Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Модель стратегії формування і управління фінансовими ресурсами: теоретичний аспект

ВИКЛАД ОСНОВНОГО МАТЕРІАЛУ

 

Рівень ефективності розробленої фінансової стратегії компанії незалежно від її приналежності до тієї або іншої галузі економіки визначається цілеспрямованим формуванням фінансових ресурсів компанії, необхідних для достатнього приросту активів, що забезпечують стійкий розвиток компанії в довгостроковій перспективі і досягнення її основних стратегічних цілей.

Стратегія формування і управління фінансовими ресурсами підприємства включає:

- стратегію формування і управління власними фінансовими ресурсами;

- стратегію формування і управління позиковими фінансовими ресурсами.

Завдання фінансової стратегії формування фінансових ресурсів підприємства в цілому направлені на забезпечення достатнього рівня самофінансування, тобто фінансування за рахунок власних внутрішніх джерел, основним з яких є прибуток; на залучення необхідного фінансування за рахунок зовнішніх власних і позикових джерел; на забезпечення оптимальної структури джерел фінансування з погляду ефективності і мінімізації фінансових ризиків підприємства.

При цьому цілі, завдання і основні управлінські рішення в рамках стратегії формування фінансових ресурсів підприємства повинні бути направлені на фінансове забезпечення реалізації корпоративної і фінансової стратегій і підпорядковані ним.

Розглянемо модель стратегії формування і управління фінансовими ресурсами НАК "Нафтогаз України".

Відповідно до стратегічних пріоритетів НАК "Нафтогаз України" керівництвом компанії як ключову фінансову мету визначено забезпечення стійкого зростання економічного прибутку (економічної доданої вартості, EVA).

Для досягнення основної стратегічної фінансової мети при розробці моделей фінансової стратегії НАК "Нафтогаз України" виходили з вимоги забезпечення оптимального вибору з погляду досягнення максимального з усіх можливих варіантів значення показника економічного прибутку. Таким чином, модель формування фінансових ресурсів аналізованої компанії повинна бути націлена на EVA à max.

Після того, як був визначений ключовий інтегральний показник для розробки фінансової моделі і подальшого аналізу побудованих на її основі стратегічних альтернатив формування фінансових ресурсів НАК "Нафтогаз України", було виділено основні чинники зростання показника EVA. Для цього використана формула даного показника:

, (7.1)

де ROCE – рентабельність капіталу, що використовується;

WACC – середньозважена ціна капіталу;

АСЕ – середньорічне значення залученого в бізнес капіталу.

У свою чергу

, (7.2)

де EBI – прибуток до виплати відсотків, але після сплати податків,

і

, (7.3)

де rE – вартість власного капіталу;

qE – частка власного капіталу в структурі капіталу компанії;

rD – вартість позикового капіталу довгострокового характеру;

qD – частка позикового капіталу довгострокового характеру в структурі капіталу компанії.

Вартість власного капіталу (rE) може бути визначена декількома способами. Для цілей розробки стратегії формування фінансових ресурсів у фінансовій моделі використано усереднену оцінку вартості власного капіталу, розраховану двома способами:

1 Модель Гордона

(7.4)

де d – очікуваний розмір дивідендів (на 1 акцію);

PSринкова вартість акції;

TD – темп приросту дивідендів.

Прогнозований довгостроковий темп приросту дивідендів може бути визначений за наступною формулою:

, (7.5)

де ROE – рентабельність власного капіталу;

kp – коефіцієнт реінвестування (зворотний коефіцієнту дивідендних виплат).

, (7.6)

де E – середньорічна вартість власного капіталу;

NP – чистий прибуток.

, (7.7)

де d – сума дивідендних виплат;

(NP – d) – чистий прибуток після розподілу дивідендів.

2 Модель оцінки прибутковості фінансових активів CARM (Capital Asset Pricing Model):

, (7.8)

де rf – безризикова ставка відсотка, стандартно визначається прибутковістю казначейських облігацій США;

rcountry – ризик країни, розраховується як спред прибутковості до погашення американських державних облігацій і державних облігацій країни;

βL– коефіцієнт бета компанії (з урахуванням боргового навантаження);

(rm – rf) – ринкова премія за ризик, обумовлена вищим ризиком інвестицій в акції, в порівнянні з інвестиціями в облігації.

(7.9)

де βU – коефіцієнт бета без урахування боргового навантаження;

D/E – співвідношення позикового і власного капіталу компанії;

Т – ставка податку на прибуток.

 


Читайте також:

  1. ERP і управління можливостями бізнесу
  2. G2G-модель електронного уряду
  3. H) інноваційний менеджмент – це сукупність організаційно-економічних методів управління всіма стадіями інноваційного процесу.
  4. III. КОНТРОЛЬ і УПРАВЛІННЯ РЕКЛАМУВАННЯМ
  5. Oracle Управління преміальними
  6. OSI - Базова Еталонна модель взаємодії відкритих систем
  7. А. Видання прав актів управління
  8. Абстрактна модель
  9. Абстрактна модель
  10. Абстрактна модель оптимального планування виробництва
  11. АВТОМАТИЗОВАНІ СИСТЕМИ ДИСПЕТЧЕРСЬКОГО УПРАВЛІННЯ
  12. АВТОМАТИЗОВАНІ СИСТЕМИ УПРАВЛІННЯ ДОРОЖНІМ РУХОМ




Переглядів: 613

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
ВИКЛАД ОСНОВНОГО МАТЕРІАЛУ | Чинники впливу на прогнозне значення економічної доданої вартості

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.006 сек.