Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Екологічний маркетинг

Завданням екологічного маркетингу є визначення потреби в екологіч­но безпечній та іншій продукції, а також інтенсифікації умов її збуту за мінімальних впливів під час її виготовлення та споживання на навколиш­нє природне середовище, які порушують нормальне функціонування при­родних екосистем зокрема та біосфери загалом. Отже, екологічний марке­тинг – це управлінська функціональна діяльність у складі загальної сис­теми менеджменту підприємства, спрямована на визначення, прогнозу­вання та задоволення споживчих потреб таким чином, щоб не порушувати екологічної рівноваги навколишнього природного середовища і не впли­вати на стан здоров’я суспільства.

До основних функцій екологічного маркетингу у виробничій сфері належать:

– вивчення попиту на екологічно безпечну продукцію, екологічне ціноутворення;

– планування екологічно безпечного асортименту, збуту і торговель­них операцій;

– планування «зеленої» модернізації виробництва; вивчення пропозицій на більш досконалі й нові очисні технології на основі висновків екологічних аудитів;

– здійснення діяльності, що пов’язана зі збереженням та вибором екологічно безпечного товаропересування;

– організація екологічно безпечного обслуговування споживачів.

У сфері природокористування маркетингові функції включають:

– освоєння природних ресурсів;

– встановлення платежів і цін на товари та послуги екологічного при­значення для отримання прибутку суб’єктами природокористування;

– розвиток всебічних форм торгівлі товарами та послугами екологічно­го призначення;

– поділ ринків збуту товарів і послуг екологічного призначення відпо­відно до природно-географічних територій, регіонів та окремих зон;

– залучення до екологічного ринку іноземних інвесторів;

– освоєння природних ресурсів і створення на їх основі конкурентоспроможної на світовому ринку продукції екологічного призначення;

– мобілізацію механізмів трансформації екологічних потреб потенцій­них покупців на екологічному ринку в ефективний попит на товари і послуги екологічного призначення.

Виконання перелічених функцій здійснюється шляхом:

– дослідження реальних і потенційних потреб споживачів природних ре­сурсів, товарів і послуг екологічного призначення;

– дослідження ринку та його можливостей, прогнозування ринкового попиту і ємності ринку в сфері природокористування та охорони навколишнього природного середовища;

– розроблення стратегії екологічного маркетингу природокористуван­ня та відповідних екологічних програм і заходів;

– маркетингове планування реалізації програмних заходів.

 

4.6. Екологічний аудит

Для встановлення фактичного екологічного стану підприємства, визна­чення відхилень від норми й вимог чинного природоохоронного законо­давства або міжнародних стандартів та накреслення заходів щодо приве­дення виробничої діяльності підприємства у відповідність з цими вимога­ми проводять екологічний аудит, тобто екологічне обстеження. Отже, еко­логічний аудит – це інструмент управління, який системно охоплює всі питання екологічної оцінки діяльності підприємства, удосконалення систе­ми регулювання впливу на довкілля та його інвестиційної привабливості.

Характерними особливостями екологічного аудиту є його незалеж­ність, конфіденційність, об’єктивність, системність, компетентність, ліцензійність та відповідність цілям, що визначаються замовником при укла­данні договору на проведення аудиту. Згідно з міжнародними стандарта­ми, екологічний аудит є складовою частиною системи екологічного ме­неджменту. Екоаудит сприяє ефективному проведенню природоохоронних заходів та узгодженню дій державних і громадських органів, місцевих органів влади та підприємств.

Екоаудит організується за ініціативою керівника або господаря об’єк­та і має характер екологічного самоконтролю. Його здійснюють незалежно від державної екологічної експертизи. Для проведення екоаудиту залу­чають спеціалізовані аудиторські організації, які мають відповідний ква­ліфікаційний сертифікат. Сфера дії екоаудиту — це система екоменеджменту підприємства, його виробничі площі та прилегла територія на відстані 5 км по периметру, основні й допоміжні технологічні процеси, будівлі та обладнання.

В обов’язковому порядку екоаудит проводять у таких випадках:

– упроцесі приватизації державних підприємств;

– при екологічному страхуванні;

– при розробленні планів природоохоронних заходів;

– при наданні підприємствам фінансової підтримки з екологічних фондів;

– у разі подання підприємствами заявок на отримання знаку високого екологічного стандарту продукції («зелена мітка»), а також в інших випадках, пов’язаних з визначенням екологічних витрат.

Актуальним є застосування екологічного аудиту під час приватизації, в інвестиційному процесі, при ціноутворенні та впровадженні «зелених» технологій. Розрізняють такі типи екоаудиту:

– екологічна експрес-оцінка інвестиційних ризиків (інвестиційний або фінансовий аудит);

– оцінка екологічного стану ділянки території, власником якої є під­приємство або якщо власник змінюється в процесі приватизації;

– екоаудит продукції на стадії маркетингових досліджень;

– технічний аудит на стадії виробничої діяльності;

– аудит системи екоменеджменту підприємств.

Екоаудит дає змогу без додаткових бюджетних витрат підвищити ефек­тивність управління охороною довкілля та поліпшити ефективність дер­жавного екоменеджменту. Тому держава зацікавлена в запровадженні еко­логічного аудиту і створенні відповідних правових та нормативних умов для його здійснення.

У результаті проведення екологічного аудиту формулюється висновок, який є точкою зору екоаудитора. Він ґрунтується на отриманих результа­тах екоаудиту. Висновки екологічного аудиту є основою для розроблен­ня перспективних екологічних програм, планів природоохоронних захо­дів та формування напрямів екологічної політики.

Запровадження екологічного аудиту сприяє:

– зменшенню витрат на видалення відходів шляхом зменшення їх кіль­кості;

– зменшення витрат на сировину шляхом ефективнішого її використання;

– зменшення витрат на виробництво шляхом використання кращих технологій;

– поліпшенню інформації, на якій ґрунтується рішення для вибору технології, що дає змогу вигідніше витрачати кошти;

– зменшенню витрат на воду та енергію шляхом економнішого їх використання;

– підвищенню рівня виробництва;

– розширенню ринків збуту товарів серед «екологічно свідомих» по­купців;

– поліпшенню репутації підприємства.

 

 


Читайте також:

  1. Алгоритм маркетингового розрахунку цін.
  2. Алгоритм формування комплексу маркетингових комунікацій
  3. Аналіз втрат від маркетингового ризику
  4. Аналіз економічної та неекономічної результативності маркетингової діяльності
  5. Аналіз маркетинг-логістики
  6. Аналіз потреб споживачів та аналіз конкурентів у процесі маркетингового дослідження
  7. Аналіз процесу формування маркетингових комунікацій
  8. Взаємодія структур маркетингу з іншими
  9. ВЗАЄМОЗВ’ЯЗОК ПОПИТУ ТА ВИДІВ МАРКЕТИНГУ
  10. Види маркетингових комунікацій та їх класифікація
  11. Види маркетингових стратегій за матрицею «Мак Кінсі».
  12. Види маркетингового контролю




Переглядів: 3369

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Екологічний менеджмент | Економіка природокористування та її основні завдання

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.004 сек.