МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||||||||||||||||||||||||
Планування діяльності підприємства як функція виробничого менеджментуСистема планів підприємства. Принципи планування Планування діяльності підприємства як функція виробничого менеджменту ІІІ. Викладення нового матеріалу ІІ. Повідомлення теми та мети заняття. Активізація попередніх знань. Мотивація навчання та актуалізація теми заняття. План 4. Методи планування діяльності підприємства.
Питаннями планування різноманітних видів своєї діяльності людина займається з прадавніх часів. Першим навчальним посібником з планування вважається найдавніше китайське письмове джерело «Книга змін» — «І-цзін». Її було написано приблизно в ІV ст. до н. е. Відтоді розвиток планування не припинявся. На сьогодні планування є наукою, що охоплює сукупність систематизованих знань про закономірності формування й функціонування різних господарських систем. Тож планування охоплює всі сфери не лише економіки, а й суспільного життя. У кожній з них людина впорядковує, планує свою діяльність. Царина планування простирається від нано- та мікрорівня до рівня глобальних систем. Планування як економічну категорію заведено розглядати із загальноекономічної та управлінської позицій. Загальноекономічна позиція дає уявлення про планування як один з методів регулювання пропорцій суспільного виробництва. Централізоване планування тривалий час було основним регулятивним механізмом у вітчизняній економіці. Здійснення ринкових перетворень супроводжувалося, як відомо, відмовою від планування та невизнанням його об’єктивно вагомого місця в регулюванні економічними процесами, протиставленням плану й ринку тощо. Нині історичний досвід централізованого системного планування й регулювання соціально-економічними процесами активно переосмислюється. За висловом відомого професора Токійського університету Сабуко Окіто — автора плану подвоєння національного доходу Японії, «всяке велике перетворення повинно бути старанно підготовлено, тобто йому має передувати розробка плану чи програми перетворень». Це положення можна віднести до будь-якого рівня економічної системи, що передбачає свій майбутній стан та прагне його досягти. З управлінської позиції планування розглядається як одна з функцій управління, як засіб узгодження учасників діяльності. Виробниче підприємство прагне досягнути поставленої мети – якомога ефективніше виготовити конкурентоспроможну продукцію. Необхідною умовою досягнення цієї мети є управління підприємством, яке реалізується через функції планування організації, мотивації і контролю. У процесі уточнення завдань і досягнення цілей виникає низка проблем, розв’язання яких становить основний зміст управління підприємством. Класична схема цього процесу є досить формалізованою. Послідовність можна подати у вигляді шести основних фаз (рис. 1.1).
Рис. 1.1. Порядок здійснення планування у процесі управління на підприємстві Планування – це функція управління, що передбачає аналіз ситуації, визначення факторів впливу на неї; прогнозування і вибір оптимального варіанту досягнення цілей, що формується на стадії стратегічного маркетингу. Важливо не лише встановити план, але і виконати його та проконтролювати виконавців. Основні задачі планування: 1) створити і вибрати оптимальну стратегію підприємства; 2) забезпечення стійкого розвитку; 3) формування портфеля інновацій та інвестицій; 4) розробка структури цілей; 5) комплексне виконання планів; 6) створення умов для реалізації плану; 7) координація виконання планів; 8) стимулювання виконання планів. Отже, планування допомагає відповісти на чотири важливих питання: 1) де організація знаходиться в даний час, які підсумки і умови її діяльності; 2) якою хоче бачити себе організація в майбутньому; 3) куди і як збирається рухатися; 4) як і за допомогою яких ресурсів можуть бути досягнуті цілі організації. Таким чином, планування є центральним питанням економіки підприємства, адже від його якості прямо залежить ефективність виробничої діяльності підприємства. Читайте також:
|
||||||||||||||||||||||||||||||
|