МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Функції PR та їхня сутністьОсновні принципи діяльності PR Серед робіт, присвячених PR виділяються декілька таких, на сторінках яких поданий теоретичний аналіз основних принципів паблік рілейшнз. Так, московські автори, а за ними і В.А. Мойсеєв пропонують як основні принципи PR вважати такі: принцип демократії, принцип цивільної згоди, принцип альтернативи, принцип технологічності. Принцип демократії припускає відносну волю і самостійність на засадах самоврядування підприємств чи фірм. Така самостійність можлива тільки за демократичного устрою суспільства. Принцип альтернативи – це ті правила суспільної «гри», що дозволяють враховувати суб'єктам діяльності специфіку конкретної ситуації, що спонукує самі суб'єкти до активізації пошукової діяльності на благо підприємства. Іншими словами, при дотриманні принципу альтернативи керівник припускає, що його оточення не буде прагнути показати свою відданість будь-якими способами й у будь-яких формах. Відсутність підлесливих вихвалянь на адресу керівника гарантує успішне і мобільне перетворення організації в могутню систему. Принцип цивільної згоди диктує створення таких умов і дотримання таких правил у діяльності, за яких неможливий прояв і фіксація агресивності з боку як самих фахівців PR, так і фахівців з рекламної діяльності, що становлять їх частку. Усі заплановані PR-заходи повинні відбуватися за внутрішньої і зовнішньої згоди сторін. Принцип цивільної згоди забезпечує підприємству стабільне співіснування на ринку товарів і послуг. Принцип технологічності припускає історично прогресивний рух уперед і акумуляцію всіх найефективніших методів, способів і форм роботи з громадськістю. Розвиток системи послуг PR приводить до того, що самі форми роботи «диктують» зміну структури і змісту методів. Тому основним завданням принципу технологічності варто вважати прагматизування своєї діяльності і постійне застосування визначених, більш досконалих форм і прийомів роботи по зміцненню іміджу фірми. Завдання PR, як зазначає почесний член Міжнародної асоціації PR Жак Ку де Фрежак, завжди можна звести до пари: повідомити/приєднати. Саме до пари, а не до одного з цих термінів, оскільки приєднати без повідомлення – це пропаганда, а повідомлення без приєднання – це інформування. Ефективність роботи PR у будь-якій організації, підприємстві чи фірмі, можна обчислювати за основними параметрами, перший з яких – правильне і розумне, тонке і далекоглядне управління персоналом. Сучасні методи PR дозволяють встановити в колективі такі соціально-психологічні відносини, що сприяють ефективній праці в атмосфері злагоди і почуття єдиної команди усім членам колективу. У такому колективі довіра одного члена до іншого виникає на базі відкритості відносин, співпереживання і співчуття. Для підвищення ефективності роботи підприємства стають необхідними викристалізація і вибудування програми його головних дій. Такі дії називають стратегічними і розрахованими найчастіше на кілька років уперед. Так, В.А. Мойсеєв визначає кілька пунктів змісту довгострокової стратегії розвитку підприємства: —оцінка оперативного стану і його причини; —визначення концепції підвищення рівня виробництва; —пояснення важливості організаційних удосконалень; —визначення моделі найвищих досягнень; —визначення політики і планів удосконалення якості товарів та послуг. Тут можна згадати грандіозний план перетворення економіки СРСР перед самим його розвалом – «500 днів», коли команда економістів під керівництвом академіка С. Шаталова і за участю політика Є. Примакова спробували і розробили конкретний план виходу країн з кризи. Уряд Росії тоді опротестував жорсткий економічний апломб авторів проекту і назвав його «шоковою терапією» в польському варіанті. Незважаючи на таке ставлення з боку уряду і народу країни, зазначений план виходу країни з кризи є чудовою ілюстрацією початку розробки PR-кампанії у країні, де тоді ніхто не знав, що це таке. Таким же яскравим прикладом прагнення поліпшити систему управління демонструє видавництво Європейського університету. Так, щоб створити загальну стратегічну лінію розвитку видавництва, було запропоновано – керівникам відділів і секторів відпрацювати плани перебудови та модернізації своїх дільниць. Відповідальний за ведення й організацію технологічного процесу в підрозділі зібрав наявні перспективні плани і сполучивши їх, запропонував керівництву для обговорення. За активної участі головного економіста і технолога видавництва план був обговорений і переданий на доопрацювання, після чого ще раз перевірений, зкорегований і переданий на розгляд адміністративної ради університету, яка затвердила його. Визначення основних пріоритетів дало можливість видавництву протягом двох років вдвічі збільшити обсяги випуску продукції і підвищити її якість. На цьому прикладі виділяється одна з основних функцій PR – уміле використання існуючих відносин у системі управління підприємства. Природно, для підвищення ефективності управлінських сил необхідно як можна ширше інформувати низові структури підприємства про те, навіщо і для чого потрібний той чи інший план стратегічного розвитку. З цією метою важливо не перекручувати і не приховувати інформацію від керівника до середньої управлінської ланки, а від неї – до низових структур – безпосередніх виробників продукції чи послуг. Дуже важливою «зоною» діяльності в PR вважається дотримання визначених правил взаємозв'язків між підрозділами, що мають одну мету. Мова йде про корпоративний принцип діяльності, про корпоративну культуру взаємозв'язків, без якої взагалі неможливий прогрес і мобільність підприємства. Корпоративність – це створення на підприємстві таких умов роботи, за яких працівникові було б комфортно і приємно працювати, хотілося б приходити на роботу і віддавати їй свої кращі сили. Кожен співробітник повинен відчувати свою важливість і потрібність організації при виконанні доручених йому обов'язків. Мабуть, основною тут варто вважати ту установку, що визначає внутрішній зміст діяльності кожного працівника – усвідомлення загальної мети, концепції розвитку підприємства. Під час розширення виробництва чи реорганізації, кадрових перестановок, працівники повинні розуміти суть і ціль переміщень, усвідомлювати свої нові завдання в ході реалізації стратегічних змін. Робота над моделлю якості організації за участю працівників PR, детальне вивчення критеріїв удосконалення існуючої моделі, дозволяє створити об'ємну картину образу фірми. Так, аналіз та постійний перегляд критеріїв досконалості, починаючи з розробки фірменної стратегії, формування і вдосконалення поточних навчальних планів, організації виховного процесу, реакції споживачів та партнерів дозволили Європейському університету за три роки участі стати фіналістом Українського національного конкурсу якості, членом Клубу лідерів якості України Важливим можна вважати також застосування методів PR для вирішення конфліктів у колективі. Серед фахівців відділу PR повинні бути і соціальні психологи. Їх завданням є визначення ситуацій, що ведуть до конфліктів у колективі, їхній обов'язок – вгадувати можливі конфлікти і вирішувати проблеми, що можуть призвести до виникнення міжособистісних конфліктів. Політику прийому і звільнення працівників повинні контролювати і планувати фахівці PR. ♦ PR в сфері менеджменту Для того, щоб створити привабливий імідж організації, перш за все необхідно налагодити її високопродуктивну діяльність випуску конкурентоздатної продукції чи послуг. Завдання PR у сфері менеджменту полягає в налагодженні внутрішньоорганізаційних комунікацій. З цією метою необхідне застосування ряду таких засобів і форм роботи: —ведення фірмового журналу з публікаціями іміджевих та аналітичних матеріалів стосовно роботи відділів та організації в цілому; —випуск багатотиражної газети чи журналу, розробка власного сайту з розміщенням оперативної інформації; —поширення листівок всередині фірми з оперативною інформацією щодо поточних подій з адресацією до малих психологічних груп; —використання аудіо- і візуальних засобів (записи виступів на радіо, відеоролики, реклама на ТВ), що розвиває відчуття причетності кожного співробітника до загальної справи; —наявність і робота «гарячого телефону» з налагодження каналу зворотного зв'язку підлеглих і керівництва; —функціональна наявність дошки оголошень у поєднанні з потоками офіційної і неофіційної інформації. Примітною формою прояву PR у менеджменті, на думку Лі Якокки – головного менеджера відомої фірми «Крайслер», стало неодмінне запрошення раз у три-чотири місяці того чи іншого працівника для особистих переговорів з керівником з метою уточнення тактичних планів, звітування про виконану роботу та погодження перспективних планів на наступний період. Така форма не тільки дисциплінує працівників, але й створює сприятливу атмосферу діяльності: в одному напрямі, ідентифікації його з діяльністю всього колективу. Настанови керівникам щодо управлінської етики зведені до такого: Настанови з управлінської етики —будь уважний до чужої думки, якщо вона навіть зовсім неправильна, виявляй толерантність; —володій нескінченним терпінням; —будь справедливий, особливо у ставленні до підлеглих; —будь ввічливий, говори чітко і коротко; —відзначай хорошу роботу підлеглих; —не роби зауважень підлеглому у присутності третього; —не сперечайся по дріб'язках, це ускладнює відносини; —якщо наказ виявився хибним, визнай помилку; —передбачай можливі конфлікти і шляхи розв'язання. Так, для поліпшення роботи в одній із філій концерну «Фіат» на початку робочого дня працівник ставив проти свого прізвища, що було записане на великому табло, одну з трьох різних за кольором карток – зелену (гарний настрій), жовту (не приставайте по дріб'язках), червону (у мене неприємності). В останньому випадку з червоною карткою працівника відпускали додому, тим самим попереджаючи можливі конфліктні ситуації чи низьку продуктивність працівника. ♦ Елементи маркетингу в PR Нижче зазначені елементи маркетингу в PR визначаються послідовністю застосування конкретних видів діяльності, що спрямовані на поліпшення умов для вдалого збуту товарів і послуг, пропонованих фірмою. Зокрема це: 1. Вивчення потреб споживачів і способів їх задоволення. 2. Аналіз якості обслуговування споживачів. 3. Вивчення потенційних споживачів і створення їх мотиваційного портрету. 4.Вивчення дій конкурентів, їх стратегічних і тактичних планів. 5. Визначення ефективних ЗМІ для інформування споживачів. 6. Проведення цілеспрямованих рекламних кампаній. 7. Проведення заходів щодо формування суспільної думки про товари, послуги чи саму фірму. Ефективність маркетингової програми вимірюються в економічних показниках, в той час, як ефективність PR більш правильно вимірюється в комунікативних. Разом з іншими елементами маркетингу PR координується в рамках загальної стратегії фірми, що і визначає її функціональність. Основною і вирішальною умовою PR є правильне сприйняття організації аудиторією, тобто таке сприйняття, яке планувалось розробниками її іміджу. Щоб створити імідж, сформувати і підтримувати його, фахівцю PR необхідно знати анатомію організації, її сильні і слабкі ділянки, відчувати і «підводні каміння», на які часом можна наштовхнутись. Ніхто не буде заперечувати, що чимало відомих піарменів, працюючи на ту чи іншу організацію, чинно розповідає правдиві речі. Але ніхто не може їх виправдати за перенасичення PR - рекламою каналів інформації. Громадяни вже не довіряють добрим намірам, а зводять все до рівня «хороших або поганих паблік рілейшнз». Диспропорція між тим, що громадянинові необхідно знати, і тим, що він не може знати, стає все більшою. І збільшується вона в зв'язку зі зростанням майстерності піарменів і можливостей влади приховувати інформацію. Відповідно зростає й потреба в тих, хто вміє збирати новини, їх селекціонувати та вміло подавати «псевдоподії» [4]. Повинні бути розроблені моральні кодекси професій, пов'язаних з паблік рілейшнз, які б диктували високу соціальну відповідальність піарменів перед громадськістю.
4. ОСОБЛИВОСТІ ПРОВЕДЕННЯ PR-КАМПАНІЇ Людина сприймає не те, про що її повідомляють, а те, що вона хоче сприймати А.А. Ухтомський
Читайте також:
|
||||||||
|