Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Сукупний попит. Фактори сукупного попиту

Сукупний попит – це шкала, що графічно представлена у вигляді кривої, яка показує величину реального обсягу продукції – різні кількості товарів і послуг, що їх покупці бажають придбати за кожного можливого рівня цін (інші умови залишаються незмінними) (рис.1.)

ціна

 

АД

Реальний ВВП

Рис.1. Крива сукупного попиту

Крива сукупного попиту має відємний нахил. Це обумовлено двома такими чинниками –

1)ефект майна. Із зростанням цін зменшується купівельна спроможність фінансових активів. Відповідно сукупний попит зменшується. Із зниженням рівня цін споживачі немовби відчувають себе багатшими, що відповідно стимулює їх збільшувати видатки. Відповідно сукупний попит зростає.

2)процентна ставка. Нижчий рівень цін знижує процентні ставки, стимулює збільшення видатків на інвестиційні блага і розширює сукупний попит. І навпаки.

3)ефект обмінного курсу. Він означає, що із зниженням цін у країні знижується і процентна ставка. Це веде до знецінення національної грошової одиниці щодо інших валют, внаслідок чого іноземні товари дорожчають порівняно з вітчизняними. Знецінення національної валюти стимулює експорт і стримує імпорт, що розширює чистий експорт, а отже, і сукупний попит.

4)ефект пропозиції грошей. Зростання цін за сталої номінальної кількості грошей супроводжується зменшенням реального попиту на товари і послуги. ”Дорогі гроші” ведуть до зменшення обсягів інвестицій, чистого експорту і споживання, а отже, і сукупного попиту.

Нецінові фактори, що спричиняють зміни в сукупному по­питі, можна поділити на три групи.

Перша — основні політико-економічні фактори, або змінні, що пере­бувають під контролем уряду: це передовсім монетарна і фіскальна політика. До другої групи належать зовнішні фактори: обсяг вироб­ництва в зарубіжних країнах, динаміка вартості активів та цінна ре­сурси тощо. Третю групу становлять сподівання споживачів та під­приємців.

Ці три групи факторів позначаються на поведінці основних по­купців, а отже й на сукупному попиті.

Монетарна політика буває стримувальною і стимулювальною . Остання сприяє збільшенню пропозиції грошей, зниженню процентних ставок та полегшенню доступу до кредитних ресурсів. За стимулювальної монетарної політики зростають обся­ги інвестицій та споживання товарів тривалого користування, що збільшує сукупний попит і перемішує криву АД вправо. Стримувальна монетарна політика зменшує сукупний попит, і крива АД пере­міщується вліво( рис.2).

 

Ціна

 

АД1


Читайте також:

  1. Абіотичні та біотичні фактори.
  2. Агрегування та факторизація
  3. Аналіз попиту
  4. Аналіз попиту
  5. Біологічні небезпеки. Вражаючі фактори біологічної дії. Пандемії, епідемії, масові отруєння людей.
  6. Біологічні фактори
  7. Біотичні фактори
  8. Біотичні фактори та їх вплив на деревні рослини
  9. Вдавані виключення із закону попиту
  10. Взаємодія важелів. Оцінка сукупного ризику, зв'язаного з підприємством.
  11. Взаємодія попиту і пропозиції
  12. Взаємодія попиту і пропозиції в умовах досконалої конкуренції.




Переглядів: 523

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Сукупний попит і сукупна пропозиція | Сукупна пропозиція. Фактори сукупної пропозиції

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.006 сек.