Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Логіка розробки бізнес-плану

Багато хто з підприємців помилково вважає, що структура бізнес-плану й послідовність його розробки — це те саме, що завжди є якась перша позиція, з котрої треба починати. Такий хибний погляд на логіку розробки бізнес-плану підтримується існуванням програмних продуктів із жорсткою структурою, котрі задають одним-одну послідовність дій. Але, як свідчить практика, щодо бізнес-плану це зовсім не так. Наприклад, популярне гасло «Хочеш створити бізнес — починай з маркетингу» не завжди ефективне для фірми малого бізнесу. Малі фірми, як правило, добре знають свій ринок, використовуючи маркетинг за фактом. Спеціальні маркетингові дослідження можуть і не дати таким фірмам додаткової корисної інформації.

Отже, досить складно визначити універсальну послідовність опрацювання бізнес-плану. Принципово важливим тут є розуміння того, що в процесі розробки бізнес-плану неминуче доведеться:

1) опрацювати всі основні розділи бізнес-плану;

2) кілька разів повертатися до вже написаних розділів для доповнення, уточнення, доопрацювання.

Водночас можна стверджувати, що процес розробки бізнес-плану має внутрішню логіку, яка заважає підприємцеві «перескочити» через ключові етапи цього процесу. Наприклад, неможливо досліджувати ринок майбутнього бізнесу, не визначивши спочатку, який конкретно продукт чи послуга продаватимуться. Доки не будуть проведені дослідження ринку, неможливо скласти реальний маркетинг-план.

Рисунок 3.1 характеризує лише загальну логіку розробки бізнес-плану. На практиці можливі й певні відхилення.

Бізнес-план, призначений для регулювання поточної діяльності підприємства (корпоративний бізнес-план), за своєю структурою дещо відрізняється. Він розробляється переважно як документ для внутрішнього користування і виконує такі функції:

¾ систематизація наявної інформації про діяльність компанії та її зовнішнє середовище;

¾ оцінка перспектив та встановлення цілей розвитку;

¾ виявлення проблемних елементів системи управління та пошук способів їх усунення;

¾ фіксація рамочних умов, у межах яких здійснюватиметься обґрунтування конкретних бізнес-проектів.

 

Рис. 3.1. Логіка розробки бізнес-плану

Орієнтовна структура корпоративного бізнес-плану має такий вигляд:

1. Резюме.

2. Структурний аналіз сфер бізнесу.

3. SWOT-аналіз.

4. Цілі діяльності.

5. Характеристика існуючих бізнес-ліній.

6. Маркетинг-план.

7. Виробничий план.

8. Організаційний план.

9. Фінансовий план.

У розділі «Резюме» доцільно дати стислу характеристику поточної конкурентної позиції підприємства, навести інформацію щодо основних напрямів стратегічного розвитку підприємства на плановий період та відповідні кількісні показники.

Структурний аналіз сфер бізнесу здійснюється з використанням відомої моделі «п’яти сил» М. Портера. Він складається з таких етапів:

¾ визначення стадії життєвого циклу сфери бізнесу;

¾ ідентифікація стратегічних груп (груп суб’єктів господарювання з близькою стратегічною орієнтацією);

¾ аналіз товарного наповнення;

¾ ідентифікація та аналіз характеристик продуктів-субститу­тів (замінників);

¾ оцінювання галузевих бар’єрів мобільності;

¾ ідентифікація потенційних конкурентів;

¾ аналіз відповідних ресурсних ринків;

¾ оцінювання впливу постачальників;

¾ маркетингова сегментація галузевого ринку і аналіз його структури;

¾ оцінювання впливу споживачів.


Читайте також:

  1. III. Етапи розробки програмного забезпечення
  2. Алгоритм розробки методичних основ бюджетування
  3. Алгоритм розробки техніко-економічного обґрунтування будівництва нового та реконструкції діючих підприємств харчування.
  4. Аргументація і пралогіка
  5. Аудит проекту розробки ПЗ
  6. Бізнес-планування
  7. Бізнес-планування інвестиційного проекту. Розробка планів фінансового проекту
  8. Бізнес-планування, його суть та призначення
  9. Бухгалтерський та податковий облік розробки ПЗ
  10. Видатки на дослідження і розробки, видатки державного (регіонального) значення плануються за КЕКВ 2280.
  11. Види планів з праці. Показники праці як складова бізнес-плану
  12. Вимоги до систем розробки




Переглядів: 1596

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Сутнісна характеристика бізнес-плану | Формування інформаційного поля бізнес-плану

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.014 сек.