Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Основні параметри поперечного профілю доріг

Основніпараметрипоперечногопрофілюпроїзної частини та земляного полотна автомобільних доріг, залежно від їх категорії та швидкості руху, приймаються за табл. 2.8 і 2.9.

 

Таблиця 2.8 – Параметри поперечного профілю автомобільних доріг (ДБН В.2.3-4-2000)

 

Показник   Категорія дороги
Іа Іб ІІ ІІІ ІУ У
Кількість смуг руху, шт. 4; 6; 8 4; 6
Ширина смуги руху, м 3,75 3,75 3,75 3,5 3,0 4,5
Ширина проїзної частини, м   2х7,5; 2х11,25; 2х15,0 2х7,5; 2х11,25;   7,5   7,0   6,0   4,5  
Ширина узбіччя, м, в тому числі: 3,75 3,75   3,5 2,5 2,0 1,75
- ширина зупинкової смуги 2,5 2,5 2,0 2,0 - -
- ширина укріпленої смуги узбіччя 0,75 0,75 0,75 0,5 0,5 -
Найменша ширина розділювальної смуги, м 6,0 5,0 - - - -
Ширина укріпленої смуги на розділювальній смузі, м 1,0 1,0 - - - -
Найменша ширина земляного полотна, м 28,5; 36,0; 43,5 27,5; 35,0 14,5 12,0 10,0 8,0

Примітка. На дорозі У категорії з автобусним рухом ширина проїзної частини призначається 6 м без влаштування укріплених смуг узбіччя.

 

Таблиця 2.9 – Параметри автомобільних доріг, що залежать від розрахункової швидкості, м (ДБН В.2.3-4-2000)

 

  Показник   Розрахункова швидкість, км/год.
Найбільший поздовжній ухил, ‰                  
Найменша відстань видимості: - для зупинки автомобіля - зустрічного автомобіля                                    
                 
  -                
Найменші радіуси кривих: - у плані -у поздовжньому профілі: опуклих угнутих                  
                 
Рекомендована довжина прямої у плані 3500- 3000- 2000- 2000- 2000- 1500- 1500- 1000- -
                     

Примітка 1. Найменша відстань видимості для зупинки автомобіля – відстань, що забезпечує видимість будь-якого предмету заввишки 0,2 м і більше з місця водія (1,2 м), який знаходиться у середині смуги руху.

Примітка 2. Найменша відстань видимості зустрічного автомобіля – відстань, на якій водій автомобіля, кут зору якого знаходиться у середині смуги руху на висоті 1,2 м над поверхнею проїзної частини, може, побачивши транспортний засіб заввишки на менше 1,2 м, що рухається назустріч, своєчасно зупинити свій автомобіль. Довжина найменшої відстані видимості зустрічного автомобіля складається з суми гальмівних шляхів автомобілів і зазору безпеки між ними.

Примітка 3. При проектуванні в гірській і пересіченій місцевості дороги І категорії з роздільними проїздами поздовжні похили для спуску дозволяється збільшувати в порівнянні з похилами на підйомі, але не більше, ніж на 20 ‰.

 

Кількість смуг руху на дорогах І категорії залежить від інтенсивності руху та рельєфу місцевості (див. табл. 2.10).

 

Таблиця 2.10 – Кількість смуг руху на дорогах І категорії залежно від інтенсивності руху та рельєфу місцевості (ДБН В.2.3-4-2000)

 

Рельєф місцевості Інтенсивність руху, привед. од/добу Кількість смуг руху
Рівнинний та пересічений понад 14 000 до 40 000 понад 40 000 до 80 000 понад 80 000
Гірський понад 14 000 до 34 000 понад 34 000 до 70 000 понад 70 000

 

На підйомі при змішаному складі транспортного потоку на ділянках доріг ІІ-ІІІ категорії при середньому поздовжньому похилі від 30 ‰ до 40 ‰ для вантажних автомобілів слід передбачати додаткові смуги проїзної частини довжиною понад 1 км, а при середніх похилах понад 40 ‰ – довжиною понад 0,5 км. Величину середнього поздовжнього похилу визначають за формулою

ісер =, (2.1)

де і1, і2, іп – поздовжні похили понад 30 ‰ на відстані L1 , L2 , Ln .

Ширину додаткової смуги слід призначати рівною 3,5 м на всій довжині підйому. Довжину додаткової смуги на підйомі слід призначати за табл. 2.11. Перехід до поширеної проїзної частини слід здійснювати на ділянці завдовжки 60 м.

 

Таблиця 2.11 – Довжина додаткової смуги руху на підйомі (ДБН В.2.3-4-2000)

 

Інтенсивність руху в бік підйому, привед. од/добу   4000 – 5000   5000 –6500   6500–8000 понад
Загальна довжина смуги за межами підйому, м        

 

Проїзну частину дороги необхідно передбачати з двосхилим поперечним профілем на прямолінійних ділянках доріг всіх категорій і, як правило, на кривих в плані радіусом 3000 м і більше для доріг І категорії і радіусом 2000 м і більше для доріг інших категорій.

На кривих в плані з меншим радіусом необхідно передбачати облаштування проїзної частини з одно ухильним поперечним профілем (віражі), виходячи з умов забезпечення безпеки руху автомобілів з розрахунковою швидкістю відповідно до даних радіусів кривих.

Поперечні похили проїзної частини (крім ділянок на кривих в плані, на яких передбачено влаштування віражів) потрібно призначати в залежності від кількості смуг руху і кліматичних умов за таблицею 2.12.

 

Таблиця 2.12 – Поперечні похили проїзної частини доріг (ДБН В.2.3-4-2000)

 

  Категорія дороги   Тип поперечного профілю проїзної частини   Поперечний похил проїзної частини залежно від кліматичної зони, ‰
північна, південна центральна та гірська
І   Двосхилий поперечний профіль Односхилий поперечний профіль: - перша та друга смуги від розділювальної смуги; - третя та наступні смуги        
ІІ-У Двосхилий поперечний профіль

 

Поперечний похил узбіччя при двосхилому поперечному слід призначати на 10-30 ‰ більшим поперечного похилу проїзної частини. Залежно від кліматичних умов і типу укріплення узбіччя призначаються такі величини поперечних похилів, ‰:

- 30-40 – при укріпленні з застосуванням в’яжучих;

- 40-60 – при укріпленні гравієм, щебенем або замощені бруківкою, бетонними плитами;

- 50-60 – при укріпленні засівом трав або одернуванням.

 

Таблиця 2.13 – Поперечний похил проїзної частини на віражі (ДБН В.2.3-4-2000)

  Радіус кривої у плані, м Поперечний похил проїзної частини на віражі , ‰
основний, найбільш поширений на дорогах І-У категорій На ділянці дороги, де за місцевими кліматичними умовами часто спостерігається ожеледь
Від 3000 до 1000 для доріг І категорії 20-30 20-30
Від 2000 до 1000 для доріг ІІ-У категорії 20-30 20-30
Від 1000 до 800 30-4 30-40
Від 800 до 700 30-40 30-40
Від 700 до 650 40-50
Від 650 до 600 50-60
Від 600 до 500
Від 500 до 450
Від 450 до 400
Від 400 і менше

Примітка: Менше значення поперечного похилу відповідає більшому радіусу кривої, а більше – меншому.

Якщо земляне полотно споруджується з крупно- і середньозернистого піску або з важкого суглинку, глини, поперечний похил обдернованого узбіччя дозволяється призначати рівним 40 ‰.

Поперечний похил проїзної частини на віражі слід призначати залежно від радіусу кривої у плані за таблицею 2.13.

Якщо дві сусідні криві в плані, повернуті в одинці і прямої вставки між ними немає або її довжина не більше двох довжин перехідних кривих, поперечний профіль на протязі усієї ділянки слід призначати односхилим.

Перехід від двосхилого профілю дороги до односхилого слід здійснювати в межах перехідної кривої, а при її відсутності (при реконструкції дороги) – на ділянці прямої, що прилягає до кривої, яка дорівнює довжині перехідної кривої.

Поперечний похил зовнішнього узбіччя на віражі слід призначати таким же, як і проїзної частини дороги. Похил внутрішнього узбіччя залишається як і на прямій ділянці, якщо він не менший, ніж похил віражу, або збільшується до похилу віражу.

Додатковий поздовжній похил зовнішньої крайки проїзної частини по відношенню до проектного поздовжнього похилу на ділянці відгону віражу не повинен перевищувати для доріг:

- І та ІІ категорій – 5 ‰;

- ІІІ-ІУ категорій в рівнинній місцевості – 10 ‰;

- ІІІ-У категорій в гірській та пересіченій місцевості – 20 ‰.

Ширину проїзної частини місцевих (бічних) проїздів слід приймати, м:

- за одностороннім рухом:

без пропуску громадського пасажирського транспорту – 6,0,

з пропуском громадського пасажирського транспорту – 7,0;

за двостороннім рухом:

без пропуску громадського пасажирського транспорту – 7,0,

з пропуском громадського пасажирського транспорту – 9,0-10,5.

Радіус з’єднання місцевих (бічних) проїздів з проїзною частиною магістральних вулиць повинен бути не менше 12 м з улаштуванням бортового каменю заввишки не менше 15 см над покриттям проїзної частини.

Ширину вулиць і доріг розраховують залежно від інтенсивності руху транспорту і пішоходів, складу розміщення в межах поперечного профілю елементів (проїзної частини, технічних смуг для прокладання підземних комунікацій, тротуарів, зелених насаджень тощо), враховуючи санітарно-гігієнічні вимоги і вимоги цивільної оборони. Як правило, ширину вулиць і доріг у червоних лініях беруть: магістральних доріг – 40-80 м; вулиць і доріг місцевого значення – 15-25 м.

 


Читайте також:

  1. II. Основні закономірності ходу і розгалуження судин великого і малого кіл кровообігу
  2. Адвокатура в Україні: основні завдання і функції
  3. Амортизація основних засобів, основні методи амортизації
  4. Аналітичні параметри
  5. Аналітичні параметри
  6. Артеріальний пульс, основні параметри
  7. Банківська система та її основні функції
  8. Біржові товари і основні види товарних бірж. Принципи товарних бірж.
  9. Благоустрій доріг.
  10. Будова й основні елементи машини
  11. Будова оптоволокна та основні фізичні явища в оптоволокні.
  12. Будова, характеристики і параметри біполярного транзистора




Переглядів: 1997

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Розрахункові швидкості та навантаження | Ділянок траси

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.007 сек.