Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Діалектична логіка


теорія пізнання логіка діалектика
  система категорій  

Основою світу Гегель вважає Абсолютний Дух (світовий розум, дух, абсолютна ідея).

В процесі самопізнання Абсолютний Дух проходить

3 етапи розвитку

 
 

 

 


“чисте мислення” - це перебування його у власному лоні, тобто у стихії чистого мислення ще до виникнення природи і людини “інобуття” - це розвиток його у вигляді явищ природи (тобто поява категорій) “абсолютний дух” - це розвиток його в мисленні і історії людства (історія духа)

 
 

 


абсолютна ідея осягає себе у формі людської свідомості і самосвідомості

В роботах “Вчення про буття”, “Вчення про сутність” та ін. він визначає

три стадії розвитку Абсолютного духу:

1) суб`єктивний дух – індивідуальна свідомість, воля, інтереси і потреби людини (сукупність біологічного і соціального);

2) об`єктивний дух – суспільна свідомість, суспільні відносини і соціальні інститути;

3) абсолютний дух – поєднання об`єктивного і суб`єктивного, самоусвідомлення себе.

Гегель характеризує відмінність філософії від мистецтва, релігії та науки і вважає, що:

-мистецтво і релігія – не можуть відволікатися від образів і алегорій в розмові про основу світу;

-наука – оволодіває поняттями, застряваючи на аналізі природних явищ, тобто не проникає в дійсну причину світостворення;

-філософія – розкриває істину картину існуючого, тобто те, що основу світу складає лише мислення.

Філософ розвинув вчення про заперечення, яке схематично відбивав у вигляді тріади:

Теза Антитеза (заперечення) Синтез (заперечення заперечення)
брунька яблука квітка яблука яблуко
холодне тепле гаряче
байдужість співчуття жалість

В своїх працях Г. Гегель визначив категорії кількості, якості, міри, явища, сутності, дійсності, причини і формує закони діалектичної суперечності і переходу якості в кількість.З усіх категорій Гегель виділив категорію буття, як найбільш абстрактну, тому що про буття ми можемо тільки сказати, що воно є.


Читайте також:

  1. Аргументація і пралогіка
  2. Інтегральна інжекційна логіка
  3. Лекція 5. Модальна логіка.
  4. Логіка (етапи) науково-педагогічного дослідження
  5. Логіка історії (історіософія) художньої культури
  6. Логіка й мова
  7. Логіка процесу наукового дослідження
  8. Логіка розв’язування рівнянь
  9. Логіка розробки бізнес-плану
  10. Логіка самостійного вивчення та засвоєння матеріалу теми 1
  11. ЛОГІКА ТА ЕМОЦІЇ В ПРОМОВІ




Переглядів: 971

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Сутність матеріалізму | Суть вчення про буття

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.003 сек.