МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Физико-хімічні властивості кровіФункції крові ПЛАН-ПРОСПЕКТ ЛЕКЦІЇ (чи ЛЕКЦІЯ) № _7_ І СПОРТУ УКРАЇНИ НАЦІОНАЛЬНИЙ УНІВЕРСИТЕТ ФІЗИЧНОГО ВИХОВАННЯ Факультет _______Менеджмент і управління ______________________________________________ Кафедра____________________Анатомії і фізіології________________________ тема:_____ Загальна характеристика системи крові. Фізіко-хімічні властивості крові. Система еритрону. Захисні властивості крові, групи крові, зсідання крові_____ _______________________________________ _________________2 курс, ІV семестр______________________ (для якого контингенту студентів)
Затверджено на засіданні кафедри пр.№______ від “___”__________20__р. завідувач кафедри____________________ (підпис, П.І.Б.) План лекції: 1. Вступ – 5 хв. 2. Основна частина: 2.1. – розгляд функцій та складу крові, фізико-хімічних властивостей крові – 20 хв 2.2. – розгляд видив білків плазми крові та їх функцій – 10 хв 2.3. – розгляд функцій форменних елементів крові – 15 хв. 2.4. – розгляд груп крові - 10 хв. 2.5. – розгляд захисних властивостей крові - 10 хв 2.6. – розгляд процесів зсідання крові - 10 хв. 3. Підсумок, відповіді на запитання – 5 хв. Короткий зміст лекції: (не менш 5 сторінок – для плану-проспекту лекції) (не менш 20-24 сторінок – для повного тексту лекції) Кров є засобом транспорту речовин та газів до клітин організму та від них до органів виділення і саме з цим пов’язані функції її складових елементів. Кров разом із лімфою та міжклітинною рідиною належить до внутрішнього середовища організму і тому має складові, які приймають участь у підтриманні гомеостазу. Будь які зміни в організмі віддзеркалюються на складових компонентах крові та їх функціях, тому вивчення системи крові конче важливо для спортсмена або тренера.
1. трофічна – транспортує поживні речовини від органів травлення до тканин і клітин. 2. видільна – відносить від кліток і тканин продукти розпаду і окислення 3. дихальна – здійснює транспорт О2 до клітин і СО2 від клітин 4. захисна – знешкоджує чужорідні антигени 5. регуляторна – забезпечує транспорт гормонів, регуляторів, біологічно активних речовин.
Кров складається з плазми (55% - 60% від загального об'єму крові) і формених елементів (еритроцитів, лейкоцитів, тромбоцитів). До складу плазми входять вода як універсальний розчинник, білки, низькомолекулярні органічні сполуки, мінеральні іони, вітаміни.
1. Осмотичний тиск (Росм)– це тиск розчинника на напівпроникну мембрану клітин, що відокремлює два розчини з різною концентрацією осмотично-активних речовин. Цими речовинами є Na+, K+, Cl+, глюкоза, окремі амінокислоти. У нормі Росм = 7,6 атм (1 атм = 760 мм рт. ст.) при концентрації осмотично активних речовин 0,9%. Чим більше концентрація цих речовин в плазмі, тим більше осмотичний тиск крові. Якщо осмотичний тиск розчину дорівнює нормальному осмотичному тиску плазми крові, такий розчин називають ізоосмолярним. Якщо Росм менше норми, розчин гіпоосмолярний, якщо більше норми – гіперосмолярний. Осмотичний тиск дозволяє регулювати обмін води між клітками і плазмою крові. 2. Онкотичний тиск плазми (Ронк)– це частина Росм, обумовлена білками плазми крові (в основному альбумінами). У нормі Ронк =25-30 мм рт. ст. при нормі кількості білків 65-85 г/л крові. Чим більше концентрація білків, тим більше Ронк. Цей вид тиску дозволяє регулювати обмін води між плазмою і інтерстиціальним простором, тому що білки, оточуючи себе молекулами води, затримують воду усередині судин. Якщо кількість білків зменшиться, вода перестане утримуватися усередині судини, почне виходити в міжклітинний простір, це приведе до виникнення тканинних набряків. 3. рН, або активна реакція крові– це негативний десятковий логарифм від концентрації іонів Н+. У нормі рН артеріальної крові – 7,4, венозній крові – 7,35. Чим більше іонів Н+ в плазмі крові, тим нижче рН (закислення крові – ацидоз), збільшення рН називають алкалозом. рН – достатньо жорсткий параметр, повинен підтримуватися у вузьких рамках, тому що від рН залежить активність мембранних і внутріклітинних ферментів. Для підтримки постійності рН в плазмі крові існують буферні системи.
Читайте також:
|
||||||||
|