Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Функції PR та їхня сутність

Основні принципи діяльності PR

Серед робіт, присвячених PR виділяються декілька таких, на сторінках яких поданий теоретичний аналіз основних принципів паблік рілейшнз. Так, московські автори, а за ни­ми і В.А. Мойсеєв пропонують як основні принципи PR вва­жати такі: принцип демократії, принцип цивільної згоди, принцип альтернативи, принцип технологічності.

Принцип демократії припускає відносну волю і самостій­ність на засадах самоврядування підприємств чи фірм. Така самостійність можлива тільки за демократичного устрою суспільства.

Принцип альтернативи – це ті правила суспільної «гри», що дозволяють враховувати суб'єктам діяльності специфіку конкретної ситуації, що спонукує самі суб'єкти до активізації пошукової діяльності на благо підприємства. Іншими слова­ми, при дотриманні принципу альтернативи керівник припу­скає, що його оточення не буде прагнути показати свою відданість будь-якими способами й у будь-яких формах. Відсутність підлесливих вихвалянь на адресу керівника гаран­тує успішне і мобільне перетворення організації в могутню систему.

Принцип цивільної згоди диктує створення таких умов і до­тримання таких правил у діяльності, за яких неможливий прояв і фіксація агресивності з боку як самих фахівців PR, так і фахівців з рекламної діяльності, що становлять їх частку. Усі за­плановані PR-заходи повинні відбуватися за внутрішньої і зовнішньої згоди сторін. Принцип цивільної згоди забезпечує підприємству стабільне співіснування на ринку товарів і послуг.

Принцип технологічності припускає історично прогресив­ний рух уперед і акумуляцію всіх найефективніших методів, способів і форм роботи з громадськістю. Розвиток системи послуг PR приводить до того, що самі форми роботи «дикту­ють» зміну структури і змісту методів. Тому основним завдан­ням принципу технологічності варто вважати прагматизування своєї діяльності і постійне застосування визначених, більш досконалих форм і прийомів роботи по зміцненню іміджу фірми.

Завдання PR, як зазначає почесний член Міжнародної асоціації PR Жак Ку де Фрежак, завжди можна звести до пари: повідомити/приєднати. Саме до пари, а не до одного з цих термінів, оскільки приєднати без повідомлення – це пропа­ганда, а повідомлення без приєднання – це інформу­вання.

Ефективність роботи PR у будь-якій організації, підпри­ємстві чи фірмі, можна обчислювати за основними парамет­рами, перший з яких – правильне і розумне, тонке і далеко­глядне управління персоналом.

Сучасні методи PR дозволяють встановити в колективі такі соціально-психологічні відносини, що сприяють ефек­тивній праці в атмосфері злагоди і почуття єдиної команди усім членам колективу. У такому колективі довіра одного чле­на до іншого виникає на базі відкритості відносин, співпере­живання і співчуття.

Для підвищення ефективності роботи підприємства стають необхідними викристалізація і вибудування програми його головних дій. Такі дії називають стратегічними і розрахо­ваними найчастіше на кілька років уперед.

Так, В.А. Мойсеєв визначає кілька пунктів змісту довгост­рокової стратегії розвитку підприємства:

—оцінка оперативного стану і його причини;

—визначення концепції підвищення рівня виробництва;

—пояснення важливості організаційних удосконалень;

—визначення моделі найвищих досягнень;

—визначення політики і планів удосконалення якості то­варів та послуг.

Тут можна згадати грандіозний план перетворення еко­номіки СРСР перед самим його розвалом – «500 днів», коли команда економістів під керівництвом академіка С. Шаталова і за участю політика Є. Примакова спробували і розробили конкретний план виходу країн з кризи. Уряд Росії тоді опро­тестував жорсткий економічний апломб авторів проекту і на­звав його «шоковою терапією» в польському варіанті. Незважаючи на таке ставлення з боку уряду і народу країни, зазна­чений план виходу країни з кризи є чудовою ілюстрацією по­чатку розробки PR-кампанії у країні, де тоді ніхто не знав, що це таке.

Таким же яскравим прикладом прагнення поліпшити си­стему управління демонструє видавництво Європейського університету. Так, щоб створити загальну стратегічну лінію розвитку видавництва, було запропоновано – керівникам відділів і секторів відпрацювати плани перебудови та модерні­зації своїх дільниць. Відповідальний за ведення й організацію технологічного процесу в підрозділі зібрав наявні перспек­тивні плани і сполучивши їх, запропонував керівництву для обговорення. За активної участі головного економіста і техно­лога видавництва план був обговорений і переданий на до­опрацювання, після чого ще раз перевірений, зкорегований і переданий на розгляд адміністративної ради університету, яка затвердила його. Визначення основних пріоритетів дало мож­ливість видавництву протягом двох років вдвічі збільшити об­сяги випуску продукції і підвищити її якість. На цьому при­кладі виділяється одна з основних функцій PR – уміле вико­ристання існуючих відносин у системі управління підпри­ємства.

Природно, для підвищення ефективності управлінських сил необхідно як можна ширше інформувати низові структу­ри підприємства про те, навіщо і для чого потрібний той чи інший план стратегічного розвитку. З цією метою важливо не перекручувати і не приховувати інформацію від керівника до середньої управлінської ланки, а від неї – до низових струк­тур – безпосередніх виробників продукції чи послуг.

Дуже важливою «зоною» діяльності в PR вважається дотри­мання визначених правил взаємозв'язків між підрозділами, що мають одну мету. Мова йде про корпоративний принцип діяль­ності, про корпоративну культуру взаємозв'язків, без якої вза­галі неможливий прогрес і мобільність підприємства.

Корпоративність це створення на підприємстві таких умов роботи, за яких працівникові було б комфортно і приємно працювати, хотілося б приходити на роботу і віддавати їй свої кращі сили.

Кожен співробітник повинен відчувати свою важливість і потрібність організації при виконанні доручених йому обов'язків.

Мабуть, основною тут варто вважати ту установку, що визначає внутрішній зміст діяльності кожного працівника – усвідомлення загальної мети, концепції розвитку підприєм­ства. Під час розширення виробництва чи реорганізації, кад­рових перестановок, працівники повинні розуміти суть і ціль переміщень, усвідомлювати свої нові завдання в ході реаліза­ції стратегічних змін. Робота над моделлю якості організації за участю праців­ників PR, детальне вивчення критеріїв удосконалення існуючої моделі, дозволяє створити об'ємну картину образу фірми. Так, аналіз та постійний перегляд критеріїв досконалості, починаю­чи з розробки фірменної стратегії, формування і вдоскона­лення поточних навчальних планів, організації виховного про­цесу, реакції споживачів та партнерів дозволили Європейсько­му університету за три роки участі стати фіналістом Україн­ського національного конкурсу якості, членом Клубу лідерів якості України Важливим можна вважати також застосування методів PR для вирішення конфліктів у колективі. Серед фахівців відділу PR повинні бути і соціальні психологи. Їх за­вданням є визначення ситуацій, що ведуть до конфліктів у ко­лективі, їхній обов'язок – вгадувати можливі конфлікти і вирішувати проблеми, що можуть призвести до виникнення міжособистісних конфліктів. Політику прийому і звільнення працівників повинні контролювати і планувати фахівці PR.

PR в сфері менеджменту

Для того, щоб створити привабливий імідж організації, перш за все необхідно налагодити її високопродуктивну діяльність випуску конкурентоздатної продукції чи послуг.

Завдання PR у сфері менеджменту полягає в налагодженні внутрішньоорганізаційних комунікацій. З цією метою не­обхідне застосування ряду таких засобів і форм роботи:

—ведення фірмового журналу з публікаціями іміджевих та аналітичних матеріалів стосовно роботи відділів та ор­ганізації в цілому;

—випуск багатотиражної газети чи журналу, розробка власного сайту з розміщенням оперативної інформації;

—поширення листівок всередині фірми з оперативною інформацією щодо поточних подій з адресацією до малих психологічних груп;

—використання аудіо- і візуальних засобів (записи вис­тупів на радіо, відеоролики, реклама на ТВ), що розвиває відчуття причетності кожного співробітника до загальної справи;

—наявність і робота «гарячого телефону» з налагодження каналу зворотного зв'язку підлеглих і керівництва;

—функціональна наявність дошки оголошень у поєднан­ні з потоками офіційної і неофіційної інформації.

Примітною формою прояву PR у менеджменті, на думку Лі Якокки – головного менеджера відомої фірми «Крайслер», стало неодмінне запрошення раз у три-чотири місяці того чи іншого працівника для особистих переговорів з керівником з метою уточнення тактичних планів, звітування про виконану роботу та погодження перспективних планів на наступний період. Така форма не тільки дисциплінує працівників, але й створює сприятливу атмосферу діяльності: в одному напрямі, ідентифікації його з діяльністю всього колективу.

Настанови керівникам щодо управлінської етики зведені до такого:

Настанови з управлінської етики

—будь уважний до чужої думки, якщо вона навіть зовсім неправильна, виявляй толерантність;

—володій нескінченним терпінням;

—будь справедливий, особливо у ставленні до підлеглих;

—будь ввічливий, говори чітко і коротко;

—відзначай хорошу роботу підлеглих;

—не роби зауважень підлеглому у присутності третього;

—не сперечайся по дріб'язках, це ускладнює відносини;

—якщо наказ виявився хибним, визнай помилку;

—передбачай можливі конфлікти і шляхи розв'язання.

Так, для поліпшення роботи в одній із філій концерну «Фіат» на початку робочого дня працівник ставив проти сво­го прізвища, що було записане на великому табло, одну з трьох різних за кольором карток – зелену (гарний настрій), жовту (не приставайте по дріб'язках), червону (у мене не­приємності). В останньому випадку з червоною карткою працівника відпускали додому, тим самим попереджаючи можливі конфліктні ситуації чи низьку продуктивність працівника.

Елементи маркетингу в PR

Нижче зазначені елементи маркетингу в PR визначаються послідовністю застосування конкретних видів діяльності, що спрямовані на поліпшення умов для вдалого збуту товарів і послуг, пропонованих фірмою. Зокрема це:

1. Вивчення потреб споживачів і способів їх задоволення.

2. Аналіз якості обслуговування споживачів.

3. Вивчення потенційних споживачів і створення їх моти­ваційного портрету.

4.Вивчення дій конкурентів, їх стратегічних і тактичних планів.

5. Визначення ефективних ЗМІ для інформування спо­живачів.

6. Проведення цілеспрямованих рекламних кампаній.

7. Проведення заходів щодо формування суспільної дум­ки про товари, послуги чи саму фірму.

Ефективність маркетингової програми вимірюються в економічних показниках, в той час, як ефективність PR більш правильно вимірюється в комунікативних. Разом з іншими елементами маркетингу PR коорди­нується в рамках загальної стратегії фірми, що і визначає її функціональність. Основною і вирішальною умовою PR є правильне сприйняття організації аудиторією, тобто таке сприйняття, яке планувалось розроб­никами її іміджу.

Щоб створити імідж, сформувати і підтримувати його, фахівцю PR не­обхідно знати анатомію організації, її сильні і слабкі ділянки, відчувати і «підводні каміння», на які часом можна наштовхнутись.

Ніхто не буде заперечувати, що чимало відомих піарменів, працюючи на ту чи іншу організацію, чинно розповідає прав­диві речі. Але ніхто не може їх виправдати за перенасичення PR - рекламою каналів інформації. Громадяни вже не довіря­ють добрим намірам, а зводять все до рівня «хороших або поганих паблік рілейшнз».

Диспропорція між тим, що громадянинові необхідно зна­ти, і тим, що він не може знати, стає все більшою. І збіль­шується вона в зв'язку зі зростанням майстерності піарменів і можливостей влади приховувати інформацію. Відповідно зростає й потреба в тих, хто вміє збирати новини, їх се­лекціонувати та вміло подавати «псевдоподії» [4]. Повинні бу­ти розроблені моральні кодекси професій, пов'язаних з паблік рілейшнз, які б диктували високу соціальну відпові­дальність піарменів перед громадськістю.

 

4. ОСОБЛИВОСТІ ПРОВЕДЕННЯ PR-КАМПАНІЇ

Людина сприймає не те, про що її повідомляють, а те, що вона хоче сприймати А.А. Ухтомський

 


Читайте також:

  1. Адвокатура в Україні: основні завдання і функції
  2. Алгоритм знаходження ДДНФ (ДКНФ) для даної булевої функції
  3. Але відмінні від значення функції в точці або значення не існує, то точка називається точкою усувного розриву функції .
  4. Аналіз коефіцієнтів цільової функції
  5. АРХІВНІ ДОВІДНИКИ В СИСТЕМІ НДА: ФУНКЦІЇ ТА СТРУКТУРА
  6. Асимптоти графіка функції
  7. Базальні ядра, їх функції, симптоми ураження
  8. Базові функції, логічні функції
  9. Банки як провідні суб’єкти фінансового посередництва. Функції банків.
  10. Банківська система та її основні функції
  11. Банківська система та її структура. Функції Центрального банку.
  12. Банківська система: сутність, принципи побудови та функції. особливості побудови банківської системи в Україн




Переглядів: 3541

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Відмінність PR від журналістики та рекламної діяльності | Організація проведення PR-кампанії

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.02 сек.