Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Екологічний маркетинг

Завданням екологічного маркетингу є визначення потреби в екологіч­но безпечній та іншій продукції, а також інтенсифікації умов її збуту за мінімальних впливів під час її виготовлення та споживання на навколиш­нє природне середовище, які порушують нормальне функціонування при­родних екосистем зокрема та біосфери загалом. Отже, екологічний марке­тинг – це управлінська функціональна діяльність у складі загальної сис­теми менеджменту підприємства, спрямована на визначення, прогнозу­вання та задоволення споживчих потреб таким чином, щоб не порушувати екологічної рівноваги навколишнього природного середовища і не впли­вати на стан здоров’я суспільства.

До основних функцій екологічного маркетингу у виробничій сфері належать:

– вивчення попиту на екологічно безпечну продукцію, екологічне ціноутворення;

– планування екологічно безпечного асортименту, збуту і торговель­них операцій;

– планування «зеленої» модернізації виробництва; вивчення пропозицій на більш досконалі й нові очисні технології на основі висновків екологічних аудитів;

– здійснення діяльності, що пов’язана зі збереженням та вибором екологічно безпечного товаропересування;

– організація екологічно безпечного обслуговування споживачів.

У сфері природокористування маркетингові функції включають:

– освоєння природних ресурсів;

– встановлення платежів і цін на товари та послуги екологічного при­значення для отримання прибутку суб’єктами природокористування;

– розвиток всебічних форм торгівлі товарами та послугами екологічно­го призначення;

– поділ ринків збуту товарів і послуг екологічного призначення відпо­відно до природно-географічних територій, регіонів та окремих зон;

– залучення до екологічного ринку іноземних інвесторів;

– освоєння природних ресурсів і створення на їх основі конкурентоспроможної на світовому ринку продукції екологічного призначення;

– мобілізацію механізмів трансформації екологічних потреб потенцій­них покупців на екологічному ринку в ефективний попит на товари і послуги екологічного призначення.

Виконання перелічених функцій здійснюється шляхом:

– дослідження реальних і потенційних потреб споживачів природних ре­сурсів, товарів і послуг екологічного призначення;

– дослідження ринку та його можливостей, прогнозування ринкового попиту і ємності ринку в сфері природокористування та охорони навколишнього природного середовища;

– розроблення стратегії екологічного маркетингу природокористуван­ня та відповідних екологічних програм і заходів;

– маркетингове планування реалізації програмних заходів.

 

4.6. Екологічний аудит

Для встановлення фактичного екологічного стану підприємства, визна­чення відхилень від норми й вимог чинного природоохоронного законо­давства або міжнародних стандартів та накреслення заходів щодо приве­дення виробничої діяльності підприємства у відповідність з цими вимога­ми проводять екологічний аудит, тобто екологічне обстеження. Отже, еко­логічний аудит – це інструмент управління, який системно охоплює всі питання екологічної оцінки діяльності підприємства, удосконалення систе­ми регулювання впливу на довкілля та його інвестиційної привабливості.

Характерними особливостями екологічного аудиту є його незалеж­ність, конфіденційність, об’єктивність, системність, компетентність, ліцензійність та відповідність цілям, що визначаються замовником при укла­данні договору на проведення аудиту. Згідно з міжнародними стандарта­ми, екологічний аудит є складовою частиною системи екологічного ме­неджменту. Екоаудит сприяє ефективному проведенню природоохоронних заходів та узгодженню дій державних і громадських органів, місцевих органів влади та підприємств.

Екоаудит організується за ініціативою керівника або господаря об’єк­та і має характер екологічного самоконтролю. Його здійснюють незалежно від державної екологічної експертизи. Для проведення екоаудиту залу­чають спеціалізовані аудиторські організації, які мають відповідний ква­ліфікаційний сертифікат. Сфера дії екоаудиту — це система екоменеджменту підприємства, його виробничі площі та прилегла територія на відстані 5 км по периметру, основні й допоміжні технологічні процеси, будівлі та обладнання.

В обов’язковому порядку екоаудит проводять у таких випадках:

– упроцесі приватизації державних підприємств;

– при екологічному страхуванні;

– при розробленні планів природоохоронних заходів;

– при наданні підприємствам фінансової підтримки з екологічних фондів;

– у разі подання підприємствами заявок на отримання знаку високого екологічного стандарту продукції («зелена мітка»), а також в інших випадках, пов’язаних з визначенням екологічних витрат.

Актуальним є застосування екологічного аудиту під час приватизації, в інвестиційному процесі, при ціноутворенні та впровадженні «зелених» технологій. Розрізняють такі типи екоаудиту:

– екологічна експрес-оцінка інвестиційних ризиків (інвестиційний або фінансовий аудит);

– оцінка екологічного стану ділянки території, власником якої є під­приємство або якщо власник змінюється в процесі приватизації;

– екоаудит продукції на стадії маркетингових досліджень;

– технічний аудит на стадії виробничої діяльності;

– аудит системи екоменеджменту підприємств.

Екоаудит дає змогу без додаткових бюджетних витрат підвищити ефек­тивність управління охороною довкілля та поліпшити ефективність дер­жавного екоменеджменту. Тому держава зацікавлена в запровадженні еко­логічного аудиту і створенні відповідних правових та нормативних умов для його здійснення.

У результаті проведення екологічного аудиту формулюється висновок, який є точкою зору екоаудитора. Він ґрунтується на отриманих результа­тах екоаудиту. Висновки екологічного аудиту є основою для розроблен­ня перспективних екологічних програм, планів природоохоронних захо­дів та формування напрямів екологічної політики.

Запровадження екологічного аудиту сприяє:

– зменшенню витрат на видалення відходів шляхом зменшення їх кіль­кості;

– зменшення витрат на сировину шляхом ефективнішого її використання;

– зменшення витрат на виробництво шляхом використання кращих технологій;

– поліпшенню інформації, на якій ґрунтується рішення для вибору технології, що дає змогу вигідніше витрачати кошти;

– зменшенню витрат на воду та енергію шляхом економнішого їх використання;

– підвищенню рівня виробництва;

– розширенню ринків збуту товарів серед «екологічно свідомих» по­купців;

– поліпшенню репутації підприємства.

 

 


Читайте також:

  1. Алгоритм маркетингового розрахунку цін.
  2. Алгоритм формування комплексу маркетингових комунікацій
  3. Аналіз втрат від маркетингового ризику
  4. Аналіз економічної та неекономічної результативності маркетингової діяльності
  5. Аналіз маркетинг-логістики
  6. Аналіз потреб споживачів та аналіз конкурентів у процесі маркетингового дослідження
  7. Аналіз процесу формування маркетингових комунікацій
  8. Взаємодія структур маркетингу з іншими
  9. ВЗАЄМОЗВ’ЯЗОК ПОПИТУ ТА ВИДІВ МАРКЕТИНГУ
  10. Види маркетингових комунікацій та їх класифікація
  11. Види маркетингових стратегій за матрицею «Мак Кінсі».
  12. Види маркетингового контролю




Переглядів: 3447

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Екологічний менеджмент | Економіка природокористування та її основні завдання

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.004 сек.