МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Методи емпіричного дослідженняФілософські методи Методи наукового пізнання Достовірність знань багато в чому залежить від обраних методів пізнання. Метод (грец. metodos) – “шлях до чогось”, спосіб соціальної діяльності суб’єкта в будь-якій її формі. Ф. Бекон порівнював метод зі світильником, який осяює мандрівнику дорогу в темряві. Він покладався на те, що неможна розраховувати на успіх, якщо рухаєшся хибним шляхом. Р. Декарт методом назвав точні і прості правила, дотримання яких приводить до прирощення знань, дозволяє відокремити хибне від істиного. Г. Гегель вважав, що метод – це знаряддя, засіб, який стоїть на боці суб’єкта, через який від співвідношення себе з об’єктом пізнання. Метод – це сукупність певних правил, прийомів, способів, норм пізнання і дії, які орієнтують суб’єкта на рішення конретної задачі, досягнення певного результата в даній сфері діяльності. Усі методи наукового пізнання потрібно розподілити на основні групи: філософські методи і загальнонаукові (емпіричного, теоретичного пізнання, загальнологічні). До них відноситься діалектика, метафізика, феноменологія, герменевтика і т.д. Також до філософських відноситься умоглядно-філософський підхід (натурфілософія, філософія історії і таке інше), суть якого – пряме виведення вихідних принципів наукових теорій безпосередньо з філософських принципів, крім аналізу спеціального матеріалу певної науки. Таким чином, філософія розробляє загальні картини світу, моделі реальності, скрізь призму яких вчений дивиться на предмет вивчення, обирає загальні пізнавальні засоби, категорії, принципи, форми, озброюється знанням загальних закономірностей самого процеса пізнання. Загальнонаукові методи формулюють відповідні принципи пізнання, які забезпечують зв’язок і оптимальну взаємодію філософії зі спеціально-науковим знанням і його методами. В структурі загальнонаукових методів і прийомів виділяються 3 рівня: - спостереження – ціленаправлене пасивне вивчення предметів за допомогою органів почуттів, - експеримент – активне і ціленаправлене втручання у протікання вивчаємого процесу, відповідна зміна об’єкта або його відтворення в спеціально створених і контрольованих умовах, -порівняння – пізнавальна операція, яка виявляє подібність або різність об’єктів, - опис – пізнавальна операція, яка складається з фіксації результатів досліду, - вимір – сукупність дій, які виконуються за допомогою засобів вимірювання з метою находження в прийнятих одиницях виміру. Читайте також:
|
||||||||
|