Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Перевезення вантажів

Організація перевезень

 

Служба експлуатації автопідприємства, діючого в умовах децентралізованого керівництва перевезеннями, організує перевезення вантажів на основі затвердженого плану перевезень по підприємствах і організаціях міністерств і відомств. При цьому особлива увага звертається на максимальне впровадження централізованих перевезень як найбільш прогресивного методу організації транспортного процесу.

МАЛ. 3. Схема структури пасажирського автотранспорту.

При умові виконання встановлених по підприємствах лімітів автопідприємства можуть здійснювати перевезення вантажів також по замовленнях і разових заявках підприємств і організації, перевезень, що не війшли в затверджений план,

З підприємствами і організаціями, що користуються постійними послугами автомобільного транспорту як в порядку централізованих перевезень. так і в загальному порядку, по встановлених лімітах, повинні укладатися господарські договори на перевезення вантажів.

Договори складаються з урахуванням типових договорів і основних умов на перевезення вантажів, розроблених Мінавтотрансом України.

У всіх взаємовідносинах з підприємствами і організаціями вантажовідправниками і вантажоодержувачами служба експлуатації керується, крім згаданих вище основних умов і укладених договорів, затвердженим Міністерством Положенням про взаємну матеріальну відповідальність автотранспортних організацій і клієнтури за виконання плану перевезень і збереження вантажів, що перевізяться.

При висновку договорів і організації перевезень вантажів служба експлуатації:

проводить обстеження місця майбутньої роботи автомобільного транспорту і вимагає від вантажовідправників і вантажоодержувачів створення умов для нормальної роботи на пунктах відправлення і призначення вантажів, якось:

забезпечення вантажниками, вантажно-розвантажувальними механізмами і пристроями;

виділення приміщення для лінійного диспетчерського пункту автопідприємства (на великих пунктах відправлення вантажів);

пристрій і належний зміст під'їзних шляхів і вантажно-розвантажувальних майданчиків, наявність необхідного фронту вантаження і розвантаження, пристрій освітлення і

приймає на себе на договірних умовах виконання транспортно-експедиційних, а при наявності до того можливостей і складських операцій;

покладає, як правило, на водіїв вантажних автомобілів відповідальність за прийом і збереження вантажів, що перевізяться в дорозі, і здачу вантажоодержувачеві, за винятком перевезення спеціальних або особливо цінних вантажів, що вимагають охорони або супроводу;

проводить вибір і обладнання рухомого складу відповідно роду і характеру вантажу, що перевізиться;

використовує спеціалізований або саморозвантажний пересувний склад, обладнує пересувний склад вантажно-розвантажувальними пристроями застосовно до роду вантажу;

максимально використовує перевезення автопоїздами;

домагається підвищення транспортабельности вантажу приданням йому зручних для вантаження, перевезення і розвантажень форм (пресуванням, затаруванням, скріпленням і ;

впроваджує прогресивні методи контейнерних і пакетних перевезень вантажів, маятникову роботу автомобілів-тягачів зі змінними напівпричепами і

організує, по потребі, роботу по перевезенню вантажів в 2-3 зміни, а також у вихідні дні.

При масових перевезеннях вантажів (грунту, лісоматеріалів і інш., коли загальний об'єм вантажу, що перевізиться може бути проконтрольований натурним виміром (наприклад, геодезичним виміром при перевезеннях грунту), служба експлуатації організує перевезення з підсумковим урахуванням виконаної транспортної роботи і бере участь в складанні (спільно з клієнтурою);)

актів виміру.

При здійсненні автопідприємством регулярних централізованих перевезень вантажів в міжміському повідомленні служба експлуатації самостійно (за рахунок включення додаткового виробничого персоналу - завідуючого складом, агентів, експедиторів і робітників) або шляхом організації в складі автопідприємства вантажної автомобільної станції, працюючої не на господарському розрахунку, забезпечує:

виконання вказаних перевезень на основі загальних принципів, обов'язкових для всіх централізованих перевезень;

перевезення вантажів в міжміському повідомленні по окремих разових замовленнях вантажовідправників, в тому числі і приватних осіб;

виконання наступних операцій:

прийом вантажів, в тому числі дрібними відправками і в контейнерах, до перевезення на регулярних міжміських автомобільних лініях;

прийом вантажів по узгодженню з вантажовідправниками до разового перевезення в пункти, що не обслуговуються регулярними лініями;

збір і доставку дрібних відправок і вантажів в контейнерах на свої склади і розвезення вантажів зі складів вантажних автостанцій одержувачам;

короткострокове зберігання і подгрупировку прийнятих до перевезення дрібних відправок і вантажів в контейнерах у напрямах і пунктах призначення;

вантаження вантажів на автомобілі і вивантаження вантажів з автомобілів на своїх складах;

супровід вантажів при зборі, розвезенні і міжміському перевезенні;

оформлення документів, пов'язаних з прийомом, видачею, зберіганням і перевезенням вантажів і іншими транспортно-експедиційними операціями;

висновок договорів з автопідприємствами або вантажними автостанціями на обслуговування міжміських вантажних ліній на паритетних початках або завантаження автомобілів (автопоїздов) в зворотному напрямі.

Примітка. У пунктах, де відсутні автостанції або автопідприємства, при необхідної можуть бути утворені агентства для виконання операцій, вказаних вище.

У випадку якщо регулярні міжміські перевезення вантажів проводяться по магістралях великої протяжності (понад 200 км), з великим, постійним і рівномірним вантажообігом, доцільно організувати при цьому рушення автомобілів за системою тягових плечей (дільниче рушення) із застосуванням тягачів і напівпричепів.

При здійсненні автопідприємством перевезень вантажів в прямому змішаному залізнодоріжно-водно-автомобільному повідомленні служба експлуатації:

оформляє через управління включення автопідприємства у вказаний вигляд повідомлення по узгодженню з управліннями залізниць і річкових пароплавств;

укладає (через управління або безпосередньо) із залізницею і з річковими портами вузлові угоди, що визначають порядок прийому, видачі і перевалки вантажів;

організує перевезення вантажів, наступних у вказаному повідомленні, в тому числі дрібними відправками і в контейнерах, з виконанням необхідних транспортно-експедиційних операцій;

видає вантажовідправнику при прийомі від нього вантажу документ прямого змішаного повідомлення, т. е. єдиний документ на перевезення вантажу до пункту призначення всіма видами транспорту, що беруть участь в перевезенні;

керується в даній роботі правилами, положеннями і інструкціями, затвердженими Мінавтотрансом України, а також статутами залізниць і внутрішнього водного транспорту України і іншими керівними матеріалами, що видаються міністерствами шляхів повідомлення і річкового флоту.

При виконанні автопідприємством транспортно-експедиційних і складських операцій служба експлуатації забезпечує:

в прямому автомобільному повідомленні:

прийом вантажу від відправника на його складі;

супровід і збереження вантажу в дорозі проходження;

оформлення товарних і транспортних документів, пов'язаних з прийомом вантажів від відправника;

здачу вантажу (по вазі, обміру, рахунком місць або іншим порядком) і супровідних документів вантажоодержувачеві в пункті призначення;

вручення вантажовідправнику здавальних документів;

при перевезенні вантажу залізничним або водним транспортом з участю автомобільного, крім перерахованого вище, проводиться:

здача вантажу залізничному або водному транспорту і оформлення пов'язаних з цим документів;

викуп і отримання вантажу від станції залізниці або порту (пристані) в пункті призначення;

при необхідної короткострокове зберігання вантажів (особливо дрібними партіями) на спеціальних складах, сортування їх і подгрупировка у напрямах або станціях призначення;

в залежності від характеру перевезень і роду вантажів, що перевізяться в функції автопідприємства може включатися додатково ряд інших операцій, якось:

упаковка і маркіровка призначених до відправлення вантажів;

страхування вантажів;

митні операції при перевезеннях, пов'язаних із зовнішньоторгівельним оборотом;

зберігання вантажів на транзитних і привізних складах;

нагляд за рушенням вантажу і інш.

Нарівні з транспортно-експедиційними операціями, що здійснюються при перевезеннях вантажів підприємств і організацій, автопідприємствами організується також аналогічне обслуговування населення шляхом створення транспортно-експедиційних агентств з мережею лінійних пунктів, майстерних для упаковки домашніх речей і т. п. Указанні агентства можуть суміщати також операції по продажу населенню квитків залізничного, водного і повітряного повідомлення, по прокату легкових автомобілів і т.д.

По узгодженню з організаціями залізничного, річкового, морського -і повітряного транспорту автопідприємство може прийняти на себе централізоване завезення і вивіз вантажів транспортного вузла з виконанням всього» комплексу транспортно-експедиційних операцій, а саме:

по прибуваючих вантажах:

нагляд за прибуттям вантажів на станцію залізниці (порт, пристань);

інформацію вантажоодержувача про прибуття на його адресу вантажу;

викуп вантажу від станції (порту, пристані) і виробництво всіх платежів, пов'язаних з отриманням вантажу;

прийом вантажів від станції (порту, пристані) з оформленням товарно-транспортних документів, пов'язаних з прибуттям вантажів;

доставку вантажів автомобільним транспортом на склад одержувача;

охорону вантажів і супровід їх своїм експедитором (або водієм) в процесі автомобільного перевезення;

здачу вантажів і товарно-транспортних документів вантажоодержувачеві;

по вантажах, що відправляються:

оформлення дозволу (візування документів) на відправку вантажів залізничним або водним транспортом;

прийом вантажів на складі вантажовідправника;

доставку вантажів автомобільним транспортом від складу вантажовідправника до станції залізниці (порту, пристані) відправлення;

охорону і супровід вантажів в процесі автомобільного перевезення;

здачу вантажів станції (порту, пристані);

оформлення товарно-транспортних документів, пов'язаних зі здачею вантажів залізничному або водному транспорту;

оплату тарифу і інших зборів, пов'язаного з перевезенням вантажу залізницею або водним транспортом;

здачу вантажоодержувачеві транспортних документів, підтверджуючих прийом вантажів до перевезення залізничним або водним транспортом.

Роботи, пов'язані з вантаженням вантажів на автомобіль і вивантаженням їх з автомобіля, не входять в комплекс транспортно-експедиційних операцій.

Виконання вантажно-розвантажувальних робіт в пунктах прийому і здачі вантажів є, як правило, обов'язком вантажовідправників і вантажоодержувачів.

При централізованих перевезеннях вантаження вантажів на автомобіль повинне здійснюватися силами і коштами підприємств, організацій, баз, складів вантажовідправників, а вивантаження вантажів з автомобіля - силами і коштами вантажоодержувачів. У цьому випадку вказані операції на вантажних дворах станцій залізниць, морських і річкових портах і пристанях повинні вироблятися силами і коштами останніх.

У окремих випадках (наприклад, при доставці вантажів в дрібні точки торгової мережі і автотранспортні підприємства при наявності у них до того можливості можуть по угоді з відправниками і одержувачами вантажів приймати на себе виконання вантажно-розвантажувальних робіт своїми силами і коштами.

У випадках коли на щоденний пробіг автомобілів (автопоїздов) до об'єкта роботи (пункту першого вантаження) і зворотно в гараж (від пункту останнього вивантаження) затрачується в загальній сумі 15-20% часу перебування автомобілів у вбранні, робота таких автомобілів (автопоїздов) організується у відриві від основної бази, т. е. без щоденного повернення в гараж.

Пересувний склад, що виділяється для роботи такого роду (наприклад, на вивезення зерна і іншої сільськогосподарської продукція, на перевезення лісу і лісоматеріалів, для робіт на дорожньому будівництві і інш.), організується в автозагони, а також в звенья, тобто що входять в автозагони або самостійно діючі групи (5-10 автомобілів).

Вказані вище підрозділи укомплектовуються водіями і ремонтно-обслуговуючими робітниками в кількості, відповідній режиму роботи рухомого складу.

Ланка автомобілів очолюється старшим водієм (на правах бригадира, не звільненого від основної роботи), автозагон - начальником, що виділяється з числа інженерно-технічних працівників автопідприємства. Загону з числом автомобілів більше за 20 додаються диспетчер і механік.

Пересувний склад, працюючий у відриві від своєї бази, забезпечується коштами для зберігання і заправляння паливом і мастильними матеріалами, а так само мінімально необхідним оснащенням для поточного ремонту. Більш великі загони повинні мати в своєму складі пересувні авторемонтні майстерні.

Робота автомобільного транспорту, що знаходиться поза своєю базою, організується і оформляється на загальних для вантажного автомобільного транспорту основах. Замовлення на перевезення вантажів можуть бути представлені на місці роботи транспорту уповноваженим вантажовласника з додатком чека на суму вартості перевізної роботи або пред'явленням копії платіжного доручення (якщо в місцях роботи відкриті субрахунки автопідприємства).

Замовлення і чеки пересилаються начальником загону (старшим ланки), в службу експлуатації автопідприємства.

Кожний окремо працюючий підрозділ рухомого складу (автозагон, ланка) періодично забезпечується з свого автопідприємства пронумерованими бланками шляхових листів, а також бланками замовлень і товарно-транспортних накладних.

Облік роботи рухомого складу в кожному самостійному підрозділі здійснюється диспетчером, а при його відсутності - начальником автозагона (або старшим ланки) в спеціальному журналі, де вказуються:

марка і гаражні номери автомобілів (автопоїздов);

прізвища і табельні номери водіїв;

час виходу і повернення автомобілів;

пункти відправлення і призначення вантажу;

номери шляхових листів;

об'єм заданої і виконаної роботи по перевезеннях.

У журналі відмічається також вартість виконаної роботи (орієнтовно), залишок невиконаної роботи і авансу.

Керівники підрозділів періодично інформують службу експлуатації автопідприємства про виконану за даний період роботу.

Все щодня шляхові листи, що повертаються водіями прямують періодично при реєстрах разом з накладними в автопідприємство для обробки і виписки рахунків.

При наявності в підрозділі диспетчера обробка шляхових листів проводиться останнім.

Організація роботи автомобільного транспорту загального користування при перевезенні зерна і інших сільськогосподарських продуктів виготовляється у відповідності з Керівництвом по організації перевезень зерна і інших сільськогосподарських продуктів автомобільним транспортом загального користування, виданим Мінавтотрансом України.

При централізованій системі керівництва перевезеннями вантажів функції по організації перевезень і транспортно-експедиційного обслуговування здійснюються централізованою службою експлуатації управління. При цьому міжміські і змішані перевезення, а також транспортно-експедиційні операції можуть здійснюватися або безпосередньо через виділені для цих цілей автопідприємства, або через госпрозрахункові вантажні станції і спеціально організовані транспортно-експедиційні підприємства.

 


Читайте також:

  1. Безпека перевезення.
  2. Вантажна митна декларація як основний документ при здійсненні митного оформлення вантажів
  3. Вибір способу перевезення та перевізника
  4. Визначення імовірності партії вантажу, для перевезення якої необхідним є автомобіль відповідної вантажопідйомності.
  5. Вимірювання маси вантажів
  6. Витрати на перевезення
  7. Внутрішні та зовнішні перевезення поселень.
  8. Граничні норми підіймання та переміщення вантажів непованолітніми під час короткочасної та тривалої роботи
  9. Декларування вантажів як структурний елемент системи митного оформлення
  10. Договір перевезення вантажу
  11. Договір перевезення. Відповідальність перевізника, пред’явлення претензій. Транспортне екпедитування.
  12. Загальна норма вивантаження підрозділяється по родах вагонів, з неї виділяють вивантаження найважливіших вантажів.




Переглядів: 1166

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Автопідприємство пасажирських автомобілів | Перевезення пасажирів

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.025 сек.