Є кілька ефективних способів управління конфліктною ситуацією. Їх можна поділити на дві категорії: структурні і міжособові.(Рис.9.2)
Не можна вважати причиною конфліктних ситуацій лише відмінності у характерах. Керівник має починати з аналізу фактичних причин, а потім застосовувати відповідну методику.
роз’яснення вимог щодо роботи;
використання координаційних інтеграційних механізмів (через команди, ієрархію посадових осіб, підрозділи, функції, служби тощо)
визначення загально організаційних комплексних цілей з метою спрямування зусиль усіх працівників на досягнення загальної єдиної мети;
використання системи винагород (премій, матеріальних заохочень підвищення по службі тощо)
Зменшити можливість конфлікту можна, застосовуючи методики розв’язання конфліктів.