Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Стратегічне планування. Процес стратегічного планування

Рис. 4.1. Рівні та види планування в організації

Стратегічне планування – це основа діяльності організації, воно визначає її майбутнє.

Тактичне планування визначає проміжні цілі щодо досягнення стратегічних цілей та завдань, у ньому має бути відображено координацію і взаємодію різних ланок організації.

Оперативне планування –створює систему стандартів діяльності та опис робіт для кожного члена організації.

Динамічний розвиток суспільства, технологічний і науковий прогрес, економічна нестабільність, вимагають використання стратегічного планування.

 

Стратегічне планування – набір дій і рішень, обраних керівництвом, які ведуть до розробки специфічних стратегій, призначених для досягнення організацією своїх цілей.

Значимість цієї функції відчутно зросла у зв’язку з технологічними, економічними, соціально-культурними змінами, характерними для 80-90-х років минулого століття, що збільшують потребу організації у стратегічних рішеннях. Їх необхідність зводиться до того, щоб:

- базувати свою діяльність на надійних і чітко визначених стратегічних можливостях;

- розробляти системи моніторингу середовища маркетингу і аналізу конкурентоспроможності;

- підвищувати здатність адаптації до змін у середовищі;

- регулярно переглядати бізнес-портфель.

Завданням стратегічного планування є забезпечення достатньою мірою нововведень та змін в організації. Стратегічне планування не базується на методах екстраполяції (перенесення на майбутнє минулих тенденцій), а потребує необхідності внесення стратегічних коректив у поставлені завдання відповідно до змін на ринку. Ця управлінська концепція акцентує увагу на умовах ринку (зокрема на конкуренції і збуті).

Стратегічне планування ґрунтується на понятті «стратегія» (від грецьк.-«майстерність генерала»), що зустрічалося у древніх греків, які використовували його, коли мова заходила про мистецтво полководців. Стратегію характеризують довготривалість і впровадження інновацій.

Стратегія – це набір правил для прийняття рішень, якими організація керується у своїй діяльності (всебічний комплексний план, призначений для здійснення місії організації та досягнення її цілей).

Більш розгорнуто стратегію трактують, як систему управлінських рішень, що визначають перспективні напрями розвитку організації, сфер, форм і способів її діяльності в умовах зовнішнього середовища, а також порядок розподілу ресурсів для досягнення поставлених цілей. Стратегічне планування, охоплює досягнення поставлених цілей. Стратегічне планування, охоплює широкий спектр питань, дає можливість передбачити майбутній розвиток виробництва товарів і послуг, перспективних проектів, кадрової і фінансової складових діяльності фірми на плановій основі. А стратегічне управління завершує цю систему понять, включаючи не тільки передбачення і планування, але й регулювання, контроль, аналіз і оцінку.

У стратегічному менеджменті за рівнем управління виокремлюють чотири різновиди стратегій організації:

- перший рівень – корпоративний (портфельна стратегія) – існує у компаніях, які діють у декількох сферах бізнесу;

- другий рівень – сфери бізнесу (ділова стратегія) – рівень перших керівників недиверсифікованих організацій, що входять до складу диверсифікованих, або зовсім незалежних, відповідальних за розробку і реалізацію стратегії сфери бізнесу;

- третій рівень – функціональний – властивий керівникам функціональних сфер: фінансів, маркетингу, розробок нових товарів і послуг, виробництва, управління персоналом тощо;

- четвертий рівень – лінійний – рівень керівників підрозділів чи організації її географічно вилучених частин (представництв, філій).

Недиверсифікована організація має відповідно три рівні стратегії. Основним принципом координації стратегічного управління на всіх рівнях є принцип ієрархічної підпорядкованості.

Стратегічне планування полягає у розробці стратегії (рис.4.2).

   
 
Етап 1. Інформаційне забезпечення стратегічного планування
 
 
Етап 2. Установлення місії та цілей організації
 
 
Етап 3. Вибір методів аналізу факторів внутрішнього і зовнішнього середовища
 
 
Етап 4. Оцінка та аналіз факторів зовнішнього середовища
 
 
Етап 5.Оцінка та аналіз факторів внутрішнього середовища
 
 
Етап 6. Прогнозування умов функціонування та результатів виробничо-господарської діяльності
 
 
Етап 7.Виконання розрахунків, обґрунтувань, проектних рішень
 
 
Етап 8.Формування варіантів стратегій (стратегічних альтернатив)
 
 
Етап 9. Вибір стратегії на засадах формування управлінського рішення
 
 
Етап 10.Оцінка стратегії на предмет відповідності установленим критеріям



Читайте також:

  1. A) правові і процесуальні основи судово-медичної експертизи
  2. H) інноваційний менеджмент – це сукупність організаційно-економічних методів управління всіма стадіями інноваційного процесу.
  3. II. Поняття соціального процесу.
  4. IV. План навчального процесу.
  5. Iзобаричний процес
  6. Iзотермiчний процес
  7. Iзохоричний процес
  8. V Практично всі психічні процеси роблять свій внесок в специфіку організації свідомості та самосвідомості.
  9. V Процес інтеріоризації забезпечують механізми ідентифікації, відчуження та порівняння.
  10. А. В. Петровський виділяє три стадії розвитку особистості в процесі соціалізації: адаптацію, індивідуалізацію і інтеграцію.
  11. А. Особливості диференціації навчального процесу в школах США
  12. А/. Поняття про судовий процес.




Переглядів: 1212

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Види планів щодо різних критеріїв | Класифікація стратегій

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.002 сек.