МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
НАВЧАЛЬНА МЕТАПейєрові бляшки,або групові лімфоїдні вузлики, являють собою скупчення лімфоїдної тканини, які розташовані в стінці тонкої кишки, головним чином у кінцевому відділі — у стінці клубової кишки. Ці скупчення містяться в слизовій оболонці і підслизовій основі, мають вигляд плоских утворень, переважно овальної або круглої форми, що ледь виступають у просвіт кишки. Кількість пейєрових бляшок у дитячому та підлітковому віці становить 83—90. У них набувають імунної компетенції В-лімфоцити, які надходять сюди з червоного кісткового мозку, після чого ці клітини можуть виходити в периферійне кров'яне русло, а частина їх, повернувшись назад, трансформується у плазмоцити. В-лімфоцити, Т-лімфоцити та їхні субпопуляції Попередники Т-лімфоцитів із кісткового мозку потрапляють у тимус, де зазнають перетворень. У процесі дозрівання і проліферації утворюються наступні субпопуляції: • Т-лімфоцити-хелпери(помічники), які здатні специфічно розпізнавати антиген і посилювати утворення антитіл В-лімфоцитами; • Т-кілери,або клітини-вбивці. Ці клітини безпосередньо беруть участь у ліквідації чужорідних або патологічних власних (наприклад, пухлинних) клітин; • Т-супресори,які пригнічують синтез антитіл В-лімфоцитами (при функціональній недостатності Т-супресорів виникають умови для розвитку імунних і алергійних реакцій); • Т-клітини пам'яті— лімфоцити, які здатні тривалий час зберігати інформацію про антиген. Т-лімфоцити забезпечують реакції клітинного імунітету і регуляцію гуморального. В-лімфоцитиутворюються в червоному кістковому мозку і забезпечують гуморальний імунітет. Вони здатні перетворюватися на плазмоцити — клітини, які продукують антитіла (білки-імуноглобуліни). У клініці велике значення для дослідження стану імунної системи має підрахунок Т- і В-лімфоцитів і визначення їхніх функціональних можливостей.
Л Е К Ц І Я № 25 Т е м а: “Дихальна система.” • Процес дихання • Анатомія та фізіологія органів дихання АКТУАЛЬНІСТЬ ТЕМИ Організм людини може існувати лише за умови постійного забезпечення енергією, яка необхідна для всіх процесів життєдіяльності. Для її утворення потрібний кисень. Надходження кисню, використання його в окисних процесах і виділення вуглекислого газу забезпечується системою дихання, під якою розуміють комплекс структур, які беруть участь у газообміні — однієї з головних ланок обміну речовин і механізмів їхньої регуляції. Дихання складається з п'яти основних процесів (етапів) і забезпечується взаємодією систем органів дихання, кровообігу, крові. Система органів дихання виконує й інші функції, наприклад, бере участь у водному обміні, у підтримці кислотно-основного стану, депонуванні крові (легені) тощо. Тому знання механізмів основних етапів дихання, його регуляції, методів дослідження потрібне медичним сестрам, оскільки порушення функцій цієї системи нерідко спостерігаються в клініці і супроводжують багато захворювань. Знати:органи дихання, їхню будову, функції, етапи дихання, механізми вдиху та видиху, регуляцію дихання. Уміти:визначати відділи та топографію органів дихання, їхню скелетотопію; проводити торакометрію, спірометрію, визначати частоту дихальних рухів. Читайте також:
|
||||||||
|