Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Організаційні інновації.

Засади та технології розвитку організації. Організаційні інновації

Розвиток організації стосується зміни позицій, сприйняття, поведінки й очікувань. Точніше, розвиток організації (РО) можна визначити як заплановану дію: по-перше, у масштабі всієї організації; по-друге, керовану згори; по-третє, спрямовану па під­вищення ефективності; по-четверте, оздоровлення шляхом спланованого втручання і застосування поведінкового підходу. Теорія і практика розвитку організації побу­дована на кількох дуже важливих припущеннях. Перше ґрунтується на тому, що пра­цівники мають бажання удосконалюватись і професійно зростати. Друге, що праців­ники відчувають потребу взаєморозуміння. Третє припущення полягає в тому, що діяльність організації суттєво впливає на поведінку окремих працівників і груп, утво­рених у межах організації. Тому співробітництво між менеджерами та їхніми підлег­лими потрібне для того, щоб якнайповніше використовувати здібності і вміння праців­ників, усувати перешкоди на шляху їхнього професійного зростання, розвитку і самоутвердження в групах. Оскільки більшість дій, пов'язаних з розвитком організації, мають значне особисте забарвлення, то великі організації звертаються до послуг кон­сультантів з РО (це або штатні працівники - спеціалісти у сфері розвитку організації, або експерти, залучені зі сторони). Завданням консультантів є впровадження й керування програмами розвитку організації.

Останнім елементом змін в організації є інновації. Інновація - це керована спроба організації розробити і впровадити новий продукт або послугу чи запропонувати нове використання наявного продукту. Інновації дуже важливі, оскільки без впровадження нових продуктів і послуг багато компаній зазнали б поразки в конкурентній боротьбі.

Форми запровадження інновацій:

Кожну творчу ідею розвитку організацій можна по-різному втілити в інновацій­ному процесі. Інновації можуть бути радикальними або частковими, у технічній чи управлінській сфері, можуть стосуватися продукції або процесів.

Радикальні і часткові інновації. Радикальні інновації - це нові продукти чи тех­нології, розроблені організацією, які повністю витісняють продукти і технології, які к цій галузі були раніше. Часткові інновації - це нові продукти і процеси, що лише модифікують уже створені. Фірми, що застосовують радикальні інновації, повністю змінюють природу конкуренції і взаємодію фірм в економічному середовищі. Фірми, які впроваджують часткові інновації, фундаментальних змін не роблять.

Багато радикальних інновацій запроваджено організаціями протягом останніх кіль­кох років. Наприклад, у галузі звукозапису на заміну платівкам створено компакт-диски. Радикальні інновації відразу впадають в око, однак часткові набагато числен­ніші. Одним із прикладів є джип фірми Ford. Тоді як інші компанії теж виготовляли аналогічну продукцію, Ford досконало поєднав дизайн і технічні характеристики, що привело до зростання попиту на спортивні джипи.

Технічні й управлінські інновації. Технічні інновації - це зміна зовнішнього вигляду і споживчих характеристик товарів чи послуг або ж технологічних процесів їхнього виробництва. Багато найважливіших інновацій за останні 50 років були тех­нічними. Наприклад, поступове витіснення вакуумної лампи транзистором, транзис­тора інтегрованими схемами, а схем - мікросхемами суттєво підвищило потужність, простоту використання, швидкодію багатьох електронних приладів. Проте організації запроваджують не лише технічні інновації, а й управлінські. Управлінські інновації - це зміни в процесі керування, протягом якого продукти і послуги задумують вироб­ляють і постачають споживачам. Управлінські зміни прямо не впливають на зов­нішній вигляд чи характеристики продуктів і послуг. Управлінською інновацією є описаний вище реінжиніринг

Інновації продукції та виробництва. Мабуть, двома найважливішими видами технічних інновації є інновації продукції та виробничі інновації. Інновації продукції - це зміна зовнішнього вигляду та споживчих характеристик наявних продуктів чи послуг або створення цілком нових продуктів та послуг. Виробничі інновації - це зміни в методах виробництва, утворення та збуту товарів чи послуг. Тоді як управ­лінські інновації впливають на всю діяльність організації, інновації у сфері вироб­ництва прямо впливають лише на виробничий процес.

Японські фірми зазнали успіху, передусім, завдяки інноваціям у сфері виробницт­ва. Коли на початку 1960-х років японські компанії, такі як Canon i Nikon, почали виробляти фотоапарати, на ринку фотоапаратів з 35 мм плівкою лідерами були фірми Німеччини та інших європейських країн. Спочатку японці не могли досягти успіху, однак вони продовжували вкладати інвестиції в технологічні процеси, насамперед підвищуючи якість і зменшуючи витрати виробництва. Сьогодні ці фірми домінують на світовому ринку фотоапаратів з 35 мм плівкою, і німецькі компанії, не здатні витри­мати темпи виробничих інновацій, борються за те, щоб зберегти свою частку ринку і рівень прибутковості.


Читайте також:

  1. Адаптивні організаційні структури управління.
  2. Бюрократичні організаційні структури управління.
  3. В організаційній структурі.
  4. Види й організаційні форми підприємств
  5. Види та організаційні форми підприємств
  6. Контролінгу в організаційній структурі підприємства
  7. Конфлікти поділяють на внутрішньоособистісні, міжособові, міжгрупові, організаційні, міжнаціональні, регіональні тощо.
  8. Кредитно-модульна і модульно-рейтингова технології навчання як педагогічні інновації.
  9. Лекція 2. Тема 2. Правові та організаційні основи охорони праці.
  10. Лекція 3. Життєвий цикл програмного забезпечення. Стандарт ІSO/ІEC 12207: основні, допоміжні й організаційні процеси життєвого циклу.
  11. Лекція т. 5. Особливості комунікацій в міжорганізаційній взаємодії
  12. Ми розглядаємо й вивчаємо організаційні зміни, тобто зміни, які відбуваються в організації, підприємстві, компанії або фірмі.




Переглядів: 2456

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Реінжиніринг в організаціях. | Підтримка інновацій в організаціях.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.003 сек.