Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Формування візії

Тема 1 : Vision або стратегічне бачення підприємства

Сутність та формування потенціалу підприємства

Сутність основних функцій управління

Планування, організування, мотивування, контроль.

 

Українські вчені розглядають потенціал підприємства як виробничий потенціал, тобто потенціал підприємства виробляти продукцію чи надавати послуги.

Оскільки, потенціал підприємства охоплює не лише його виробничі функції, то в останні роки спостерігається врахування тенденцій до розширення поняття “потенціал”.

Потенціал підприємства -інтегральне відображення можливостей економічної системи трансформувати вхідні ресурси у економічні блага, максимально задовільнивши при цьому потреби ринку (відповідно до укр. літератури).

Зарубіжні вчені дають таке визначення:

Потенціал – сукупність конкурентних переваг тривалої дії, які необхідно сьогодні створити, щоб мати успіх у майбутньому.

Потенціал підприємства – це ресурси підприємства та його сильні сторони, які не пов’язані з ресурсною стороною, які вказують на межі компетенції підприємства; це здатність якнайкраще використати ресурси, шо залежать від менеджменту і від ситуації в зовнішньому середовищі.

Завдання підприємства щодо управління потенціалом підприємства є:

проаналізувати та виявити наявний потенціал, зробити його можливим до використання; якщо він є у наявності, то зберігаємо і розвиваємо, а коли немає - то створюємо.

Потенціал підприємства можна поділити на такі складові:

1)Інноваційний потенціал;

2)Ринковий (маркетинговий);

3)Виробничий;

4)Організаційний (організаційно – інформаційний);

5)Кадровий (трудовий);

6)Фінансовий потенціал

У підприємстві діє ефект синергії, щодо розвитку та використання потенціалу.

Також потенціал підприємства можна поділити на 2 групи:

Ø Явний потенціал – основні оборотні засоби підприємства, фінансові ресурси, наявний персонал, продукція підприємства. Основне завдання: ефективно його використовувати.

Ø Неявний потенціал ( потенціал успіху підприємства більше входить в неявний потенціал)– репутація підприємства; імідж; організаційна структура управління; інформаційні системи, які налагоджені на підприємстві; організаційна структура маркетингу; величина клієнтської бази; дослідження та розробки , які здійснює підприємство; здатність, бажання та вміння працювати штатних працівників.

 

 

Vision - необхідно добре сформувати, закріпити на підприємстві і зробити так, щоб вона була присутня у щоденній діяльності.

Візія – відображення майбутньої дійсності, яку хочуть досягнути, тобто стати реальністю.

Якщо реальність не досягнута, то це тоді ілюзія. Сильно сформульовані візії можуть змінити стан підприємства на ринку.

Візії можуть сформуватися внаслідок інтуїтивного бачення.

Візію можна сформулювати за допомогою 5 підходів відповідно до яких виділяють 5 категорій візій:

v Орієнтація на інші підприємства – вибирають цей підхід коли хочуть використати інше підприємство як приклад для наслідування, або коли хочуть витіснити головного конкурента. Цей підхід є виграшний для працівників, оскільки вони розуміють до чого йти, прагнути;

v Орієнтація на ситуацію на ринку –цей підхід обирають підприємства, що хочуть вийти на певний ринок , або підприємства, які фактично не мають конкурентів і є лідерами; або коли конкурент настільки сильний, що його неможливо посунути.

v Орієнтація на споживачів – підхід використовують підприємства, які виробляють споживчі товари, сфера послуг; вони ставлять споживача у центр.

v Орієнтація на існуючу модель бізнесу – формують візію тоді, коли є проблема на підприємстві і її потрібно вирішити; стосується оперативної діяльності або специфічного для галузі чинника успіху; підприємство формує візію як ціль

v Орієнтація на майбутню модель бізнесу – використовують, коли на підприємстві відбуваються зміни, процес диверсифікації.

Наскільки успішно сформована візія можна перевірити за такими критеріями :

Ø Успішна візія вказує напрямок терміном на 20 років;

Ø Успішна візія дає імпульси для працівників ( якщо візію не легко досягнути, то вона тоді ефективна);

Ø Успішна візія зрозуміла і переконлива ( матиме підтримку збоку працівників, якщо вона буде правдоподібна);

Ø Успішна візія має бути чітко сформульована ( має бути простою, коротко сформульованою та легко запам’ятовуватись і передаватись).

Процес формулювання візії може відбуватися такими 2 способами:

ü Одноособовийформулює керівник базуючись на інтуїтивному розумінні тенденцій розвитку ринку, галузі. Часто таку візію можуть не сприймати і нею не керуватися.

ü Метод синтезу – це структурований процес генерування ідей для візії серед керівників різних рівнів. Тут вибирають невелику групу висококваліфікованих працівників різних сфер та рівнів управління. Перед ними ставлять завдання і вони обирають серед напрацьованих ідей лише ті, які відповідають 4 критеріям успіху.

 


Читайте також:

  1. АДАПТОВАНА ДО РИНКУ СИСТЕМА ФОРМУВАННЯ (НАБОРУ) ОКРЕМИХ КАТЕГОРІЙ ПЕРСОНАЛУ. ВІДБІР ТА НАЙМАННЯ НА РОБОТУ ПРАЦІВНИКІВ ФІРМИ
  2. Алгоритм формування комплексу маркетингових комунікацій
  3. Алгоритм формування потенціалу Ф2
  4. Алгоритм формування статутного фонду банку
  5. Альтернативні джерела формування підприємницького капіталу
  6. Аналіз ефективності формування та використання банківських ресурсів
  7. АНАЛІЗ ОБОРОТНИХ АКТИВІВ ЗА ДЖЕРЕЛАМИ ЇХ ФОРМУВАННЯ
  8. Аналіз процесу формування маркетингових комунікацій
  9. Аналіз руху та ефективності формування грошових потоків
  10. Аналіз стратегічних альтернатив та визначення оптимальної стратегії формування фінансових ресурсів
  11. Аналіз структури майна та динаміки джерел його формування
  12. Аналіз формування прибутку.




Переглядів: 1908

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Теоретичні підходи щодо пошуку ефективного управління підприємством | Сутність зростання та його забезпечення на кожному етапі життєвого циклу підприємства

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.01 сек.