МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Локус контролю теорії соціального навчанняЦілеспрямованість і потреби Роттер розглядав людей, як цілеспрямовані живі системи. Люди прагнуть максимізувати заохочення і мінімізувати покарання. Поведінка людини в основному спрямована на задоволення основних потреб. Потреба - набір різних типів поведінки, які схожим чином набувають ті ж або схожі набори підкріплень. 1. Статус визнання відноситься до потреби відчувати себе компетентним у широкому спектрі галузей діяльності: школа, інститут, робота, фізкультура чи громадська діяльність. Наприклад: бажання здаватися розумним. 2. Захист - залежність. Це потреба в тому, щоб хтось захистив нас від неприємностей і допоміг досягти значущих цілей. Наприклад: прохання до членів сім'ї подбати про нас, коли ми хворі. 3. Домінування. Це поняття включає в себе потребу впливати на життя інших людей і мати можливість організовувати спільні дії собі на користь. 4. Незалежність. Це потреба приймати самостійні рішення і досягати мети без допомоги інших. Коли підліток відмовляється від порад батьків куди вступати, таким чином, він демонструє потребу в незалежності. 5. Любов і відданість . Це потреба в тому, щоб вас розуміли і любили інші люди. Наприклад: дівчина може всіляко піклуватися про юнака, сподіваючись, що він зізнається їй у коханні. 6. Фізичний комфорт. Ця остання категорія включає в себе задоволення, пов'язане з фізичним безпекою, хорошим здоров'ям і свободою від болю. Усі інші потреби набувають значення тільки в зв'язку з їх асоціацією з основними потребами фізичного здоров'я і задоволення.
Локус контролю є центральною ланкою теорії соціального навчання. Він являє собою узагальнене очікування того, якою мірою люди контролюють підкріплення в своєму житті. Люди з екстернальним (від лат. externus — зовнішній) локусом (від лат. locus — місце), контролю вважають, що їх успіхи та невдачі регулюються зовнішніми факторами: доля, удача, щастя і т.п. «Екстернали - заручники долі» Люди з інтернальним (від лат. internus — внутрішній) локусом контролю вірять в те, що удачі і невдачі визначаються їх власними діями і талантами. Тому інтернали відчувають, що вони більшою мірою впливають на підкріплення, ніж люди з екстернальною орієнтацією. Інтернальний або екстернальний контроль можна розглядати як рису особистості. Фактично це не типи особистості, а межі однієї шкали. Таким чином, хтось із людей «дуже» екстернал, хтось «дуже» інтервал, але більшість людей знаходяться на середині цієї шкали. Головна відмінність між екстерналами і інтерналами не тільки в їх переконаннях щодо джерел їх проблем, а й способи пошуку інформації про оточення. Інтернали з більшою ймовірністю, ніж екстернали шукатимуть інформацію про можливі проблеми здоров'я. Також інтернали роблять великі запобіжні заходи, щоб зберегти або поправити своє здоров'я. Пояснення цьому - в дитинстві. Інтернали більшою мірою заохочувалися батьками, якщо стежили за своїм здоров'ям. В результаті інтернали більше ніж екстернали знають про те, що може послужити причиною захворювання. У людей з екстернальним локусом контролю частіше страждають від психологічних проблем, тривога і депресія у них вище, а самоповага нижче. Крім того, рівень екстернальності корелює з рівнем самогубств. Читайте також:
|
||||||||
|