованих на запобiгання або зменшення дiї на працюючих шкiдливих виробничих факторiв. Виробнича безпека. Це безпека вiд нещасних випадкiв та аварiй на вироб-ничих об’єктах i від їх наслiдкiв, що забезпечується комплексом органiзацiй-них та технiчних заходiв та засобiв, спрямованих на запобiгання або зменшен-ня дiї на працюючих небезпечних виробничих факторiв. Пожежна безпека на виробнiцтві. Це комплекс заходiв та засобiв, спря-мованих на запобiгання запалювань, пожеж та вибухiв у виробничому середо-вищi, а також на зменшення негативної дiї небезпечних та шкiдливих факторiв, якi утворюються в разi їх виникнення. Правовi та органiзацiйнi основи охорони працi є тiєю базою, яка забез-печує соцiальний захист працiвникiв i на якiй будується iнженерно-технiчна складова охорони працi. Виробнича санiтарiя, виробнича безпека та пожежна безпека на виробництвi з одного боку базуються на правових та органiзацiйких основах охорони працi, з iншого боку вони визначають прiоритети, структуру цих основ та необхiднiсть змiн них. Виробнича санiтарiя, виробнича безпека та пожежна безпека на виробництвi також тiсно пов’язанi мiж собою, що буде видно з подальшого вивчення навчальної дисциплiни.
Забезпечення здорових і безпечних умов трудової діяльності в нашій кра-їні потребує корінної зміни ставлення всього суспільства до питань охорони праці, підвищення освіти посадових осіб і спеціалістів усіх рівнів, всього насе-лення країни. Вирішення цієї проблеми неможливе без належної підготовки всіх фахівців з питань охорони праці. Професійна освіта покликана забезпечи-ти майбутнього спеціаліста знаннями, уміннями і навичками безпечної профе-сійної діяльності, зокрема під час виконання управлінських дій, при проектува-нні чи розробці нових процесів, виконанні конкретних виробничих дій, техно-логічних операцій тощо. Випускник вищого навчального закладу повинен вміти використовувати закони та інші нормативно-правові акти, чинну галузеву нор-мативно-технічну документацію, засоби з охорони праці для того, щоб: 1. Розробляти організаційно-технічні заходи, які забезпечують безпечне виконання робіт. 2. Готувати робочі місця для безпечного виконання робіт, монтажу, обс-луговування, експлуатації, використання, ремонту обладнання. 3. Організовувати безпечне виконання робіт. 4. Застосовувати на практиці індивідуальні та колективні засоби захисту працюючих. 5. Виконувати вимоги норм безпечної експлуатації устаткування та обла-днання, застосування пожежо- та вибухонебезпечних і отруйних матеріалів і речовин, що використовуються під час виконання робіт. 6. Забезпечувати протипожежну безпеку об'єктів. 7. Вміти користуватись первинними засобами пожежогасіння. 8. Дотримуватись правил особистої гігієни та втілювати заходи з дотри-мання вимог виробничої санітарії, поліпшення умов праці на робочих місцях. Закон України «Про вищу освіту» встановлює, що «вимоги до освітніх рівнів вищої освіти містять вимоги до рівня сформованості у особи соціаль-них і громадянських якостей з урахуванням особливостей майбутньої про-фесійної діяльності». Враховуючи це, вищий навчальний заклад повинен сформувати випускника як соціальну особистість, здатну вирішувати певні про-блеми і задачі соціальної діяльності, виходячи з принципу пріоритетності охо-рони життя та здоров'я працівників. Виходячи з вищевикладеного, метою вивчення охорони праці у вищій школі є формування у майбутнього фахівця такого рівня знань з соціальних, правових і організаційних питань охорони праці, з питань гігієни праці, вироб-ничої санітарії, виробничої та пожежної безпеки, щоб він: 1. Чітко усвідомлював соціально-етичну важливість проблеми безпеки праці. 2. Вмів вирішувати типові задачі охорони праці відповідно до посадових обов'язків первинної посади майбутньої професії. 3. Мав активну позицію щодо практичної реалізації принципу пріоритет-ності охорони життя та здоров'я працівників. Підготовка студентів вищих навчальних закладів усіх напрямів освіти сто-совно питань правового забезпечення соціально-виробничої діяльності, організа-ції охорони праці, організаційно-правового забезпечення належних культурно-побутових, санітарно-гігієнічних та безпечних умов праці, здорового способу життя та нормального психологічного клімату в трудовому колективіповинна здійснюватися при вивченні дисципліни «Охорона праці». Вивчення цього кур-су ставить за мету вирішення подвійного завдання: 1. Оволодіння питаннями правового забезпечення соціально-виробничої діяльності, організації охорони праці, організаційно-правового забезпечення належних культурно-побутових, санітарно-гігієнічних та безпечних умов пра-ці, здорового способу життя та нормального психологічного клімату в трудово-му колективі. 2. Оволодіння загальним підходом до питань охорони праці для того, щоб уміти узагальнювати та структурувати знання з охорони праці, як вже набуті, так і ті, що будуть набуті при вивченні інших навчальних дисциплін та практи-чним досвідом.
Читайте також:
|
||||||||
|